יד ושם חתם על שיתוף פעולה עם הסטארטאפ הישראלי Wibbitz , שיאפשר לאנשי יד ושם להשתמש בפלטפורמה של הסטארטאפ להפיכת סיפורים מתקופת השואה שכיום מתועדים בטקסטים וקטעי קול, ולהמירם לסרטוני וידאו.
מדובר בסיפורים שמתועדים ביד ושם בשפות שונות מתקופת מלחמת העולם השנייה, המנציחים את סיפורי הניצולים והקרבנות, סיפורי חסידי אומות העולם וסיפורים על חיי היהודים לפני המלחמה. עולם צריכת התוכן משתנה וכיום המשתמשים רגילים לצריכת וידאו כמדיום הראשי. על ידי שימוש בוידאו ניתן לספר סיפור בצורה שגורמת למשתמש להתחבר בצורה רגשית הרבה יותר לסיפור עצמו.
שיתוף הפעולה יאפשר ליד ושם להציג את התכנים מבין מאות אלפי הסיפורים כשהם הומרו לסרטונים דינאמיים הניתנים לשיתוף והפצה בעולם הדיגיטלי. זאת בסיוע של פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית אותה מפתחת Wibbitz המתמחה בהפיכת טקסטים לסיפורי וידאו.
"אנו מתרגשים עד עומק ליבנו בעקבות ההכרזה על הפיכתנו לשותפה של יד ושם" אמר זוהר דיין, מנכ"ל וממייסדי Wibbitz. "ההכרה שקיבלנו מיד ושם לטפל בתוכן חשוב זה הינה אבן דרך משמעותית מבחינתנו. Wibbitz עוזרת בהיבט זה להנצחת והפצת מורשת חשובה זו."
Wibbitz הינה פלטפורמת יצירת ווידאו מבוססת בינה מלאכותית. היא מיועדת לספר סיפור ויזואלי של הטקסט באופן אוטומטי בלחיצת כפתור. החברה תומכת ויוצרת תוכן ווידאו ליותר מ- 400 אתרי תוכן ועוזרת ליצור שימוש נרחב של הקהל באותו התוכן. היא מותאמת לכל פלטפורמת תוכן אפשרית החל ממחשבים, כלה בכל סוגי המובייל ועד לכלל הרשתות החברתיות.
החברה הוקמה על ידי זוהר דיין ויותם כהן ב- 2011. לחברה משרדים בת"א, ניו יורק ופריז. החברה מעסיקה כיום 100 עובדים ומתכננת להרחיב עצמה במספר חודשים עד לכ- 150 עובדים בארץ ובעולם. בין שותפות המדיה המרכזיות שלה ניתן למצוא את CBSi, Forbes, Reuters, Time Inc, Hearst, ו- The Street כאשר אלה משתמשים בטכנולוגיית ה'טקסט לווידאו' אשר מותאמת למותגים השונים באופן אישי.
- צילום:ד"ר אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי
- קישור למידע נוסף: היכל השמות