טיפ שיווקי: להפוך ספק ללקוח

כמה פעמים ביום אתם מקבלים שיחות טלפון המציעות לנו שירותים ומוצרים שאתם לא צריכים ?
בתכנון זמן, ובהתייחסות סובלנית ניתן להפוך את המידע הסתמי, או את הרכילות הנשמעת ברקע למידע שיווקי ממדרגה ראשונה.


מה לעשות ?
לשתף את העובדים סביבכם ולהפנות את תשומת ליבם לאיסוף פרטים. להגדיר זמן. לתת לאדם המתקשר כמה שניות להסביר מה הוא רוצה. לקבל החלטה מהירה האם כעת מתאים לדבר אתו (אם לא- לבקש ממנו להתקשר בשעה שתהייה נוחה לכם).

כעבור הזמן שהגדרתם לקטוע אותו בנימוס ולומר לו שנשמח לקבל פרטים. למסור את כתובת המייל ואז לשאול את המתקשר: "האם אפשר לשאול אותך משהו שלא קשור לנושא שעליו דיברת".

עפ"י ניסיוני 100% מהמתקשרים ישיבו בחיוב- יש לכך גם הסבר התנהגותי פשוט-אתה הקשבת לי, ועכשיו הוא יקשיב לך.

כעת היוזמה בידיך ואתה יכול לכוון את השיחה לכל כיוון שיווקי שתרצה. לדוגמא: "אני מאוד מודה לך על המידע שמסרת, אנחנו עושים/ מקיימים/ מבצעים". כעת אתה מוסיף פירוט של כמה שניות על אופי השירות או המוצר אותו אתה מתכוון למכור לו. ואתה מסיים בשאלה: האם תוכל להפנות אותי אל בעל התפקיד אצלכם העוסק בתחום.

ברוב המקרים יתקבל מידע ושיתוף פעולה.
כאשר מתייחסים לשיחות מעיין אלו כפעולות שיווק הן אינן נתפסות כ"בזבוז זמן". קיבלתם מידע שיווקי ממוקד על בעל תפקיד בארגון שעשוי להתעניין בשירות שלכם ואליו תתקשרו בהמשך.

אם יתמזל מזלכם והדובר המתקשר אליכם זקוק לתשומת לב הוא או היא, עשויים למסור פרטים שהם לא התכוונו למסור בתחילה כגון תקציבי שיווק, תקציבי פרסום, פירוט עלויות וכו'. מה שנחוץ הוא מכשיר טלפון, רצוי עם אוזניה כדי לאפשר לידיים להקליד את המידע.


אם תכננתם נכון את הזמן קיבלתם הפנייה ללקוח פוטנציאלי שאתם יודעים עליו פרטים רבים עוד לפני שדיברתם אתו. כעת כשתתקשר ואליו תוכלו להציע לו הצעה מאוד ממוקדת שתתאים לצרכים שלו והוא אפילו לא יודע.


יונתן פרנקל עוסק בתקשורת שיווקית מופרעת הקים וניהל את יחסי הציבור של אתר התיירות "נאות קדומים" ליד יער בן שמן,


אולי יעניין אותך

 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח