חברת "יפעת מחקרי מדיה מתקדמים" מקבוצת "יפעת" המשווקת את שירות "ניתוח תדמית בכותרות- כי הכותרות קובעות!". מציגה את הסיכום השנתי של משרדי הפרסום בכותרות העיתונות היומית. הדרוג כולל ניתוח הופעות משרדי הפרסום בכותרות וכותרות המשנה של העיתונות היומית (ידיעות אחרונות, מעריב, הארץ,גלובס, יתד נאמן, המודיע והצופה) לשנת 2005.
גם בשנת 2005 ממשיך מקאן אריקסון להוביל במקום הראשון את טבלת אזכורי משרדי הפרסום בכותרות העיתונות היומית עם 112 כותרות וכותרות משנה מתוכן 65 חיוביות, 41 ניטרליות ו- 6 שליליות.
מקאן בלט לחיוב השנה עם הגדלת אחזקותיו בהרבסט טופר, מדליית זהב לקמפיין העיזים, קבלת תקציבים חדשים, ביניהם הזכייה בתקציב יוניליוור, דירוגי פרסום מחמיאים, קניית המדיה עבור קראט מדיה וואן ועוד.
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים מציין כי בדומה לשנה שעברה, גם השנה מתאפיין הסטטוס התקשורתי של המשרד בכותרות נטרליות/מעורבות רבות ביחס למשרדים האחרים. השנה בשל הסאגה סביב כוונתו של אילן שילוח להיכנס כבעל מניות לערוץ 10 והאג'נדה העצמאית בה נקט מקאן מול הרשות השנייה בנושא תוכן הפרסומות.
כותרות השנה שייכות ללא ספק גם לאדלר חומסקי וורשבסקי שעלה מהמקום החמישי בכותרות אל המקום השני השנה. אדלר חומסקי זכו למספר כותרות חיוביות דומה לזה של מקאן (60 במספר) בשל קניית מניות בגלר נסיס ו- LEAD, קמפיין השנה בטקס הקקטוס וקבלת תקציבי פרסום רבים.
עוד משרד שבלט השנה בכותרות הוא פוגל לוין עם התמקמות במקום השביעי ו- 43 כותרות בשל התהפוכות שחלו בהנהלה: עזיבת רענן סעד ומינוי תמר יסעור למנכ"לית המשרד, החבירה לשיטרית מדיה גרופ בעבודה על תקציבי דודי וייסמן ועוד.
משרדי הפרסום שלא קיבלו אף כותרת שלילית השנה היו גיתם שהתמקם במקום הרביעי וגלר נסיס שסוגר את העשירייה בכותרות.
העיתון שהרבה להתייחס לעשרת משרדי הפרסום המובילים בכותרותיו היה גלובס עם 265 כותרות ואילו העיתון שממעט להזכירן הוא ידיעות אחרונות עם 14 כותרות בלבד.