חברת Millward Brown מפרסמת את הדירוג החדש של המותגים החזקים בעולם. מיקרוסופט בראש הרשימה

חברת Millward Brown לחקר שווקים פרסמה היום את הרשימה החדשה ובה דירוג המותגים החזקים בעולם. סקר BRANDZ™, הבודק את 100 המותגים החזקים בעולם, שפותח על ידי Millward Brown Optimor, הזרוע המתמחה בפיננסים וב-ROI של החברה, השתמש בנתונים המספקים מדדי שווי לגבי יותר מ-30,000 מותגים.


דירוג המותגים החדש ייחודי משום שהוא הראשון המשלב מחקר צרכני עם נתונים פיננסיים ציבוריים כדי למדוד את התרומה של מותגים לתוצאות הכלכליות הסופיות. בנוסף, זהו הדירוג היחיד המכמת את תחושות הצרכן לגבי התנופה של מותג ולגבי סיכוייו בעתיד, והראשון שמתמקד במותגים 'מכוונים לשוק', בניגוד למותגי חברות.


עשרת הגדולים של BRANDZ™ (ערך במיליוני דולרים):
1. מיקרוסופט – 62,039
2.
GE – 55,834
3. קוקה-קולה – 41,406
4.
China Mobile – 39,168
5. מרלבורו – 38,510
6. וול-מארט – 37,567
7.
Google – 37,445
8.
IBM – 36,084
9.
Citibank – 31,028
10. טויוטה – 30,201


מקור: Millward Brown Optimor (לרבות נתונים מסקר BRANDZ™, Euromonitor International ו-Bloomberg)


הדירוג מראה כי המותג של מיקרוסופט הוא בעל הערך הגבוה ביותר בעולם (62,039$ מיליון) ולאחריו המותגים של GE (55,834$ מיליון), קוקה-קולה (41,406$ מיליון) ו-China Mobile
(39,168$ מיליון).


ב-Millward Brown Optimor מצאו עוד כי:


· אירופה מובילה בעולם במותגי מותרות: Louis Vuitton (24), מרצדס (28), פורשה (44), שאנל (75) ו-Cartier (82). הסקר מלמד כי הביקוש למוצרי מותרות גדל במהירות בשל הגידול בעושר העולמי והגידול במספרם של צרכנים 'סופר-אמידים' במדינות המתפתחות.


· המותגים הסיניים צוברים עוצמה עולמית: עלייתם של מותגים סיניים כגון China Mobile
(4) בדירוג – וכן מותגים המתפתחים במהירות, כמו
Lenovo – משקפים הן את גודלו של השוק הסיני והן את קצב הגידול שלו, כמו גם את יכולתן של החברות הללו לנהל מנגנונים עולמיים.


· מותגים לצרכן הופכים לגורם בעל חשיבות גוברת בהכוונת התנהגות הקנייה של הצרכן: משווקים רבים מדווחים על תרומה משמעותית של המותג, שבמקרים מסוימים גדולה מתרומתם של המוצרים שאותם משווקים מוכרים. דבר זה מוכיח כי חוויית הקניות קשורה קשר הדוק במותגים. לדוגמה, הדירוג של וול-מארט היה (6), Tesco (30), eBay (38) ו-Amazon (78). מצב זה מציב את המשווקים בעמדת עוצמה, והם יכולים להפעיל לחץ על ספקים של מוצרים ממותגים.


· כלכלה חדשה, מודלים עסקיים חדשים וכסף חדש: מודלים עסקיים חדשים איפשרו למותגים חדשים כמו Starbucks (48) וזארה (87) לבסס את מעמדם לא רק בשוק אלא בתודעתו של הצרכן – וליצור מסד איתן שיסייע להם לכבוש לעצמם מקום מוביל בקרב מותגים 'ותיקים'. עם ההטמעה הגוברת של סגנון החיים הדיגיטלי, מותגים המאפשרים ללקוח לנהל סגנון חיים כזה, כמו Google (7) ו-eBay גדלים במהירות. האתגר כאן הוא חדשנות מתמדת.


סקר BRANDZ™ לדירוג 100 המותגים החזקים בעולם, שפותח עבור חברות התפעול של WPP על ידי Millward Brown Optimor, מבוסס על נתונים ממסד הנתונים של BRANDZ™. סקר BRANDZ™, שנערך מדי שנה על ידי Millward Brown, מודד את שווי המותג של יותר מ-30,000 מותגים 'מכוונים לצרכן' ומראיין 650,000 צרכנים בכל העולם. תפישת המותג בתודעת הצרכן היא נתון הקלט המרכזי הקובע את שווי המותג הואיל ומותגים הם שילוב של ביצועים עסקיים, אספקת מוצרים, בהירות המיצוב ומנהיגות.

אולי יעניין אותך

 וקס צילום עדו לביא (Large)
 צוואר הרחם - האגודה למלחמה בסרטן
 חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון לסרטן - תמונה אילוסטרציה - האגודה למלחמה בסרטן-022
cpgr-sm-key-visual-1920x1080

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח