יחי המנהיג החדש: כיצד לנהל את העובדים באופן יעיל?

מי מאיתנו לא חווה על בשרו מנהל רודן על גבול הדיקטטור שמירר לנו את החיים והופיע בחלומות האימה שלנו בלילה?


אני שמח לבשר כי מנהיגים/מנהלים שנוצרו בתהליך אבולוציוני מתקופת המהפכה התעשייתית נעלמים בקצב מהיר מהנוף הניהולי של היום.


המנהל/מנהיג המאופיין בשיטת ניהול ריכוזית (שולט בכול), אינו סומך על עובדיו, מאפשר מרחב פעולה מצומצם ודורש עבודה לפי הנהלים. הוא מעורב רק כשיש סטיות מהנדרש, מחפש טעויות ודורש "עונשים" לטעויות אלו ויותר מכל מבקר תהליכים באופן שוטף.


אם התעמקתם במאפייני הניהול הישנים זה בוודאי מזכיר לכם את הצבא, נכון מאוד!!!


בתקופת המהפכה התעשייתית המפעלים היו כמו צבא, כל מפעל העסיק עשרות ואף מאות עובדים ושיטת ניהול כמו שתיארתי הייתה העיקרית. ההירארכיה שלטה. המנהיג הדיקטטור הוא זה ששלט וכל הכח רוכז אצלו, העובד היה רק כלי לתפעול והשגת מטרות ביידי המעסיק.


אך מה שמתאים לצבא ולתקופה ההיא לא מתאים לתעשייה של היום.


בעשור האחרון לצד שגשוג תעשיית ההייטק צומח דור חדש של מנהלים המאמינים כי העובד הוא נכס עליון עבור החברה והידע שהוא צובר הינו הקניין היקר ביותר עבור הארגון.


חלק ממאפייניו של המנהיג החדש הם דאגה לצרכיו האישיים של העובד גם בתחומי העבודה וגם במסגרת המשפחתית, תמיכה שוטפת בהתפתחותו המקצועית של העובד וראייה כי קידום העובד מהווה נכס חשוב לארגון. המנהיג מונע על ידי הצורך בהישג אישי וקבוצתי ורואה בקבוצה יחידה אחת, הוא דוגל בשקיפות ניהולית ומערב את העובדים בתהליך אבחון ופתרון האתגרים תוך מיצוי הפוטנציאל האינטלקטואלי של כל עובד. מנהל טבעי מעודד ביקורת כלפי רעיונותיו האישיים וכלפי התנהלות הנחשבת מוצלחת. הוא אינו מפחד מרעיונות חלופיים ומעודד למידה והפקת לקחים מתמדת.


אצל העובדים, מנהל מסוג זה, יוצר מחויבות לארגון ולמשימה המתבטאת במוטיבציה, יוזמה ושביעות רצון מהעבודה. הם מביעים אמונה בהצלחה בביצוע המשימה אם כקבוצה ואם כיחידים.


הרווח הנקי לארגון, על-ידי ניהול שכזה, הוא הפחתה בשיעור תחלופת העובדים וההיעדרות תוך התחדשות, גיוון ולמידה וצמיחה של העובדים בארגון.


כל זה נשמע לנו כפנטזיה – כריזמטיות ועוצמה המוקרנים לחברה הנלמדים ונרכשים במשך הזמן והניסיון ואני אף אני סבור שכל אחד מאיתנו שואף להיות מנהיג שכזה. בפועל, ישנם אנשים שניחנו בסגולות מנהיגות אלו ואילו האחרים יכולים ללמוד ולהתנסות בבתי הספר היוקרתיים היוצרים מנהיגים חדשים.


בסופו של דבר, הרווח כולו שלנו – כעובדים וכמנהלים בעידן החדש!!!

אולי יעניין אותך

 סניף פתח תקווה מיקי שמו צילום יחצ (2)
color-chart-g8bec9df5e_12801
cincopa
yossi-cohen9
129-find-designers
hila1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

-השד - האגודה למלחמה בסרטן
125224_NAT_NZסקצרס נשים מחיר 279
דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס