ברכות! החופש הגדול כאן.כמו בכל דבר בחיים יש בעלי עסקים או חברות שעבורם מדובר בתקופת עבודה משגשגת ויש מי שנכנסים להילוך איטי יותר. בשני המקרים מומלץ להכין מבעוד מועד תכנית עבודה תקשורתית שבעזרתה תוכלו לתקשר ולמנף בימי הקיץ את הפעילות שלכם.
להלן צ'קליסט קצר לתקופת הבאה:
1. הכינותי מבעוד מועד בפייסבוק: הדף העסקי שלכם בפייסבוק אמור להיות חי ובועט, ואם אינו כזה, מומלץ לשקול החייאה ובטח שבתקופה הזו. הכינו רשימת פוסטים (ניתן להכין מבעוד מעוד ולהזין אל הדף העסקי ולשבץ תאריכים ושעות בהם תרצו שיתפרסמו) המבשרים על מבצעים מיוחדים. החופש מספק "תירוצים" רבים לכתיבת תכנים: למשל- רשת גלידות אשר מציעה גלידה משפחתית ב10 שח! או מאמר טיפים שנותן כלים, למשל: מדריכת הורים שמעלה טיפים כיצד להתנהל עם הילדים בחופש.
כמובן לכל פוסט אתם יכולים להוסיף קידום ממומן אשר יסייע בהגעה לצרכנים פוטנציאליים נוספים שאינם מכירים אתכם עדיין.
יצירת תחרויות נושאות פרסים שווים תסייענה גם להביא טראפיק אל הדף ואל העסק.
2. יחסי ציבור: הפעם יוצאים ממחוזות הדף העסקי, במידה ויש לכם משרד יח”צ, זה הזמן להעלות הילוך ולחשוב על ייזומי כתבות חדשות שגם קשורים לעונה והופכים רלבנטיים מתמיד. במידה ואינכם נעזרים בשירותי יח”צ- בלוגים, כתיבת מאמרים ברשת (ישנן מספר במות) בהם תעלו מאמר מקצועי מעניין יקדם אתכם בגוגל וכמובן מומלץ לשתף בפייסבוק ובקבוצות רלבנטיות. ניתן גם ליצור קשר באמצעות המדיה החברתית (פייסבוק, אינסטגרם) קשר עם בלוגרים אשר מסקרים את תחום עיסוקכם ולהציע להם לחוות את המוצר או השירות שלכם (כמובן במתנה) והם יעלו את חוות דעתם בבלוג שלהם.
לדוגמא: בעלי צימר יכולים לחבור לבלוגר או בלוגרים מתחום התיירות, להזמינו ללילה ולקבל סיקור מפרגן.
יש להקפיד כמובן שהמוצר שלכם יהיה מדויק בטרם ההזמנה וחשוב לדעת שתוכלו גם לקבל מהבלוגר נתוני כניסה לבלוג שלו ולהתבשר על כמות החשיפה.
3. עונת השתפ"ים: העונה החגיגית היא בדיוק הזמן בו מומלץ לחשוב על שת”פ קיציים במיוחד, לדוגמא: יש לכם מותג אופנה לילדים, ניתן לבדוק שת”פ עם פארק מים ואף הפקה של תצוגת אופנה ואת זה כמובן כדאי גם לחשוף ברשת.
4. נופש: אין ספק שיציאה חיובית מהשגרה מסייעת לנו לשוב חיוניים יותר, פרודוקטיביים, קריאייטיבים ומונעים לפעולה. לפעמים צריך פסק זמן כדי לשוב עם כוחות מחודשים.
בברכת קיץ מהנה, עסקי ומוצלח לכולם
לירז מנדל , בעלים של 'לירז מנדל- יחסי ציבור וניהול מדיה'