במפגש מועדון שיווטק שנערך לאחרונה על ידי "אנשים ומחשבים", ניתנה למשתתפים הזדמנות נדירה לחוות את עוצמתה של גישת הנטוורקינג. עופרה פסל, מנכ"ל ניהול קשרים מניביםPASSAL, הבטיחה התנסות בהפיכת דייטים מזדמנים לרומנים ארוכים. הבטיחה וקיימה. המשתתפים בכנס ביצעו נטוורקינג פעיל סביב השולחנות ולהפתעתם מצאו עצמם סוגרים עסקאות, קושרים קשרים ומקבלים מפתחות לפתיחת דלתות שעד כה היו סגורות בפניהם.
הרצאה מעניינת נוספת במפגש נערכה על ידי פרופסור אמירה גלין שסיפרה למשתתפים על הדינמיקה המיוחדת של המשא ומתן והמימדים החבויים בו.
"כאשר יש מימד אחד למשא ומתן קיים סיכוי רב שנקבל משחק שסכומו אפס", אמרה גלין. "הדרך לפתור זאת, הנה על ידי הוספת מימדים נוספים למו"מ, כמו זמן ואיכות, שיסיטו את תשומת הלב מאלמנט המחיר שבו כולם נוטים להתקבע", הבהירה. גלין סיפרה בהרצאתה על מחקר ממושך שערכה בנושא המשא ומתן והתוצאות המעניינות שעלו במהלך ניסוי מו"מ על קבוצות שונות. כך למשל תיארה ניסוי שנערך בין קבוצת סטודנטים שקיבלו מתנה ספל שערכו ידוע ומוכר. כאשר נתבקשו למכור אותו לחבריהם, נטו רובם לבקש עבורו סכום הגבוה בהרבה ממחירו המוכר והידוע. לתופעה זו קראה גלין בשם 'אפקט הבעלות' והוכיחה כי קיימת נטייה לכולנו להפעיל אותו – כך למשל ניהול משא ומתן הנוגע לויתור על ימי חופשה כנגד תוספת אחוזים במשכורת ינוהל תמיד מתוך עמדה קשוחה ובקשה לאחוזי פיצוי מופרזים. לעומת זאת, אותו משא ומתן הנוגע לנכונות לוותר על אחוזים בשכר כנגד תוספת ימי חופשה, מייצר את התופעות ההפוכות. תופעה זו המתוארת גם 'בתיאוריית הערך' של זוכה פרס נובל – רון קלמן, הנה הבסיס להכנה נכונה לתהליך משא ומתן והיכולת שלנו להיערך לכך שהצד השני עומד להיות קשוח, להגדיר יעדים גבוהים וכד', על אף שמבחינה אובייקטיבית אין לו סיבות לעשות כך.
גלין מדגישה את החשיבות שביצירת תהליך משא ומתן ומציגה בפני המשתתפים סרטון קצר של מונטי פייטון, בו מובע בצורה הומוריסיטית הצורך של המוכר בתהליך של משא ומתן. המסקנה- בין אם אתה מוכר או קונה, אל תמהר מידי להגיע לתוצאה – תן לתהליך לעשות את שלו.
גלין התייחסה בתוצאות מחקרה גם להבדלים בין נשים וגברים בניהול משא ומתן וציינה כי נשים מצליחות יותר מגברים להגיע להסכמים ולסיים את תהליך המו"מ ללא פיצוץ. עם זאת ציינה גלין כי על פי המחקר נשים מגיעות להישגים נחותים מגברים כתוצאה סופית של תהליך המו"מ.
את החלק השני במפגש פתחה בסערה, עופרה פסל. "דמיינו דג זהב שאפשר לבקש ממנו שלוש משאלות", ביקשה פסל מהמשתתפים. "זוהי המשמעות של קשרים מניבים", הבהירה. בהמשך ההרצאה הוכיחה פסל למשתתפים כיצד קשריהם האישיים יכולים לפתוח בפניהם עולם שלם של קשרים ועסקאות חדשות. "המכשול העיקרי בדרך לניצול המשאב המדהים שעומד לרשותנו", טוענת פסל, "הנו חוסר יוזמה. אם לא ניזום, נדבר ונציג, שום דבר לא יקרה".
פסל מספרת למשתתפים על דוגמאות בהן חברות מזון גדולות הצליחו לחדור לשווקים חדשים בזכות הפעלת קשריהם של הזוטרים בעובדיהם. "כל אחד מאיתנו מחזיק סביבו מעגלים של אלף אנשים לפחות. כל מה שצריך לעשות זה פשוט להציע לסובבים אותך עזרה ולהגדיר באופן ספציפי וברור את הדבר שלו אתה זקוק. תתפלאו כמה מהר תגיע התשובה", אמרה פסל.
פסל לא הסתפקה בדיבורים וביקשה מהמשתתפים להפעיל את שיטת הנטוורקינג הלכה למעשה סביב השולחנות. כל אחד התבקש להציג בפני חבריו לשולחן את הבעיה הספציפית איתה הוא מתמודד, או את הקשר לו הוא זקוק. התוצאות סביב השולחנות היו מדהימות תוך מספר דקות, הצליחו המשתתפים לקבל שמות וטלפונים של אותם אנשים שבמשך זמן רב לא ידעו כיצד להגיע אליהם. בשולחנות מסויימים נסגרו עסקאות פיזיות של מאות אלפי דולרים וכאשר הסתיימה ההרצאה סירבו המשתתפים לעזוב את השולחנות ונשארו למשך שעה נוספת על מנת להמשיך את תהליך הנטוורקינג.
מועדון שיוו-טק הינו פרוייקט ייחודי, שהוקם במיוחד למנהלי השיווק והמקצוענים בהיי-טק בישראל. המועדון מארח מרצים ומומחים מעולים מעולמות השיווק, מכירות לארגונים , וניהול מתקדם. מנהל המועדון הנו עדי פנחסי וכמנחה וראש ועדת ההיגוי והתוכן משמש עוזי מירון. פעילות המועדון סגורה לחברים בלבד ומבוססת על מפגשי Networking עם עמיתים למקצוע. המפגש הבא של מועדון שיווטק יתקיים ב-25.7.05 בנושא יחסי ציבור ופרסום אפקטיביים.