אייל שרויטמן, מנכ"ל קליית גת, טוען כי "לקראת חגים דוגמת ט"ו בשבט יכולה הצריכה לגדול בכ- 40%–50% יותר מחודשים רגילים בשנה.
שרויטמן מאפיין את שווקי הפיצוחים והפירות היבשים המקומיים:
שוק הפיצוחים המקומי כולו מגלגל כ- 800 מיליון ₪ בשנה, כך עולה מנתונים מצטברים בחברת קליית גת. שוק הפיצוחים הישראלי מתחלק לשניים: שוק התפזורת והשוק הארוז. בשוק התפזורת מתבצעת לרוב מכירה בפיצוציות ולפי משקל ואילו ברשתות השיווק וחנויות הקמעונאים הגדולות המכירה היא באריזות. לדברי שרויטמן השוק הארוז מהווה כ-40% מהמכירות של השוק, ואילו שוק התפזורת הכולל את הפיצוחיות, כ- 60% מהמכירות. חשוב לציין שפיצוחים ארוזים שומרים בצורה טובה יותר על טריות וניקיון המוצרים ובשנים האחרונות יש מגמה מתחזקת של מעבר לצריכת פיצוחים באריזות ולא בתפזורת.
שוק הפירות היבשים בישראל, עומד על כ-600 מיליון ₪ בשנה, ומתחלק לשתי קטגוריות עיקריות: הקטגוריה המסורתית, מחזיקה בכ- 90% מסך המכירות וכוללת את התמרים, משמשים, שזיפים, צימוקים, דבלים, אגוזי מלך ושקדים. קטגוריית הפירות הטרופיים, המחזיקה בכ- 10% מסך המכירות כוללת אננס, פפאיה, מנגו וכד'. 60% ממכירות הפירות היבשים מתרכזים בט"ו בשבט. סל קנייה ממוצע של פירות יבשים, לקראת החג, עומד על 70 ₪.
עוד מפרט שרויטמן מסקר אודות הרגלי הצריכה של הישראלי אותו ערכה קליית גת עולה כי הפיצוחים מהווים אלמנט של הירגעות, קירבה וחברות, משפחתיות ואותנטיות. פיצוחים מתאימים לאירוח ואכילה וממלאים צרכים חברתיים ומשפחתיים ותחליף להרגלים שונים. ממצאי הסקר מלמדים, כי למרות שהשוק נעשה מגוון ומתוחכם,
מעמדם של גרעיני החמנייה (גרעינים שחורים) נשאר איתן!: 49% מהישראלים מעדיפים גרעינים שחורים, 41% פיסטוק חלבי, 28% גרעיני אבטיח, 25% אגוזי קשיו, 24% שקדים ובוטנים, 23% גרעינים לבנים ובוטנים אמריקאים, אגוזי לוז וקבוקים. עוד עולה מהסקר, כי 81% ממשקי הבית בישראל מוסיפים פיצוחים לסל הקניות שלהם, 71% נוהגים לאכול פיצוחים בתדירות כלשהיא. 75% מבתי האב בישראל נוהגים לרכוש פירות יבשים לכבוד החג. לישראלים חשוב שהמוצר יהיה טרי, שמקום הקניה יהיה קרוב לבית ושיהיה נקי ואיכותי. נתון לא מפתיע שעלה מהסקר: גברים קונים יותר פיצוחים מנשים.