יוניסיס: מנהלים מגזימים בהערכת יכולת ארגונים לממש יעדים עסקיים ויעדי IT מרכזיים

מחקר שהושלם לאחרונה ע"י חברת המיחשוב יוניסיס בקרב 1,200 ארגונים ברחבי העולם, מצביע על פערים משמעותיים בין יעדים עסקיים ויעדי IT של מנהלים בכירים, והערכתם ביחס ליכולת ארגוניהם לממש יעדים אלה. פערים אלה מצביעים על כך שמנהלים אינם מקבלים את המירב מיוזמותיהם העסקיות והשקעותיהם בטכנולוגיית מידע (IT), וזקוקים לגישות חדשות עבור חידוש תהליכיהם העסקיים, יישומים אסטרטגיים ותשתיות IT, כדי לענות לאתגרי הליבה העסקיים שלהם.



על מנת לעזור למנהלים לסגור פערים קריטיים אלה, הכריזה יוניסיס על שירות ה- Unisys Modernization Benchmark. בשימוש במידע מגמות ממחקר יוניסיס, עוזר שירות זה לארגונים להשוות את פעילויותיהם העסקיות ופעילויות IT נוכחיות שלהם מול אלה של עמיתים ומתחרים, ולחשוף את הפערים בין מצבם הרצוי ומוכנותם בפועל כדי להשיג אותו.



מנחם בוסטין, מנכ"ל יוניסיס ישראל, אומר כי שירות זה מאפשר למנהלים להתמקד בפערים אלה שהנם בעלי הסבירות להשפעה הגדולה ביותר, ולזהות את היוזמות העסקיות והטכנולוגיות בהן הם חייבים להשקיע – והדרכים בהן הם חייבים לנהל השקעות אלה, כדי לזכות ביתרון העסקי הגדול ביותר במסגרת הזמן הקצרה ביותר.



"מנהלי IT רבים כלואים בתוך מגבלות תקציביות הנובעות מהתפיסה של אופן תמיכת IT בעסק", אומר מנחם בוסטין. "הם מוציאים 80 אחוז מתקציב ה- IT שלהם על תחזוקת תשתיות, ומשקיעים בחדשנות רק כלאחר יד. מצב זה נכפה בעיקרו ע"י ראיית IT כמרכז הוצאות ולא כהשקעה. השירות החדש של יוניסיס עוזר למנהלים למצוא דרכים רעננות לחשיבה, כך שיוכלו לשחרר IT ולאפשר שיפורי ביצועים פורצי דרך עם מודלים תפעוליים של עלות נמוכה המספקים החזר מקסימלי להשקעה".




המחקר מגלה פערים בין שאיפות וביצוע



המחקר של יוניסיס אשר מספק את מידע הבסיס עבור ה- Unisys Modernization Benchmark, סקר 1,200 מנהלם עסקיים ומנהלי IT ברחבי העולם. כאשר נשאלו מהם יעדיהם העסקיים החשובים ביותר, המשתתפים נתנו באופן גורף עדיפות ליעדים ממוקדים בלקוח ותלויים בלקוח, כמו רכישת לקוחות חדשים, בניית יחסים קרובים יותר עם לקוחות קיימים, פיתוח מוצרים ושירותים חדשים, גידול מכירות והכנסות, וחדירה לשווקים חדשים.



המשיבים זיהו 10 יכולות – כמעט כולן עוסקות במידע ובהשקעות IT, שהנן קריטיות למימוש יעדים עסקיים אלה. היכולות כללו יכולת לתמוך חדשנות, תהליכי ניהול IT, קבלת החלטות אסטרטגית, גישה להשקעות ב- IT, תקשורת (זרימת מידע בין ארגונים), מודל מיקור IT, ומודל אבטחת IT.



כל מנהל התבקש לדרג היכן הארגון שלנו נמצא היום ביכולתו לבצע כל תחום, והיכן הוא צופה שהארגון יהיה בשלוש השנים הבאות. בכל המקרים הצביעו דירוגי המנהלים על פער משמעותי בין מוכנותם הנוכחית וביצועים צפויים. לדוגמא:


· 62 אחוז מהמשיבים צופים כי הם יעודדו חדשנות או יהיו מובילי שוק בתמיכה בו בתוך שלוש שנים. עם זאת, 70 אחוז אומרים כי כיום אין להם תמיכה לחדשנות, או שיכולתם רק מתפתחת או הנה בינונית.


· בתיאור תהליכי ניהול IT מצפים 52 אחוז מהמשיבים להתייחס אל IT כהשקעה או כגורם בידול בתוך שלוש שנים. עם זאת, 72 אחוז אומרים כי ביום הם מתייחסים אליו כפונקציית תמיכה, אמצעי לשפר פרודוקטיביות, או הוצאה הונית.


· 67 אחוז מהמשיבים מצפים שתהיה להם תקשורת משולבת ושיתופית עם בעלי תפקידים קריטיים בתוך שלוש שנים. עם זאת, רק 32 אחוז אומרים כי יש להם יכולת זאת עתה.


· בעוד ל- 51 אחוז מהמשיבים יש אסטרטגיות ומודל מיקור IT רשמי ובשל היום, הרי 75 אחוז מצפים שיהיה להם מודל כזה בתוך שלוש שנים.


· 60 אחוז מהמשיבים מדרגים כיום את מודל האבטחה שלהם כלא קיים, מוגבל או בינוני. עם זאת, 75 אחוז מצפים כי מודל האבטחה שלהם יהיה בקדמת הטכנולוגיה בתוך שלוש שנים.



"המחקר מספק נקודת מבט רבת ערך על המקום בו ארגונים נמצאים היום ביחס לאחדים מהתחומים המשמעותיים של העסק וניהול IT, ומהווה כלי רב ערך לעסקים אחרים כדי להעריך את מצבם הנוכחי ושאיפותיהם", אומר מנחם בוסטין. "עם זאת, אין ביטחון כי ארגונים אלה יממשו את יעדיהם במהירות ובאופן המקיף שהם צופים, ולכן מציעה יוניסיס את ה- Unisys Modernization Benchmark כאמצעי להגדלת הסיכויים להצלחתם של לקוחות ארגוניים. השירות יכול לעזור למנהלים למצוא דרך לשחרור עסקיהם מהמגבלות של הערכות לא מבוססות, ליצור מחדש את עדיפויותיהם, ולשחרר IT להובלת העסק בכיוון חדש".

אולי יעניין אותך

ניוזלטר
מסע לקוח
מודל עסקי
אסטרטגיה שיווקית
 סיוון - מנכלית ובעלים משרד ליעוץ שיווקי__צלמת - מירי ביטון
 עדכני 2022 צילום אסיה רביבו

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח