חברת Jamster, מהספקיות הגדולות בעולם של תכני בידור סלולריים וחברת innerActive הישראלית, המתמחה בפרסום משולב במשחקים סלולריים, החלו בניסוי רחב היקף בארה"ב ובבריטניה לבדיקת מודל השימוש במשחקים תמורת צפייה בפרסומות. Jamster נרכשה לאחרונה על ידי פוקס, המהווה חלק מתאגיד News Corporation של איל התקשורת רופרט מורדוק.
הניסוי בחברת Jamster מתקיים לאחר הצלחת ניסוי דומה בחברת סלקום שבו נרשמו תוצאות חסרות תקדים של היענות: מספר ההורדות של משחקים גדל פי 10, תגובה של 44% לקופונים ושיעור מימוש של 19%.
במסגרת הניסוי ב- Jamsterיוכלו מיליוני מנויי סלולר בשתי המדינות להוריד ולשחק בחינם בשורה של משחקים וביניהם: Supermoto Extreme, 2007 World Soccer, Arcade SideGole ו-Solitaure Affair. במהלך המשחקים יצפו המשתמשים בפרסומות מתחלפות ששולבו בסביבת המשחק. מותגים בינלאומיים מהידועים בעולם החליטו להשתלב בניסוי וביניהם: קלווין קליין, דומינוס פיצה, ספיידר מן 3, פראמונט, eBay פוקס המאה ה-20 ועוד. לצורך גיבוש הסכמי הפרסום יצרה innerActive שיתופי פעולה מסחריים עם סוכנויות מדיה גלובאליות מובילות וביניהן: OMD, ZED Digital, CARAT ועוד.
הפרסומות מפולחות ומכוונות לקהלי המטרה בזמן אמת – בהתאם להצלחות ולפרופיל הפעילות של כל אחד מהמשתתפים במשחקים. בהתאם לכך מספקת המערכת פרסים ותמריצים שונים למשתתפים כמו: הנחות ברכישת דומינוס פיצה ,קבלת דוגמיות של קלווין קליין ואפשרות זכייה בipod nano כחלק מקמפיין כולל של קלווין קליין בעולם.
לי פנטון, ממלאת מקום מנכ"ל Jamster רואה בסוג זה של פרסום מקור חדש להכנסות: "במסגרת מאמצינו לספק ללקוחות תוכן בידורי, נוכל לאתר עתה קהלים חדשים של צרכנים לתוכן זה. כיום מרבית המשתמשים אינם מורידים משחקים ואינם משלמים עבורם. פרסומות משולבות במשחקים הן דרך טובה לפנות למשתמשים שאינם משחקים ולהניע אותם לעשות זאת לראשונה".
עופר יהודאי, יזם ומנכ"ל משותף ב-innerActive: "שילוב קטלוג התכנים מבוססי פרסום שלנו עם המפיץ המוביל בעולם של תכני בידור סלולריים הוא הזדמנות מלהיבה עבורנו. אנו מאמינים כי ערוץ בידורי חדש זה ייצור חווית משתמש עשירה, תניע קהל חדש להשתמש במשחקים סלולריים ותיצור סוג חדש של דיאלוג אינטראקטיבי בין המפרסמים לצרכנים".
זיו אלול, יזם ומנכ"ל משותף ב-innerActive: "הפתרון שלinnerActive מספק ל-Jamster יכולות דינמיות לשלב תכנים ופרסומות עשירות תלויות הקשר. את התכנים יוכלו המנויים לשתף בינם לבין עצמם וליצור קבוצות עם העדפות תוכן ופרסום זהות.
חברת innerActive, שנוסדה בשנת 2005 מספקת ערוץ מדיה חכמה לשילוב תוכן שיווקי, פרסומות וקופונים בתוך תכנים סלולריים ניידים. הפתרון של החברה מספק יכולות דינמיות לשלב תכנים ופרסומות תלויות הקשר באופן שיוצר קמפייניים פרסומיים בעלי אפקטיביות גבוהה. בקרוב תושק המערכת באופן מסחרי גם בחברת סלקום.
חברת Jamster היא אחת הספקיות המובילות בעולם של תכני בידור דיגטליים, המסוגלת להגיע לאחד מתוך שש משתמשים בעולם. באמצעות מגוון רחב של מוצרים ושירותים ניידים לטלפונים ניידים, מסגולת Jamster לקשר אנשים לחוויות חושיות ב-35 מדינות המתפרסות על פני 5 יבשות ו-25 שפות.