חדשנות ויצירתיות במשרדי יחסי ציבור

הצורך לעודד חדשנות ויצירתיות הוא אולי האתגר הגדול ביותר העומד בפני מנכ"ל, זאת משום שיצירתיות אינה "חיה" בשלום עם משמעת הדוקה' וחדשנות פירושה סיכון ואפשרות לכישלון. אך עם זאת, חדשנות ויצירתיות הכרחיים כיום על מנת לשרוד בסביבה העסקית. בעולם העסקי של המאה העשרים ואחת כבר לא מספיק להיות עסק מבוסס ומרוויח.


עסק שלא מתקדם, מחדש ומוביל בתחומו – פשוט לא שורד. הדרך הנכונה ביותר להביא לצמיחה וגדילה של העסק היא לא רק לפרוץ קדימה באופן חד-פעמי, אלא להפוך פריצות וחידושים לדבר שבשגרה היומיומית. עסק מצטיין הוא עסק שנמצא תמיד בחזית החידושים בתחום השוק שלו.

כמעט כל החברות נחשפות לרעיונות חדשניים, אבל מה שעושה את
ההבדל בין חברות חדשניות לחברות שנשארות מאחור הוא פתיחות לרעיונות חדשים והנכונות לנסות ולממש אותם.


איך עושים זאת?
בישראל קיימים 426 משרדי יחסי ציבור ע"פ נתוני יפעת נכון לאפריל 2009.


כדי שמשרד יחסי ציבור יהיה חדשני ויצרתי עליו לפעול ולתת מענה ללקוח קיימים, חדשים ולקוחות פוטנציאלים. תוכנית חדשנות במשרד יחסי ציבור תחייב את הארגון ומנהליו לתהליך ארוך ולהשקעת מאמצים ומשאבים ביישום. על בסיס מודלים, שונים שקיימים יש להכין תוכנית חדשנית וייחודית המתאימה למשרד יחסי הציבור.


עיקרי התכנית



  • יצירת שירותים חדשים אשר יהיו חדשנים ומקוריים שלא ניתנים על ידי משרדים אחרים.
  • בניית מערך תהליכים וכלים שיאפשרו מיצוי ואיסוף של רעיונות חדשניים כמו: קבוצות חשיבה, מינויי אישים בעלי עניין בקידום חדשנות, בונוסים ייחודיים לעובדים יצירתיים ועוד.
  • הטמעה הדרגתית של השינויים על ידי: איתור עובדים קריאטיביים , עשית פיילוט ראשוני, פרסום התוכנית בעיתונות ובאתר החברה
  • תהליך לימוד לקחים והתפתחות בכיוונים הרצויים

בנוסף, יש צורך למפות את הסיכונים העיקריים לתהליך זה: התנגדות עובדים, בעיות תקציב וכו', ולהציע דרכים לטפל בהם ו/או למזער את השפעתם על הצוות והמשרד.


ניתן להניח, כי בעזרת תכנית מסודרת אפשר להפוך כל משרד יחסי ציבור למשרד שיכול לעשות מהפך בתחום יחסי הציבור, להביא אליו אנשים יצירתיים, ולהופכו למשרד מתחדש ומשתנה בהתאם לצרכי לקוחותיו והשוק.


זכרו – עסק מצטיין מוביל את השוק ולא מובל על ידו!


*
כותבת המאמר, לי טורסטון עדני (MBA), היא מנכ"לית משרד שירון יחסי ציבור. www.shiron.biz

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח