כיצד ההתמודדות של יועץ התקשורת עם המדיה באה לידי ביטוי בעידן החדש?

בשנים האחרונות הפך מקצוע יועץ תקשורת להכרחי, בעקבות השינוי המואץ במפת המדיה בישראל ובעולם, חדירתו של עולם האינטרנט לחיינו, הצובר תאוצה מיום ליום, ומשנה את עולם התקשורת בארץ ומחוצה לה. כניסתם של עשרות עיתונים יומיים, מקומון אחד לפחות לכל עיר ומגזינים מקצועיים בכל תחום יחד עם עשרות רבות של ערוצי טלוויזיה ורדיו בערוצים לאומיים וערוצים מקומיים.


תפקידו של יועץ התקשורת בעידן החדש הוא לתווך בין האינטרס של המדיה למכור עיתונים ולהגביר את אחוזי הצפייה, לבין האינטרס של הלקוח תוך הקפדה על אתיקה מקצועית והעברת מידע אמין ורלוונטי .



יועץ תקשורת בראש ובראשונה, צריך לדעת להשתמש במדיה לצורך העברת המסרים. היועץ הוא מומחה למדיה בישראל, מבין הבנה עמוקה בתקשורת, ער למגמות משתנות בציבור ובמפת התקשורת, יודע לזהות הלכי רוח תקשורתיים, מכיר ומבין את המדיה ואת היחסים הפנימיים בתוכה. תהליך למידת המדיה הוא תהליך דינאמי, קצב ההשתנות של המדיה הוא עצום, הדורש מעקב מתמיד, סקרנות והתעניינות. ערוצי התקשורת משמשים קרקע פורייה לפרסומים של מסרים שיועץ התקשורת מעביר אליהם במטרה לקדם את לקוחותיו. הקשר עם התקשורת מבוסס על היכרות מעמיקה של מפת התקשורת הישראלית ותולדותיה. רק באמצעות היכרות יסודית של מפת המדיה אפשר לפעול באמצעותה ולגייס אותה למטרותיו ולמטרות לקוחותיו. היועץ למעשה פועל בכל הקשור לאינטראקציה עם כלי התקשורת השונים.



יועצי התקשורת של היום, יודעים להעביר את המסרים לעיתונאי באופן שיקל עליו את המלאכה. הם יודעים מה רוצה התקשורת, איזה סיפור מעניין וכיצד מציגים אותו באופן כזה שהעורך יפנה מקום לסיפור הזה. וכל זאת תוך הבנה לסביבה העסקית והתחרותיות שבה פועלים לקוחותיו.



כאשר נבנית אסטרטגיה תקשורתית עבור לקוח הוא מתייחס לקהלי יעד אליהם הוא רוצה לכוון עם המוצר, היועץ מתייחס אל המדיה כאל קהל יעד בפני עצמו וכל זה מדוע? כיון שיש דרכים מיוחדות אשר בעזרתן צריך לפנות אל המדיה או אל העיתונאי. בסופו של דבר קו התקשורת שנוצר הוא תמיד בין שני אנשים, ובמקרה זה בין יועץ התקשורת ובין העיתונאי.



ההתמודדות של יועץ התקשורת עם המדיה באה לידי ביטוי בנקודות הבאות:



– יכולת בינאישית גבוהה ליצירת קשר וטיפוחו עם המדיה. הכוללת הכרת הצרכים של איש המדיה, הבנת סביבת עבודתו והעברת מסרים בצורה מעניינית ורהוטה. תקשורת בין אישית טובה הכוללת התעניינות בפעילות הכתב שאליו הוא פונה, אמינות ומקצועיות.



– הבנת עולמו של העיתונאי וההתמודדויות המקצועיות והפוליטיות שלו בתוך המדיה הספציפית בה הוא מתפקד.



– ערנות ללוחות זמנים ולדד ליין ותזמון נכון של יצירת הקשר בין נושא הכתבה לתקופה מיוחדת, תגביר את הסיכויים לפרסומה בעיתון.



– הבנת המתח העדין בין אינטרס העיתונאי להשיג סיפור עיתונאי מעניין ובין צרכיו של הלקוח.



– הכרות עם המדיה באופן מעמיק כולל היררכיה בתוך המדיה הספציפית, על מנת שהיועץ יידע לאן לפנות עם איזו ידיעה. היכרות עם הכתבים, אופי העיתון והתכנים יעזרו בקיצור התהליך להעברת המסר.



יועץ התקשורת היום הוא הרבה יותר מיועץ של קשרי מדיה, תחומי אחריותו משתרעים על פני תחומים רבים. הוא אחראי על מיצוב ומוניטין נכון של לקוחותיו.


*הכותבת הינה מייסדת בית ספר לוטן ליחסי ציבור. לוטן תדמיות הינו פלטפורמה חדשה וייחודית לקבלת הכשרה עיונית ומעשית בתחום יחסי הציבור.

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח