לרגל סוף שנת הלימודים תשע״ה, ערךIstuden – מועדון הצרכנות של הסטודנטים בישראל, סקר מקיף בנושא הרגלי צריכה וקניות ברשת בקרב סטודנטים.
הסקר נערך בחודש יוני 2015 בקרב 1,134 סטודנטים, המהווים מדגם מייצג של סטודנטים וסטודנטיות (52% סטודנטיות ו-48% סטודנטים) בגילאים 21-28 מ-15 מוסדות הלימוד הגדולים בארץ: אונ׳ תל אביב, האונ׳ הפתוחה, אונ׳ בן גוריון, האונ׳ העברית, אונ׳ אריאל, אונ׳ חיפה, הטכניון, אונ׳ בר אילן, המכללה למנהל, מכללת רופין, אורט בראודה, מכללת ספיר, מכללת סמי שמעון, מכללה האקדמית קריית אונו והמרכז הבינתחומי.
מתוצאות הסקר עולה כי:
- 98.8% מהסטודנטים ביצעו לפחות רכישה אחת של מוצר/שירות ברשת במהלך השנה האחרונה.
- כמעט מחצית מהסטודנטים ביצעו למעלה מ-10 רכישות ברשת בשנה האחרונה.
- 57% מהנשאלים ענו כי הם נוהגים לבצע רכישות בסלולר (חלקם אף ציינו שהם עושים זאת יותר מאשר רכישות במחשב) לעומת 12% בקרב כלל האוכלוסייה (הנתון על כלל האוכלוסייה לקוח מסקר שנערך ב-2015 עבור פייפל ואיגוד האינטרנט בישראל).
- אמצעי התשלום הנפוץ ביותר ברשת, בקרב סטודנטים, הוא כרטיס האשראי – למרות שלמעלה מ-74% מהסטודנטים ציינו כי הם מחזיקים בחשבון PayPal .
- למעלה מ-62% מהסטודנטים מציינים כי הם נוהגים לרכוש ברשת במספר מצומצם של אתרים חוזרים, ולא במגוון רחב במיוחד.
- הרכישה הממוצעת של סטודנט ברשת נעה סביב 200 ש״ח והיא ממוקדת בעיקר בתחומי אופנה ואלקטרוניקה.
- מבין האתרים הבינלאומיים המובילים הפועלים ושולחים לישראל, עולה כי ebay הוא האתר הרלוונטי ביותר (למעלה מ-58% קבעו שהוא מאוד רלוונטי עבורם), אחריו האתר הסיני אלי אקספרס ומאחוריהם בפער ניכר: אמזון, אסוס, נקסט ודיל אקסטרים.
פיני ליסטנברג ומשה רדמן ממייסדי istudent: ״קהל הסטודנטים מתחיל להבין את נפלאות הרכישה המקוונת. העולם הולך לכיוון הדיגיטל בכלל והמובייל בפרט, מתבקש שמובילי המגמה הזו יהיו הסטודנטים. ב-istudent אנו פועלים לילות כימים על מנת להמשיך ולייצר לסטודנטים אפשרויות צריכה מוזלות ונגישות בכל הפלטפורמות בדגש על פלטפורמות דיגיטליות, מתוך הבנה שלשם השוק הולך״.