חברות ש"מבינות עניין" משתמשות בטוויטר לקידום עסקי

עסקים רבים בוחנים היום את השימושים האפשריים בפלטפורמות מיקרו-בלוג, כדוגמת טוויטר, במקום העבודה. גרטנר, חברת הייעוץ והמחקר הבינלאומית לתחומי טכנולוגיית המידע והתקשורת (ICT) מצביעה על ארבע דרכים לשימוש בטוויטר בארגונים.



"על אף העובדה שטוויטר מיועד בעיקר למשתמש הפרטי בשוק הצריכה, רבים מאותם צרכנים פרטיים הם גם עובדים של חברות ששולחים טוויטים על סוגיות עסקיות, מה שמוביל עסקים רבים לבחון דרכים לנצל את טוויטר לתועלתן", מסביר ג'פרי מאן, סמנכ"ל מחקר בגרטנר.



"באופן כללי, יש לגבות את השימוש של עובדים בטוויטר עם קווים מנחים הקיימים לשימוש ברשת", אומר מאן. "כיוון שטוויטר הוא פורום ציבורי, על העובדים להבין את המגבלות והגבולות של מה מקובל ורצוי. כדאי מאוד להזכיר לעובדים שקווי המדיניות שכבר קיימים חלים גם על פורום תקשורת חדש זה. ארגונים שטרם הגדירו מדיניות השתתפות ברשת החברתית, צריכים למהר להגדיר ולפרסם מדיניות כזו".



טוויטר מאפשר למשתמשים לפרסם עדכונים קצרים בני 140 תווים המדווחים על מעשיהם ברגע נתון. המשתמשים מפרסמים מחשבות חולפות, חדשות ורעיונות. אלמנט פרסום מידע זה של טוויטר הוליד את השם שניתן לשירות, הלוא הוא מיקרו-בלוג, כיוון שכל הודעה בודדת (המכונה "ציוץ") יכולה להיחשב למעין בלוג זעיר. משתמשים בוחרים "צייצנים" אחרים שאליהם הם רוצים שההודעות והמסרים שלהם יגיעו כמעט בזמן אמת.



האנליסטים של גרטנר צופים כי עד שנת 2011 יהפוך המיקרו-בלוג למרכיב סטנדרטי ב-80% מפלטפורמות התוכנות החברתיות הקיימות בשוק. לצד שימוש אישי בטוויטר, זיהו בגרטנר ארבע דרכי שימוש שונות של חברות ביישום: ישיר, עקיף, פנימי ואיתות.



ישיר – החברה משתמשת בטוויטר כערוץ שיווק או יחסי ציבור. חברות רבות יצרו זהויות טוויטר כחלק מאסטרטגיות התקשורת הארגוניות שלהן, בדומה לבלוגים הארגוניים. גרטנר ממליצה לכל חברה, לפחות לרשום מספרי זיהוי של טוויטר עבור שמות המותג הבולטים שלה כדי למנוע מאחרים לעשות בהם שימוש לא ראוי.



עקיף – עובדי החברה משתמשים בטוויטר כדי לשפר ולהרחיב את המוניטין שלהם, ובכך מחזקים גם את המוניטין של החברה. "צייצנים" טובים משפרים את המוניטין האישי שלהם בכך שהם אומרים דברים חכמים ומעניינים, ומושכים אחריהם "צייצנים" אחרים שמתעניינים בהם ורוצים לקרוא את הבלוגים שלהם. טוויטר מספק דרך לשפר את התדמית הן של הפרט והן של הארגון שבו הוא עובד – מובן שמוניטין של הארגון עולה אם רואים שהוא מעסיק כאלו מנהיגים בעלי השפעה.



פנימי – עובדים משתמשים בפלטפורמה כדי לתקשר זה עם זה ולהעביר מסרים על מעשיהם, על פרויקטים שעליהם הם עובדים ועל רעיונות שעולים במוחם. ברוב המקרים עובדי גרטנר אינם ממליצים להשתמש בטוויטר או בכל שירות מיקרו-בלוג צרכני אחר באופן כזה, כיוון שאין כל ערובה לאבטחה ופרטיות.



איתות נכנס


זרמי המידע של טוויטר מספקים מקור מידע עשיר על מה שהלקוחות, המתחרים ואחרים אומרים על החברה שלכם. כלי חיפוש כמו search. twitter או יישום ה- twhirlיכולים לסרוק ולחפש אזכורים של שם החברה או שמות מוצרים ספציפיים. חברות ש"מבינות עניין" משתמשות באיתותים הללו כדי לקבל התרעות מוקדמות על בעיות ולאסוף משוב על בעיות הקשורות למוצרים או על רעיונות למוצרים חדשים.

אולי יעניין אותך

ניוזלטר
מסע לקוח
מודל עסקי
אסטרטגיה שיווקית
 סיוון - מנכלית ובעלים משרד ליעוץ שיווקי__צלמת - מירי ביטון
 עדכני 2022 צילום אסיה רביבו

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח