חיים בסרט: להתחיל לחשוב על האתר שלכם כעלילה עם סיפור

בלב רשת האינטרנט, היית מאז ומתמיד תפיסת הקישורים. באמצעות הטקסט הכחול עם הקו התחתון, הצלחנו להגיע בקלות להגיע מאינדקס לאתר, ולדלג מעמוד מידע אחד לשני בתוך האתר עצמו. זה היה עולם פתוח ונהדר, ורוב האתרים נבנו סביב התפיסה של הקישורים – החל מהתפריט העליון שנמצא בכל אתר, דרך תוצאות החיפוש, מודעות טקסט, ועד לרשימת כתבות באתרי חדשות – כולם הם למעשה דרך לסדר מידע באמצעות קישורים.



אבל הרשת התפתחה, הפס הרחב רק הולך ומתרחב, והמדיה הויזואלית – וידאו ותמונות, הולכים ותופסים מקום של כבוד ברשת. האפשרויות לשילוב אלמנטים ויזואליים באתרים היא רבות ופשוטות מאי פעם.



ובעולם הויזואלי הזה, בו קמפיינים שיווקייים קמים ונופלים על תמונה או וידאו איכותיים, אין שום סיבה שהאתרים ימשיכו להיות אוסף של קישורים. אפשר וצריך לנטוש את התפיסה שהאתר הוא מאגר מידע בו פורסים את הנתונים בפני הגולש, ולהתחיל לחשוב על האתר כחוויה ויזואלית סיפורית לינארית. עסקים צריכים להתחיל לחשוב על האתר במונחים של עלילה שתסחוף את הגולש פנימה. במקום לפרוס את המידע בפני הגולש, אפשר לקחת אותו ב"מסע" לאורך הסיפור, כולל התחלה, אמצע וסוף –הקתרזיס, שהוא למעשה הנעה לפעולה המקודשת למשווקים.



הדברים גם נתמכים היטב בנתונים שמגיעים מקמפיינים שיווקיים בדיגיטל: כאשר מעניקים ללקוחות אפשרויות רבות, הם הולכים לאיבוד. זו הסיבה שדפי נחיתה נמצאים בשימוש רחב כל כך. כאשר ממקדים את הגולש – הוא צועד ישירות למטרה. לקוחות מחפשים את המיקוד, הם מחפשים שיסחפו אותם.



וכדי לא להכביר במילים (שרבים לא טורחים לקרוא יותר) מצורף וידאו מצוין שפרסמו באלמנטור מציג ומדגים היטב את הכוונה. מומלץ ביותר למי שבדרך לבנות אתר חדש, ולמעצבי אתרים.


אולי יעניין אותך

שיווק דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

pizza_box
דר נועה בן -ארויה מילשטיין
משתתפים בתנועת ''לינק 20'' מבית ''שותפויות אדמונד דה רוטשילד''. קרדיט צילום - ''לינק 20''