זמן שווה כסף! כיצד להגדיל את משך שהיית הגולש באתר?

הצלחת פרויקט בעולם האינטרנט נמדדת לפי מספר רב של פרמטרים, אך ללא צל של ספק, זמן שהייה ממושך של הגולש באתר משמעו שעשינו משהו נכון בדרך.



משך שהיית הגולש באתר יגדל ככל שנבין את מכלול התרחישים האפשריים בו ובמקביל, נאפיין את האתר על בסיס הבנת הצרכים השיווקיים והעסקיים של הלקוח. הסוד הוא חווית גלישה חיובית.



גולש ממוצע מגיע לאתר כזה או אחר כדי לספק צרכים מסוימים (איסוף מידע, ביצוע של מכירה, קניה או פעולה עסקית אחרת, יצירת קשר, צריכת בידור וכו'). בצורה בלתי מודעת, הגולש יוצר הזדהות רגשית עם ערכי המותג או האתר על-ידי סיפוק צרכיו השונים, תוך התנסות בחוויית גלישה שרצוי שתעניין, תרתק ותמשוך אותו להישאר באתר זמן רב.



אתן דוגמא כדי להמחיש את העניין. נניח ששלב כניסת הגולש לאתר (לרוב דרך דף נחיתה) מוגדר כנקודה A ושלב יציאתו מהאתר מוגדר כנקודה B. בין נקודה A ל-B הגולש יכול לעבור ב"תחנה" אחת או לעבור 10 "תחנות", כאשר כל "תחנה" תספק לו חווית גלישה שונה. ככל שכמות ה"תחנות" תהיה גדולה יותר, יגדל זמן השהייה של הגולש באתר. בניגוד לנהג אוטובוס או רכבת, שמחויב לעבור בכל התחנות שהוגדרו לו מבעוד מועד, הגולש יכול לפרוש מהמסלול בכל רגע. למרות זאת, תפקידנו הוא לגרום לו לרצות לעבור בכמה שיותר תחנות.



אבל איך גורמים לגולש לרצות לעשות זאת?



כדי לגרום לגולש לשהות באתר זמן רב, עלינו לספק מענה כולל ומקיף לצרכים ולמאוויים האפשריים שלו. במקביל לאספקת גירויים חדשים עבור הגולש בכל שלב ושלב, עלינו לבחון ביסודיות את כל תרחישי הגלישה האפשריים באתר, כדי שנוכל להבין במדויק מהו תהליך הגלישה הנכון והאפקטיבי ביותר עבור הגולש הפוטנציאלי בו.



אסור להגיע למצב שבו הגולש ירגיש שהוא נמצא ב"מבוי סתום". קרה לכם שגלשתם באתר ולאחר דפדוף מהיר במספר עמודים התעוררה בכם השאלה: "או.קי., ומה עכשיו…?".



חשוב לזכור שאם הגולש יספק את צרכיו ב"תחנה" הראשונה, לא תישאר לו כל סיבה להמשיך ולגלוש באתר! ולחילופין, במידה והוא לא מצא את מה שחיפש ב"תחנה" הראשונה ובמקביל הוא לא נחשף לאלטרנטיבות איכותיות נוספות, הגולש יתייאש ויעזוב את האתר שלכם מיד.



לסיכום: חשוב לעורר בגולש את הצורך לעבור לשאר ה"תחנות" באתר, רבות ככל שניתן בהתחשב במיקום שלו ובצרכים שהגדיר לעצמו. מתן מענה איכותי לצרכי הגולש יעניק לו חווית גלישה חיובית.



*כותב המאמר הינו מנכ"ל ובעלי חברת "קוצ'י אינטרנט planning".

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח