כיצד לבצע יחסי ציבור באינטרנט?

רשת האינטרנט שינתה לחלוטין את עולם התקשורת ויחסי הציבור והפכה לאחת הזירות העיקריות במדיה. יחסי הציבור באינטרנט תופסים מקום של כבוד בתמהיל יחסי הציבור והאפשרויות לתקשר מסרים דרך האינטרנט הם רבות. המסרים באינטרנט קצרים, מדויקים ,ממוקדים ומתאימים לעולם יחסי הציבור. בעידן של ימינו פוקדים מידי יום את הרשת למעלה מ- 50% מכלל האוכלוסייה הישראלית. לפיכך, יחסי ציבור באינטרנט הפכו להכרח של כל עסק. יחסי ציבור באינטרנט מהווים ערך מוסף משמעותי על פני העיתונות המודפסת. בשונה מחשיפה בעיתונות הדפוס או הטלוויזיה, תכנים באינטרנט נשארים לאורך זמן, הם ניגשים מאוד והיקף החשיפה אליהם הינו רחב. רשת האינטרנט מעודכנת 24 שעות ביממה ומהירות העלאת התכנים גבוהה מאוד לעומת עיתונים שיוצאים פעם ביום.



כמו כן, בכתיבת שם העסק, המוצר או החברה במנועי החיפוש ניתן יהיה לאתר כתבות שפורסמו בעבר ובכך למעשה האינטרנט הופך את כתבות הפרסום ויחסי הציבור לרלוונטיים ומשפיעים כל הזמן. מנועי חיפוש באינטרנט מהווים אמצעי עיקרי למציאת מידע ברשת ומשמשים צינור שמחבר עשרות מיליוני גולשים עם המידע, המוצרים והשירותים שהם מחפשים. כיום ידוע ש-90% מהתנועה ברשת מיוצרת ע"י מנועי החיפוש, והם בתורם הולכים ומשתפרים ומשכללים את השיטות שלהם לאיתור והצגה של מידע רלוונטי.



הפצה של הודעות לעיתונות ומידע לאתרים שמתעדכנים בצורה שוטפת, מחזק ומשפר את מיקומו של העסק במנועי החיפוש. כל מאמר והודעה לעיתונות יכולה להיות עשירה בקישורים ולינקים ובכך להגדיל את החשיפה לתכנים ברשת. ההבדל והיתרון של ערוץ מנועי החיפוש, בניגוד לערוצי פרסום אחרים, הוא שהמידע שהמשתמש נחשף אליו יזום על ידיו ומשלב מידע שהמשתמש יוכל להגיע אליו בקלות ולתפוס אותו כאמין ואובייקטיבי. כלומר המשתמש עצמו יזם את קבלת המידע, במקום להיחשף אליו בצורה אגרסיבית בערוצים כגון טלביזיה, רדיו, פרסומי חוצות ופרסומי דואר אלקטרוני.



כיום, אתר האינטרנט של החברה הוא כרטיס הביקור המודרני של הלקוח. הוא כלי שיווקי, תדמיתי ותקשורתי. האתר מספק מקום בו ניתן להציג מידע רב משמעות, מעבר להודעות לעיתונות של החברה. אתר האינטרנט יכול למקם תכנים נוספים אשר יהפכו את האתר למקום אליו חוזרים הגולשים. למשל הכנסת מידע וחדשות באתר האינטרנט של החברה מהענף בו היא פועלת, מאמרים על אודות התחום בו היא עוסקת, מפרטים טכניים של המוצרים אותם החברה מוכרת, מצגות וכדומה. הלקוח הפוטנציאלי המחפש מידע אודות התחום בו עוסקת החברה יידע למצוא את אתר החברה כאשר יזדקק למידע, וכאשר הוא יזדקק למידע כל המידע הנחוץ יהיה באתר בצורה נוחה לאיתור.



כלי נוסף ומשמעותי בעולם יחסי הציבור באינטרנט הוא הוידיאו PRESS . כאשר הגבולות בין הטלוויזיה למחשב האישי מטשטשים. יצירתם וצריכתם של תכני הוידיאו באינטרנט בשיאן. זהו כלי רב עוצמה המאפשר להעביר מסרים באופן מוחשי ע"י שילוב תכני וידיאו באתרים מובילים כדוגמת YNET ו- NRG שבהם ניתן לשלב קטעי וידיאו. הוידיאו PRESS מייצר תוכן ויזואלי מעניין, ומגרה את הגולשים לצפות בתוכנו.



לסיכום, ניתן לומר כי שימוש ברשת האינטרנט חוצה גילאים, יכולות כלכליות, מגזרים ודעות. עולם יחסי הציבור הישן, באמצעות המדיה הוותיקים כמו עיתונים וטלוויזיה הולך ונעשה הרבה פחות משמעותי. יחסי הציבור באינטרנט כוללים אמצעים חדשים שלא קיימים במדיה הוותיקים. כמו למשל השתתפות בפורומים מקצועיים בהם ניתן לקדם נושאים תוך יצירת תדמית של מומחים, רשתות חברתיות שיכולות להיות זירה מצוינת ליחסי ציבור ביצירת קשרים חברתיים רבים וטוקבקים ותגובות לבלוגים אשר עשויים לשמש חלק נרחב ליחסי הציבור מאחר והרבה קוראים את התגובות וגם כותבים בעצמם.




* הכותבת הינה מייסדת בית ספר לוטן ליחסי ציבור. לוטן תדמיות הינו פלטפורמה חדשה וייחודית לקבלת הכשרה עיונית ומעשית בתחום יחסי הציבור. בי"ס זה מהווה מוסד המכשיר אנשי יח"צ על פי כללי אתיקה קפדניים ואמות מידה מקצועיות, מוגדרות ומדויקות.

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח