כיצד לבצע פרסום אפקטיבי ב-Google בתקופת החגים?

על סף "קדחת המתנות", החגים המתדפקים על דלתנו, תתחיל ההסתערות הגדולה: רכישת וחיפוש מתנות באינטרנט עולה במהלך תקופות החגים בישראל בעשרות עד מאות אחוזים ביחס לשאר ימות השנה ונמצאת במגמת עלייה מדי שנה.


עם חשיפה של כ-92 אחוז, מוביל מנוע החיפוש Google את תחום החיפושים בארץ, ואתם בודאי תרצו להיות שם. לחשוף את העסק שלכם לפוטנציאל הכלכלי הגלום בהסתערות של הקונים הפוטנציאלים. איך לנצל את ההזדמנות, בכתבה שלפניכם:


כעיקרון מומלץ להתחיל את הפרסום מספר שבועות לפני תחילת החגים, כדי להגיע לקהל המקסימלי המחפש מתנות עוד בטרם החג ולתת מספיק זמן לשפר את ביצועי הקמפיין כך שתגיע לפסגת הדירוג בתקופה הלוהטת שלפני החג.


זיהוי מגמות וביקושים בתקופת החגים:


עוד בטרם ניגש לפרסום עצמו מומלץ להשתמש בכלי העזר החינמי של גוגל Google Insights for Search. באמצעות כלי זה ניתן לראות בצורה גרפית את תנודות החיפושים אחר ביטוי מסויים בהשוואה חודשית ושנתית.


כך קל לאבחן האם יש ביקוש גובר למוצר אותו אתם מפרסמים בחודש מסוים, באילו מוצרים כדאי להתמקד, באיזה תקציב ולאיזה פרק זמן.


פונקציה חדשה שהכלי מציע כוללת גם תחזית עתידית של נפחי החיפוש בהתאם לחיפושים מהעבר ונתונים נוספים שהאלגוריתם בודק ומחשב.


ניסוח חדש ויעיל יותר של המודעות והקמפיין לתקופת החגים:


לאחר שבחרתם את מילות המפתח בהן אתם מעוניינים להתמקד מומלץ לשנות את מודעות הפרסום של מודעות אלו בהתאם לחג. כך לדוגמא חנות למכירת שוקולדים תוצרת חוץ שהמודעה הקודמת שלה נראתה כך:


המודעה הישנה:


שוקולדים תוצרת חוץ
שוקולד איכותי וטעים, פשוט ללקק את
האצבעות – הזמינו אריזת דוגמה חינם!
www.Shokolad-King.co.il


תשתנה בהתאמה לחג ותראה כך:


מודעה חדשה ועדכנית:


שוקולד – סלסלה יחודית לחג
פנקו את אהובכם לראש השנה בסלסלת
שוקולד מהודרת וקבלו בקבוק יין מתנה!

www.Shokolad-King.co.il/hoildays



מומלץ להשתמש בקבוצות מודעות נפרדות ייחודיות לתקופת החגים:


מומלץ שלא רק תוכן מודעות הפרסום ישתנה, אלא גם קבוצות המודעות. יש ליצור קבוצת מודעות חדשה לקראת כל חג ולקרוא לה בשם מתאים.


כך שמה של קבוצת מודעות אחת יכול להיקרא "מתנות לחגים" / "שי לחג"/ "מתנה חג" וכד' ותשויך לקבוצה מודעה ייחודית. שמה של קבוצה נוספת יכול להיות "מתנות לראש השנה" והקבוצה תשויך למודעה אחרת הנושאת את הכותרת מתנות לראש השנה.


זכרו, ככל שמילות המפתח יהיו ממוקדות יותר לקבוצה, כך גדל הסיכוי שהמודעה תהיה רלוונטית לגולש ולא תיווצר הקלקה מיותרת לאתרכם.


בקבוצות המודעות המותאמות שיצרתם ניתן כמובן להשתמש גם בשנה הבאה כשהחג יחזור, עם התאמות ושינויים קלים.


התאמת וקישוט דף הנחיתה לכבוד החג:


באופן כללי – מומלץ תמיד להפנות את הגולשים לדף נחיתה רלוונטי למוצר ולא לגרום להם לתור אחר המוצר בנבכי האתר. חשוב לדעת כי אחוז הנושרים הממוצע בקרב הגולשים הנכנסים למודעתך ועוזבים אותה בפרק זמן של עד 8 שניות עומד על כ-50 אחוזים. המטרה שלך היא להוריד אחוז זה ככל האפשר ולהגיע לכמה שיותר הקלקות איכותיות של גולשים ההופכים ללקוחות. לכן, ובמיוחד בתקופת החגים, אל תפנה את הגולשים לדף הבית של אתרך, אלא לדף המוצר אותו הם חיפשו בגוגל, אותו מומלץ לקשט באווירת החג..



יש לתת תשומת לב מיוחדת לביצועי הקמפיין המיועד לחג:


מומלץ לעקוב באופן הדוק אחר העלות היומית של קמפיין הפרסום במיוחד בתקופת החגים, בה יש עלייה משמעותית במספר המחפשים בגוגל. תחמו את שעות הפרסום שלכם, לשעות בהן אתם מעוניינים בחשיפה גדולה ככל האפשר של הקמפיין, ודאו כי התקציב היומי גבוה מהרגיל על מנת להגיע למספר לקוחות גבוה יותר, אך תחום במקסימום ריאלי מבחינתכם, כדי לא להגיע לעלות הוצאה גבוהה יתר על המידה.


עקבו באופן תדיר גם אחר דוחות הביצוע של הקמפיין. ודאו מאילו מילות חיפוש מגיע לכם אחוז ההקלקה (מספר הופעות חלקי מספר מקליקים) הגבוה ביותר והורידו מודעות שאינן רווחיות. בדקו אם ישנן מודעות שהעליתם במיוחד לחגים והינן רלוונטיות ורווחיות גם בתום תקופה זו.



מומלץ לבחון פרסום בתקופת החגים ברשת התוכן של גוגל:


ניתן להשתמש גם ברשת התוכן של גוגל על מנת לפרסם באתרים שונים בעלות נמוכה יחסית לקליק. יש לזכור כי פרסום זה הוא פחות ממוקד, אך עשוי להיות אפקטיבי דווקא בתקופת החגים, כשאנשים פתוחים יותר להצעות לגבי מוצרים חדשים.


בהצלחה ובברכת חג שמח.



*הכותב הינו מרצה ב-WEBSEMINAR, מרכז הדרכה מורשה ל-Google AdWords ושותף בחברת WEBSEM המתמחה בניהול קמפיינים במנועי חיפוש | www.webseminar.co.il www.websem.co.il

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח