חברת "יפעת מחקרי מדיה מתקדמים" מבית "יפעת" משווקת את שירות "ניתוח תדמית בכותרות- כי הכותרות קובעות!". מציגה את הדרוג החודשי שעוקב אחר אזכור החברות הגדולות במשק בכותרות העיתונות היומית. הדרוג כולל ניתוח הופעות החברות המסחריות בכותרות וכותרות המשנה של העיתונות היומית החילונית והדתית לחודש פברואר. הדרוג אינו כולל גופי שידור וחברות ממשלתיות.
הדרוג מתמקד בהשוואה בין הכותרות בעיתונות הדתית לזו החילונית היומית.
במקום הראשון בדרוג חודש פברואר היה בנק לאומי עם 179 כותרות, לאומי היא החברה המסחרית שקיבלה את מספר האזכורים הגדול ביותר בכותרות העיתונים היומיים.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים מוסר כי: "הבנק אוזכר רבות בנושא רגולציה והפרטה בשל התוכניות המתוקשרות של נתניהו להפריטו וסימני השאלה סביב חלוקת מניות לאומי לציבור".
במקום השני ממוקמת חברת טבע שזכתה לכ- 135 כותרות וכותרות משנה שעסקו רבות בשאלה האם תאבד טבע את הבכורה בשוק התרופות הגנריות עקב עסקת אקסל וברווחי השיא שהשיגה החברה.
במקום השלישי נמצאת בזק עם 131 כותרות. בזק הוזכרה בעיקר בנושא המכרז לרכישתה והקונפליקט עם משרד התקשורת בשל הזרמות בזק ליס.
יעקובי מוסיף כי "החברה שזכתה באחוז הכותרות החיוביות הגבוהה ביותר הייתה דווקא חברת מייקרוסופט (עם סהכ" 67 כותרות ו60 % כותרות חיוביות). חברת מייקרוסופט אשר השיקה בפברואר את מנוע החיפוש הראשון שלה באינטרנט, הודיעה על שיווק טלפון חכם המבוסס על חלונות בשת"פ עם נוקיה וחילקה דיווידנד אשר הזניק את ההכנסה האישית בארה"ב לשיא".
החברה עם אחוז הכותרות השליליות הגדול ביותר הייתה חברת טאואר סמיקונדקטור (עם סה"כ 53 כותרות מתוכן 75% שליליות). חברת טאואר סמיקונדקטור פתחה במחול האשמות תקשורתי עקב אי הצלחת החברה ועזיבתו המתוקשרת של המנכ"ל שהאשים בעלי מניות בחוסר גיבוי.
עיתונות יומית דתית
בי"ח ביקור חולים הוא הגוף שזכה למרב הכותרות בעיתונות היומית הדתית. ביקור חולים זכה לכותרות שליליות רבות בשל עיכוב הגמלאות לפנסיונרים שלו והשבתת מערכת הבריאות לאות הזדהות איתם.
במקום השני, נמצא בנק לאומי עם 7 כותרות. בנק לאומי נמצא במקום הראשון במגזר החילוני.
במקום השלישי נמצאת אוניברסיטת בר אילן שהיא גם המובילה במספר הגבוה ביותר של כותרות חיוביות . גם בחודש ינואר נכללה האוניברסיטה בין עשרת הגופים המובילים בכותרות בעיתונות היומית הדתית. בר אילן אוזכרה בכ- 6 כותרות וכותרות משנה אשר כולן היו חיוביות. האוניברסיטה נתפסת בעיתונות זו כגוף אקדמי מקצועי אשר מספק מידע מקצועי בתחומים שונים.
הרבלייף הייתה החברה שמדורגת במקום השמיני (עם 4 כותרות) ולה התדמית הגרועה ביותר בכותרות העיתונות היומית הדתית. כל 4 כותרות הן שליליות בשל החשד שמוצריה גרמו לבעיות בתפקוד הכבד.
יעקובי מציין כי: "שוב הוכח שהטיפול של העיתונות הדתית בחברות מסחריות מתמקד בעיקר בתחומי סיקור צרכניים עם רגישות לקהל הקונים".
העיתונות היומית
מיקום בטבלה | חברה | נטרלי | שלילי | חיובי | סה"כ מספר הכותרות |
1 | בנק לאומי | 71 (40%) | 49 (27%) | 59 (33%) | 179 |
2 | טבע תעשיות פרמצבטיות | 59 (44%) | 26 (19%) | 50 (37%) | 135 |
3 | בזק- החברה הישראלית לתקשורת | 72 (55%) | 29 (22%) | 30 (23%) | 131 |
4 | בנק פועלים | 50 (41%) | 15 (12%) | 58 (47%) | 123 |
5 | בנק דיסקונט | 28 (26%) | 29 (27%) | 49 (46%) | 106 |
6 | פרטנר | 33 (32%) | 17 (17%) | 52 (51%) | 102 |
7 | אל על | 31 (40%) | 11 (14%) | 35 (45%) | 77 |
8 | בנק מזרחי-טפחות | 26 (36%) | 15 (21%) | 32 (44%) | 73 |
9 | מיקרוסופט | 19 (28%) | 8 (12%) | 40 (60%) | 67 |
10 | טאואר סמיקונדקטור בע"מ | 6 (11%) | 40 (75%) | 7 (13%) | 53 |
עיתונות דתית
מיקום בטבלה | החברה | נטרלי | שלילי | חיובי | סה"כ מספר הכותרות |
1 | בי"ח ביקור חולים | 2 (12%) | 9 (53%) | 6 (35%) | 17 |
2 | בנק לאומי |
| 4 (57%) | 3 (43%) | 7 |
3 | אוניברסיטת בר אילן |
|
| 6 (100%) | 6 |
| מקורות |
|
| 5 (100%) | 5 |
| מיקרוסופט | 2 (40%) | 1 (20%) | 2 (40%) | 5 |
| רכבת ישראל |
|
| 4 (100%) | 4 |
| סימנטק |
| 2 (50%) | 2 (50%) | 4 |
| הרבלייף |
| 4 (100%) |
| 4 |
| בנק דיסקונט |
|
| 4 (100%) | 4 |
| בזק | 2 (50%) |
| 2 (50%) | 4 |