בכירים רבים התייצבו בסופ"ש האחרון בדייוויד אינטרקונטיננטל לוועידת 2014 Go Ecommerce של מידע כנסים למסחר אלקטרוני למרות המצב הביטחוני. הוועידה, המתקיימת זו השנה השנייה סיפקה הזדמנות מקצועית אמיתית לערוך מפגשים אישיים, למצוא שותפים עסקיים פוטנציאליים, לחלוק ידע, לדון באסטרטגיות שוק חדשות, ובעיקר למצוא פתרונות לאתגרים הרבים שמציב עולם השיווק הדיגיטלי של ימינו.
באי הוועידה ובהם ענת נטיב – סמנכל שיווק ואסטרטגיה Cal , אורן רווח – סמנכל קבוצת החברות אסתי לאודר בישראל, אביב רפואה – מנכ"ל ומבעלי Buy 2 ומר ג'ו זאנג – מייסד ויו"ר אתר הסחר הסיני Group ChinaBuy המשיקה בימים אלה את הגרסה הישראלית של האתר, הספיקו לצאת למרחב המוגן של מרכז הכנסים כאשר אזעקה קטעה את דבריה של ד"ר איה סופר מ- IBM.
חברת קסטרו זכתה באות הצטיינות כאתר האי-קומרס הטוב בישראל לשנת 2014 וגבי רוטר, מנכ"ל משותף קסטרו, עלה לבמה לקהל את תעודת ההוקרה.
ג'ו זאנג, מייסד ומנכ"ל ChinaBuy Group, אמר כי "היקף הקניה של הצרכנים הישראליים מאתרי מסחר סיניים נאמד בכ-30 מיליון דולר בשנה".
קבוצת ChinaBuy Group העולמית משיקה בימים אלה בעברית את פורטל ChinaBuy Israel, מתוך זיהוי פוטנציאל השוק הישראלי. האתר יאפשר קניה של למעלה ממיליון מוצרים היישר ממפעלי הייצור בסין ומכל אתרי הסחר הגדולים מסין ללא פערי תיווך.
לדברי ג'ו זאנג, מייסד ומנכ"ל ChinaBuy Group במשותף עם יובל אטד, מייסד ויו"ר אתר המסחר הסיני, "הצרכן הישראלי חשדן מאוד בעל סטנדרטים גבוהים והאמון שלו תלוי בעיקר בטיב ואיכות המוצר שרכש. במידה והוא שבע רצון לאחר הרכישה הראשונה, ימשיך לרכוש בהיקפים גבוהים יותר". זאנג הוסיף כי "היקף הקניה של הצרכן הישראלי באתרי מסחר סיניים מוערך בכ- 30 מיליון דולרים בשנה, כאשר האתרים הפופולאריים בקרב הישראלים הם: Aliexpress (קניות הנאמדות בכ- 12 מיליון דולרים), דיל אקסטרים (10 מיליון דולרים), Lightinthebox + miniinthebox המוערך ב- 5 מיליון דולר וכל האחרים: 3 מיליון דולרים.
זאנג התייחס לאזעקה ואמר כי " למרות שזו הפעם הראשונה שאני נחשף לאזעקה בזמן אמת לא נלחצתי כלל, תודות לקהל הרב שנשאר קול בזמן שיצא למרחב המוגן. קשה לדמיין את הסיטואציה בה תושבי הדרום בישראל מתמודדים עם אזעקות כאלה כל כמה דקות".
אחיה פריד, סמנכל לקוחות עסקיים ב Cal: "שנת 2014 היא השנה בה כמות המשתמשים במובייל עוברת את כמות המשתמשים בדסקטופ. אחת מכל עשר רכישות באונליין נעשית במובייל. שעור הרכישות באירופה בנקודת מכירה ניידת (point of sale ) היה בשנת 2012 כ-40 מיליארד יורו ויגיע ב- 2015 ל- 499 מיליארד יורו"
אלון רז, מנכ"ל Zap השוואת מחירים הכריז כי " נאפשר לצרכנים להשלים את הרכישה בתוך האתר באמצעות עמוד רכישה אחיד"
בנוסף הכריזה Zap כי תמשיך להיות האתר האובייקטיבי והמוביל בישראל להשוואת מחירים, ואף תמשיך להתרחב בקטגוריות חדשות של מוצרים ובעצם מהלך זה הוא נדבך נוסף אשר ימריץ את המוטיבציה של הצרכן לקנות אונליין דרך שחרור חסמי הקנייה הקיימים, ובכך לעודד צמיחה של שוק הסחר האלקטרוני המקומי.
יונתן נוימן, מנהל תחום מכירות ושירותים לעסקים ב-PayPal: "הצרכן הישראלי הוא צרכן שקול וחכם, ונחוש לנהוג בזהירות ולשמור על בטיחותו ופרטיותו ברשת. בשנים האחרונות, עולם הסחר האלקטרוני מתפתח בקצב מסחרר ונדמה שכל כמה חודשים התחום מתקדם עוד צעד קדימה. אנו ב-PayPal מקפידים להיות עם היד על הדופק ולהוביל את הטרנדים העולמיים וההתקדמות בשוק המקומי. הצרכן הישראלי הוא צרכן שקול וחכם, והוא נחוש לנהוג בזהירות ולשמור על בטיחותו ופרטיותו ברשת – צרכים חשובים שאנחנו מקפידים לתת עליהם מענה. אנו מתמחים באחד הענפים הכי חשובים של תחום הקניות ברשת, התשלומים, ואין להקל בכך ראש – מסקרים שונים שערכנו השנה בארץ ובעולם עולה כי מדובר בשלב החשוב והמשמעותי ביותר בתהליך הרכישה באינטרנט. נמשיך להוביל את מגמות ה-eCommerce העולמיות ולייצר מוצרים ושירותים חדשניים שיאפשרו למשתמשים שלנו בארץ ובעולם חוויית קנייה בטוחה, נוחה ומתקדמת יותר."