יפעת מחקרי מדיה: פוקס (יחס"צ: ישראלי- קורינדלי) החברה המובילה בכותרות אופנה בשנת 2004

יפעת מחקרי מדיה מתקדמים המשווקת את שירות "ניתוח תדמית בכותרות – כי הכותרות קובעות!" בדקה את תדמית חברות האופנה בכותרות העיתונים היומיים בשנת 2004 ו- 2005.



בשנת 2004 הייתה פוקס חברת האופנה המובילה בכותרות וכותרות המשנה של העיתונות היומית. פוקס המובילה עם כ- 158 אזכורים בכותרות שרובן חיוביות. החברה הוזכרה בעיקר בהקשר לשכירת בניין בן 13,000 מ"ר באירפורט סיטי, מלכת הנוער בסקר מותגי האופנה של גלובס, פתיחת חנויות בחו"ל, הצגת רווחים נאים ועוד.


נתי יעקובי מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים מוסר: "עיתון גלובס היה העיתון שהרבה להזכיר את פוקס בכותרותיו ביחס לשאר העיתונים היומיים האחרים ואף היה העיתון החיובי ביותר לתדמית החברה".



במקום השני ממוקם המשביר לצרכן עם 153 כותרות, כאשר אחת מכל ארבע מהן הייתה מעורבת, ללא הבעת דעה חיובית או שלילית מובהקת על תדמית החברה. המשביר לצרכן הוזכר בעיקר בנושאים כגון : פתיחת מחלקות דיסני, הפיכת הסניף בעזריאלי למתחם קונספט M-Square, ויכוח סביב פתיחת חנויות בשבת ועוד.



במקום השלישי ממוקמת חברת קסטרו עם 143 כותרות, אשר לצד כמות מרשימה של כותרות חיוביות, כ- 97 במספר, מציגה שיא כותרות שלילי כ- 22 הכותרות. הכותרות השליליות שקיבלה קסטרו עסקו בתצוגת קיץ פושרת, פרסומת שלא המריאה בסקר אהדה של גיאוקרטוגרפיה, לקוחה שנתקלה ביחס מעליב, ירידת רווחים ועוד.



יעקובי מציין כי שלושת החברות מובילות קבלו מספר כותרות גבוהה משמעותית מכל שאר החברות הנמצאות בטבלה. לי קופר הממוקמת במקום השביעי עם 36 כותרות, מאופיינת באחוז כותרות חיובי שעומד על 78% עקב תחילת שיווק מוצריה בשוויץ, שכירת משרדים גדולים, השקת אתר אינטרנט, צפי מכירות אופטימי, השקת חנות עודפים ועוד.



במקום השמיני ממוקמת כיתן עם 30 כותרות, שבולטת בולטת באחוז גבוה של כותרות מעורבות. כל כותרת שנייה בה אוזכרה החברה לא ביטאה דעה חיובית או שלילית מובהקת על תדמיתה ורוב הכותרות הללו עסקו במגעים למכירת החברה.



יעקובי מוסיף: "מתוך 1230 הכותרות וכותרות המשנה שעסקו בתחום, היו רק 11 שעסקו בתחום הפעילות למען הקהילה של חברות האופנה, כאשר המובילה היא דווקא רשת אפריל שאינה נכללת ברשימת 10 חברות האופנה שהובילו בכותרות".



בשנת 2005 – החברה המובילה בכותרות בקטגורית האופנה מתחילת השנה הייתה פולגת עם 62 כותרות מתוכן שיא שלילי של 22 כותרות שליליות היו בשל סגירת פולגת בטורקיה, הפסד של כ- 15 מליון דולר והתנגדות העובדים לחלוקת דיבידנד.



קסטרו ממוקמת השנה במקום השני עם 33 כותרות. כאשר כל כותרת שנייה שעסקה בה הייתה מעורבת. הכותרות המעורבות היו ברובן סביב ההיפרדות מבלסר, גריפין והקיר הענק בנתיבי איילון.



שיאנית הכותרות החיוביות בשנת 2005 היא המשביר לצרכן הממוקמת במקום השלישי עם סה"כ כ- 32 אזכורים בכותרות בשל שיא מכירות ובונוסים לעובדים, יציאה עם מותג בגדי ים פרטי לנשים ועוד.



יעקובי מציין כי בהשוואה לשנת 2004, נכנסו בשנת 2005 לטבלת 10 המובילים, בגיר, מיס לאגוט ודיזל על חשבון לי קופר, כיתן ורנואר שעד כה לא בולטות בכותרות השנה.



כותרות 2004:



















































































מקום בטבלה


שם החברה


נטרלי


שלילי


חיובי


סה"כ כתרות


1


פוקוס–ויזל בע"מ


28


(18%)


17


(11%)


113


(72%)


158


2


המשביר לצרכן


38


(25%)


21


(14%)


94


(61%)


153


3


קסטרו מודל מע"מ


24


(17%)


22


(15%)


97


(68%)


143


4


H&O המשביר אופנה בע"מ


8


(15%)


9


(15%)


37


(69%)


54


5


נייקי


12


(25%)


2


(4%)


34


(71%)


48


6


פולגת


7


(15%)


10


(21%)


30


(64%)


47


7


לי קופר אופנה בע"מ


6


(17%)


2


(6%)


28


(78%)


36


8


תשלובת כיתן


15


(50%)


5


(17%)


10


(33%)


30


8


ליוויס


7


(23%)


4


(13%)


19


(63%)


30


9


רנאור


8


(28%)


3


(10%)


18


(62%)


29



שנת 2005


















































































מיקום בטבלה


שם החברה


נטרלי


שלילי


חיובי


סה"כ כותרות


1


פולגת


22


(35%)


22


(35%)


18


(29%)


62


2


קסטרו מודל בע"מ


15


(45%)


7


(21%)


11


(33%)


33


3


המשביר לצרכן


7


(22%)


6


(19%)


19


(59%)


32


4


פוקס – ויזל


7


(26%)


2


(7%)


18


(67%)


27


5


בגיר


6


(32%)



13


(68%)


19


6


מיס לאגוט


5


(29%)


11


(65%)


1


(6%)


17


7


H&O המשביר אופנה בע"מ


3


(20%)



12


(80%)


15


8


ליוויס


4


(33%)



8


(67%)


12


9


דיזל-אופנה וקוסמטיקה


2


(22%)



7


(78%)


9


10


נייקי


3


(50%)



3


(50%)


6

אולי יעניין אותך

 סתיו מנכל בלנדר ישראל צילום סיון פרג'
 משרדי
 פרטנר
 רייבנבך צילום דקלה הוסטיק (9)
allmarketing262
allmarketing284

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח