כיצד לבצע פרויקטים ופעילויות שיווקיות בעולם המובייל?

אל עולם האינטרנט הנייח נחשפתי לראשונה בשנת 1995. הייתי אז חייל לקראת שחרור ובארץ היו אלפי משתמשים בודדים, שני דפדפנים ומספר מצומצם ביותר של דפי אינטרנט בעברית. מדובר בערך שנתיים לאחר פתיחת הסניף הראשון של מקדונלד'ס בארץ, חודשים ספורים לאחר הקמתה של חברת סלקום וקצת יותר משנה לאחר תחילת השידור המסחרי בישראל (הערוץ השני).



בתחילת שנות ה- 90 המושג עולם גלובאלי לא היה קיים כפי שאנו מכירים אותו כיום. החשיפה לטרנדים בינלאומיים היתה מוגבלת. היה צורך לחנך את השוק וללמד את הציבור למה בכלל צריך לרכוש מחשב ומהם היתרונות של החיבור לאינטרנט. היום המצב שונה לגמרי. בנק שלא ייתן לנו שירות באמצעות כל הערוצים בהם אנו פעילים, ( האינטרנט,המובייל, מוקד השירות ) יפסיד לקוחות. הציבור שדורש iPhone ואנדרואיד מוכן לשלם ולהיכנס לרשימות המתנה ארוכות כדי לזכות במכשיר ראשון. הלקוחות דורשים מענה מיידי ושירות מהדרגה הראשונה, אם לא יקבלו אותם יתנו לכם ציון נמוך שיתפרסם מייד לעיני כל.



כדי לעמוד בדרישות התובעניות הללו נדרש לעשות שינוי אמיתי בתפיסת העבודה של ארגון, אשר מוכר ונותן שירות ונדרש לעמוד בסטנדרטים הללו. רק ארגון שייעשה שימוש נכון, עקבי, מתמשך ואחיד בין כל הערוצים אליהם חשוף הלקוח אל מול הארגון, יצליח לעמוד באתגרים של שוק מהיר ואגרסיבי זה. ולא פחות חשוב התאמת השירותים הקיימים ויצירת חדשים בהתאמה לערוצים ולקהלי היעד.



6 מיליון משתמשים מחפשים תוכן


אחד הערוצים הפופולאריים ביותר היום הוא המובייל. כ- 6 מיליון משתמשים מחפשים תוכן, יישומי שירות ופנאי בעברית. שוק המובייל מוביל כיום את החדשנות ומציע ערוץ תקשורת ישיר, אישי ובעיקר זמין ומבוקש. האתגר של הארגונים הוא להציע פתרון איכותי בזמן קצר, מותאם לערוץ ולקהל היעד, גמיש וכזה המאפשר תחזוקה פשוטה ועדכניות בתדירות גבוהה.



פרויקט מובייל אשר יתוכנן ויגובש באופן נכון ייצור לארגון עשרות אלפי משתמשים חדשים ברמת זמינות מיידית ישירות אל כף היד (השירות הכי אישי שיש). בחירת השירותים הנכונים תוביל להחזר השקעה מהיר ומיצוב מצוין בשוק. בחירת ספק ופלטפורמה נכונה תאפשר לארגון מינוף ושימור השקעות, ללא תלות במכשיר או במערכת הפעלה .



דוגמא מצויינת לשימוש במובייל הוא שירות מזומן ב- SMS של בנק לאומי. השירות מציע הקצאת מזומן לכל אדם (כולל לבעל החשבון עצמו) למשיכת מזומן ממכשירי כספומט ללא כרטיס אשראי באמצעות הזדהות חד פעמית. השימוש בשירות פשוט ביותר, הלקוח נכנס לאתר הפעולות של הבנק באינטרנט או ליישום הנייד של הבנק ומגדיר סכום כסף להעברה ואת מספר הטלפון, תעודת הזהות ותאריך הלידה של האדם אליו יועבר הכסף. מקבל הכסף (יכול להיות גם בעל החשבון עצמו) מקבל הודעת SMS עם שלושה מזהים אותם יזין לכל כספומט של הבנק לשם משיכת הכסף.זהו תהליך פשוט ביותר המאפשר לשלם לצד שלישי, אך גם יכול לשמש כתחליף מצוין למשיכת כסף עצמית ללא צורך בכרטיס אשראי עצמו ובאמצעות הטלפון הסלולארי בלבד.



שירותים נוספים שהולכים ומתפתחים בעולם הסלולאר הם: מרשמי תרופות לחולים כרוניים באמצעות הטלפון הנייד, כרטוס אוטומטי לרכבות ושירותי תעופה ועוד רבים אחרים ככל שהדמיון יכול להמציא.



שיקולים בפעילות המובייל


לקראת תחילת פעילות בערוץ הנייד יש לשקול את השיקולים הבאים:



  • מיהו קהלי היעד לשימוש ומה המטרות שלנו מהשירות המוצע?

· האם מדובר על פרויקט חד פעמי או שצפויים פרויקטים נוספים?


· האם כולל היישום שיתוף מידע או פונקציונאליות עם ערוצים אחרים של החברה כגון: אינטרנט, רשתות חברתיות וכדומה?


· האם קיימים / נדרשים ממשקים אל תוך הארגון או שמדובר על יישום Stand Alone?


· האם מדובר על יישום שמטרתו גימיק שיווקי או כלי תפעולי לעבודה לאורך זמן שייצור יתרון תחרותי לאירגון לאורך זמן?


· האם מיועד לנישה של מכשירים / משתמשים או לכלל הציבור הרחב?



בהתאם לתשובות לשאלות הללו ניתן יהיה להגדיר את סוג הפתרון הנכון לארגון שמתחיל בתכנונו של פרויקט מובייל. האפשרויות הן:


· פיתוח באמצעות תשתית או כתיבת קוד חופשית


· ביצוע הפרויקט בבית או הקמה באמצעות ספק חיצוני


· סוג ההתקשרות עם ספק חיצוני במידה ואכן זו האפשרות שתבחר


· הגדרת רמת המורכבות של ממשק המשתמש


· הגדרה נכונה של רמת אבטחת מידע נדרשת על מנת לא להסתבך בתהליכי אבטחה מסובכים ויקרים (בדרך כלל רמות אבטחה הנהוגות באתר האינטרנט של הארגון יספיקו בהחלט, אך לעיתים ניתן להתפשר גם על פחות מכך וזאת בהתאם לסוג השירות הניתן באמצעות היישום).


· הגדרת מדדים וכלי בקרה ומדידה



אחד הנושאים המשמעותיים ביותר בפרויקטי מובייל הינו נושא התאמת היישום למכשירים ולמערכות ההפעלה השונות הקיימות בשוק,. בגדול ישנן כמה אפשרויות לטפל בנושא, לכל אחת יתרונות וחסרונות, שכדאי לשקול בבחירת פתרון וספק,


להלן האפשרויות:




* הכותב הינו מנהל מרכז ההתמחות
Matrix Mobility

אולי יעניין אותך

keyboard1
seo4
lian1
yaniv11
tesla25
tomerchen1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח