Google יחד עם שורה של שותפים בהם משרד התמ"ת, iDigital, דואר ישראל וכאל עסקים, השיקו היום יוזמה משותפת שתספק אתר אינטרנט לעסקים קטנים ובינוניים, ולהקנות כלים לשם צמיחתם. על פי נתונים שהציגה היום גוגל כ- 51% מהעסקים בישראל אינם פעילים ברשת.
באם המהלך יצליח, שיתוף הפעולה בין גוגל למשרד התמ"ת יפגע קשות במאות העסקים הפועלים בישראל בבניית אתרים. בהשקת המהלך גוגל תקפה את בוני האתרים, כשפרסמה נתון על פיו המחיר לחבילות בסיסיות של אתרים בארץ (כולל בנייה, רישום הדומיין ו–hosting) גבוה פי שניים בממוצע ביחס למדינות מערביות אחרות. מתוך 14 מדינות שנבדקו, ישראל היא המדינה השנייה הכי יקרה – אחרי דנמרק.
במסגרת היוזמה, יקבלו בעלי העסקים סל של כלים והטבות בכגון אתר אינטרנט מקצועי לשנה, מתוך מגוון פורמטים ועיצובים, כתובת אתר לשנה, אחסון, תמיכה טלפונית בשלב ההקמה, כרטיסי ביקור והדרכה.
מאיר ברנד מנכ"ל Google ישראל ומנהל אזורי דרא"פ ויוון, אמר: "עסקים שנמצאים באינטרנט מצליחים יותר מאלו שלא. אבל, פחות ממחצית העסקים הקטנים בישראל פעילים ברשת, או כי הם חושבים שזה מסובך או כי זה יקר להם. יוזמת "עסקים בישראל צומחים ברשת" תאפשר להם להקים אתר אינטרנט בחינם ובקלות, והשאיפה היא להעלות לרשת 20,000 עסקים קטנים תוך שנה. אנחנו מזמינים את העסקים להרים את הכפפה, להצטרף ליוזמה ולקחת את הצעד הראשון שלהם בעולם הדיגיטאלי."
שר התמ"ת, שלום שמחון, אמר: "החיפוש באינטרנט אחר עסקים, שמבצעים אזרחים רבים מדי יום, נותן הזדמנות וביטוי לעסקים הקטנים בישראל, אלה שנבלעים בדרך כלל בשפע הפרסומות של החברות הגדולות. לעסקים הקטנים אין תקציבי פרסום גדולים, אך הם קיימים, פרושים בכל רחבי הארץ, מהווים רוב מוחלט מכלל העסקים בישראל, והם שמספקים פרנסה למחצית מהעובדים במשק, בעיקר בפריפריה ובקרב מגזרים יחודיים. לכן, בבואנו לקדם צמיחה ותעסוקה, העסקים הקטנים הם בדיוק המקום בו יש להתחיל ולפעול. אין ספק כי האינטרנט משמש מנוע צמיחה משמעותי והזדמנות פז עבור העסקים הקטנים בישראל. הפעילות של Google ואחרים בתחום נותנת במה למאות אלפי עסקים שלא זכו עד כה לחשיפה הראויה. משרד התמ"ת נותן את חסותו ליוזמה ויסייע בקידומה בעשרות כנסים שהסוכנות לעסקים קטנים תקיים השנה, באלפי מפגשי הדרכות וייעוץ שבהם יחולקו חומרים לעסקים ויוצע להם לקחת חלק ביוזמה, וכן בהפעלת מערך הייעוץ וההדרכות במקביל ליוזמה."