יפעת בקרת פרסום חושפת לראשונה את המדד הדיגיטלי החודשי של צפיה בקליפים ביו טיוב על פי צופים יוניקים.
המדד בודק את הפופולאריות של הקליפים ביו טיוב בהתבסס על מספר הצופים היוניקים בכל יצירה במהלך החודש, המדד הנוכחי מציג את נתוני הצפיה לחודש פברואר.
המשמעות של בדיקת הפופולאריות בהתבסס על כמות היוניקים היא שמדובר על מספר הצופים ולא על מספר הצפיות.
כלומר, בעוד שכיום אדם מן המניין יכול להיכנס לכל קליפ ביו טיוב ולהביט על נתוני הצפיות שכוללים את מספר הצפיות החוזרות והמצטברות (לדוגמא, צופה אחד צפה 8 פעמים בשיר מסויים) , המדד הטכנולוגי של יפעת בקרת פרסום מציג כמה אנשים שונים צפו ביצירה, מבלי להכפיל את זה במספר הצפיות, ובכך מבהיר את התמונה – זאת בהתבסס על פאנל של 1200 גולשים המיועד ספציפית למטרה זו, ושבאמצעותו מנטרת יפעת בקרת פרסום את הפרסומות המוצגות ביו טיוב.
כפי שניתן לראות בטבלה בקרב עשרת הקליפים הפופולאריים ביותר שולטות היצירות הישראליות כאשר סטטיק ובן אל נמצאים בראש המצעד.
לדברי נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "הטכנולוגיה הייחודית שיפעת בקרת פרסום משתמשת בה מאפשרת לחברה לייצר נתונים אלו ובכך להציג זווית חדשה של השמעות שעד היום לא נחשפה".
10 יצירות מובילות ביוטיוב – פברואר 2017 – |
|
| מס' צופים מוערך |
סטטיק ובן אל תבורי – זהב | (Prod. by Jordi) | 1,400,000 |
עדן בן זקן – לזאת שניצחה | 460,000 |
Ed Sheeran – Shape Of You [Official Lyric Video] | 420,000 |
סטטיק ובן אל תבורי – סתם | (Prod. by Jordi) | 400,000 |
משה פרץ – כוס של יין | 360,000 |
קטריקס ודורון ביטון – חופשייה | (Prod. by Doli 'n' Penn) | 280,000 |
Eyal Golan Ft. Vivo – Goda Boba | (אייל גולן מארח את ויוו – גודה בובה (קליפ רשמי | 280,000 |
Clean Bandit – Rockabye ft. Sean Paul & Anne-Marie [Official Video] | 280,000 |
דודו אהרון – השיר שלך | 260,000 |