איילת פריש, מנהלת הניו מדיה של נשיא המדינה שמעון פרס, סיפקה אמש הצצה לעבודת הניו מדיה המקיפה, והפורצת דרך במונחים ישראלים שמתבצעת סביב הנשיא.
"פרס 360 – הכוונה היא 360 על 360 – שהכוונה היא ל- 360 מעלות גם בכלים וגם בקהלים", אמרה פריש והסבירה כי " מנהיג אמיתי צריך לשרת ולא למשול. תפקיד המנהיג הוא לדבר בגובה העיניים. מסתכל למגוון קהלים, מתאים לשפה, ועובד בצורה מדודה רגשית, עם הרבה מאוד קהלים, ולרדת לעם".
אחד מהדברים שציינה פריש היא העבודה האינטנסיבית מסביב לשעון. כי בעוד במדיה המסורתית יש " תלות בזמן , תלות בתוכניות טלוויזיה. הדוברים מכירים את את העבודה האינטנסיבית שיש עד הצהריים עד סגירת הליינאפים. נו מור, אפשר לעבוד 24 שעות ביממה. כמו דקות אחרי כל אירוע התוכן מהאתרים מופיע".
אך מצד שני במהלך תיאור ההשקה של פעילות הפייסבוק של הנשיא, ציינה פריש כי "אי אפשר לזנוח את הזירה של המאס מדיה. כל קמפיין לא יהיה מצטיין אם הוא לא יקיף גם את המדיה המסורתית. בהשקה של פרס, בשעה 8 בערב שחררנו דיסק לכל המהדורות. כל המהדורות, כולל האתרים שדרו את ההשקה".
בהשקה המדוברת נעזרו בשירותיו של מייסד פייסבוק, צוקרברג, ובאיש הרימקסים והאינטרנט, נוי אלוש:
"פרס התחיל מאוחר בפעילות במדיה החברתית. החלטנו שאם אנחנו לא יוצרי םהשקה שידברו עליה, נשאר מאחור. אז מה יותר דרמטי, ממיזוג בין מר פייסבוק לאדם שבקרוב ימלאו לו 90. החלטנו לצאת מחוץ לקופסה ולהתפרע, פרס היה המום עם מהצוות של נוי אלוש שהגיע ללשכה. החלטנו להכניס אותו לבית הנשיא ליום שלם. יצרנו קליפו מטורף. ולמעשה, תחת מיתוג השלום, פרס הציע חברות לכל אדם בעולם", אמרה פריש.
בין היתר תיארה פריש את כל הערוצים ודרכי הפעולה בהן נוקט צוות הניו מדיה. בין היתר, מאחר ובישראל " אין לנו צלמים מובילי ציוץ", הובאו לישראל צלמי אינסטגרם פופולאריים מהעולם לסיור בישראל ולפגישה עם הנשיא. שיתופי פעולה גם הם מהווים כר לפעילות נרחבת, כדוגמת ברכת רמאדן ייחודית עם Israeli Project. ואף שימוש בפלטפורמה החדשנית שפיתח הזמן יוני בלוך, כדי לאפשר קיום ראיון אינטראקטיבי עם הנשיא בתוך יוטיוב.
לסיכום,סיפרה פריש, שהצוות הופתע לגלות שלעיתים דווקא הדברים הקטנים, כמו שיתוף בשירים שהנשיא אוהב, מביאים לתגובות רבות.
בחירות ברשת
רועי גולדנברג, כתב האינטרנט של גלובס, הציג את הציונים שגלובס חילקו לפעילות האינטרנט של המפלגות המובילות.
עובדה אחת שבלטה בסקירה של גלובס היא שאף אחת מהמפלגות לא השכילה לפתח אפליקציה לסלולר. רק ישראל ביתנו התאימה את האתר לסלולר. וכן, בעוד שטוויטר פעיל בחו"ל, בארץ לא יודעים להשתמש בכלי, וממחזרים בו בעיקר סטטוסים מהפייסבוק.
קדימה, הייתה עם הציון הנמוך ביותר, כשההחלטה לוותר על אתר נתפסת כויתור על קהל מסוים של גולשים. ש"ס התמקמה במקום השישי עם אתר שמכיל הרבה מידע, אבל שאינו ברור ומסודר, ורק 1,500 עוקבים בפייסבוק. הבית היהודי תפסה את המקום השלישי והמפתיע, עם אתר רענן וצעיר, שמניע לפעולה והבלטה של המצע. עבור יש עתיד שתפסה את המקום השני, ציינו לטובה את פעילות האינסטגרם שלה. ובמקום הראשון עומדת ישראל ביתנו.
היי, זאת שלי
בבפאנל שנערך לאחר מכן, הציגה טלי עובדיה, סמנכ"ל התוכן של וואלה, את התפיסה כי אולי מנהיגים לא אמורים להתעסק בכתיבת סטטוסים ותגובות לגולשים.
"מה שמטריד כאן, הוא מה קורה למנהיגים בתקשורת החדשה. כשהם הופכים לעובדים בתקשורת החדשה, ומכורים לה, ומפעילים צבא של אנשים, ומתגאים שהמנהיג יושב וכותב אל העם. אני חושב שמנהיגות נבחרת, וחלק מהחובות שלה הוא לייצר מהט מלמעלה, ולא להתמודד לפי סקר מתמיד. הם חיים לפי סקר מתמיד", אמרה עובדיה. " מנהיג שצריך לנהל תהליכים ארוכים, לא מסוגל לעשות את זה".
הדברים נאמרו לאחר שמנהל קמפיין הדיגיטל של שלי יחימוביץ' סיפר כיצד שלי טורחת להדגיש שהיא כותבת סטטוסים בעצמה באמצעות הפתיח "היי, זאת שלי":
"הסיפור של היי שלי הוא סיפור יפה, חשוב לה אותנטיות. יש פוליטיקאים שלא כותבים בעצמם הודעות. לשלי היה חשוב שכאשר היא מתקתקת אנשים ידעו שזו היא ולא העוזרים. בשלב מסויים זה נהיה מוזר לאנשים ושאלו למה היא כותבת היי זו שלי. היא החליטה לרדת מזה באיזשהו שלב, ואז קמה התקוממות להחזיר את זה".