על סף "קדחת המתנות", החגים המתדפקים על דלתנו, תתחיל ההסתערות הגדולה: רכישת וחיפוש מתנות באינטרנט עולה במהלך תקופות החגים בישראל בעשרות עד מאות אחוזים ביחס לשאר ימות השנה ונמצאת במגמת עלייה מדי שנה.
עם חשיפה של כ-92 אחוז, מוביל מנוע החיפוש Google את תחום החיפושים בארץ, ואתם בודאי תרצו להיות שם. לחשוף את העסק שלכם לפוטנציאל הכלכלי הגלום בהסתערות של הקונים הפוטנציאלים. איך לנצל את ההזדמנות, בכתבה שלפניכם:
כעיקרון מומלץ להתחיל את הפרסום מספר שבועות לפני תחילת החגים, כדי להגיע לקהל המקסימלי המחפש מתנות עוד בטרם החג ולתת מספיק זמן לשפר את ביצועי הקמפיין כך שתגיע לפסגת הדירוג בתקופה הלוהטת שלפני החג.
זיהוי מגמות וביקושים בתקופת החגים:
עוד בטרם ניגש לפרסום עצמו מומלץ להשתמש בכלי העזר החינמי של גוגל – Google Insights for Search. באמצעות כלי זה ניתן לראות בצורה גרפית את תנודות החיפושים אחר ביטוי מסויים בהשוואה חודשית ושנתית.
כך קל לאבחן האם יש ביקוש גובר למוצר אותו אתם מפרסמים בחודש מסוים, באילו מוצרים כדאי להתמקד, באיזה תקציב ולאיזה פרק זמן.
פונקציה חדשה שהכלי מציע כוללת גם תחזית עתידית של נפחי החיפוש בהתאם לחיפושים מהעבר ונתונים נוספים שהאלגוריתם בודק ומחשב.
ניסוח חדש ויעיל יותר של המודעות והקמפיין לתקופת החגים:
לאחר שבחרתם את מילות המפתח בהן אתם מעוניינים להתמקד מומלץ לשנות את מודעות הפרסום של מודעות אלו בהתאם לחג. כך לדוגמא חנות למכירת שוקולדים תוצרת חוץ שהמודעה הקודמת שלה נראתה כך:
המודעה הישנה:
שוקולדים תוצרת חוץ
שוקולד איכותי וטעים, פשוט ללקק את
האצבעות – הזמינו אריזת דוגמה חינם!
www.Shokolad-King.co.il
תשתנה בהתאמה לחג ותראה כך:
מודעה חדשה ועדכנית:
שוקולד – סלסלה יחודית לחג
פנקו את אהובכם לראש השנה בסלסלת
שוקולד מהודרת וקבלו בקבוק יין מתנה!
www.Shokolad-King.co.il/hoildays
מומלץ להשתמש בקבוצות מודעות נפרדות ייחודיות לתקופת החגים:
מומלץ שלא רק תוכן מודעות הפרסום ישתנה, אלא גם קבוצות המודעות. יש ליצור קבוצת מודעות חדשה לקראת כל חג ולקרוא לה בשם מתאים.
כך שמה של קבוצת מודעות אחת יכול להיקרא "מתנות לחגים" / "שי לחג"/ "מתנה חג" וכד' ותשויך לקבוצה מודעה ייחודית. שמה של קבוצה נוספת יכול להיות "מתנות לראש השנה" והקבוצה תשויך למודעה אחרת הנושאת את הכותרת מתנות לראש השנה.
זכרו, ככל שמילות המפתח יהיו ממוקדות יותר לקבוצה, כך גדל הסיכוי שהמודעה תהיה רלוונטית לגולש ולא תיווצר הקלקה מיותרת לאתרכם.
בקבוצות המודעות המותאמות שיצרתם ניתן כמובן להשתמש גם בשנה הבאה כשהחג יחזור, עם התאמות ושינויים קלים.
התאמת וקישוט דף הנחיתה לכבוד החג:
באופן כללי – מומלץ תמיד להפנות את הגולשים לדף נחיתה רלוונטי למוצר ולא לגרום להם לתור אחר המוצר בנבכי האתר. חשוב לדעת כי אחוז הנושרים הממוצע בקרב הגולשים הנכנסים למודעתך ועוזבים אותה בפרק זמן של עד 8 שניות עומד על כ-50 אחוזים. המטרה שלך היא להוריד אחוז זה ככל האפשר ולהגיע לכמה שיותר הקלקות איכותיות של גולשים ההופכים ללקוחות. לכן, ובמיוחד בתקופת החגים, אל תפנה את הגולשים לדף הבית של אתרך, אלא לדף המוצר אותו הם חיפשו בגוגל, אותו מומלץ לקשט באווירת החג..
יש לתת תשומת לב מיוחדת לביצועי הקמפיין המיועד לחג:
מומלץ לעקוב באופן הדוק אחר העלות היומית של קמפיין הפרסום במיוחד בתקופת החגים, בה יש עלייה משמעותית במספר המחפשים בגוגל. תחמו את שעות הפרסום שלכם, לשעות בהן אתם מעוניינים בחשיפה גדולה ככל האפשר של הקמפיין, ודאו כי התקציב היומי גבוה מהרגיל על מנת להגיע למספר לקוחות גבוה יותר, אך תחום במקסימום ריאלי מבחינתכם, כדי לא להגיע לעלות הוצאה גבוהה יתר על המידה.
עקבו באופן תדיר גם אחר דוחות הביצוע של הקמפיין. ודאו מאילו מילות חיפוש מגיע לכם אחוז ההקלקה (מספר הופעות חלקי מספר מקליקים) הגבוה ביותר והורידו מודעות שאינן רווחיות. בדקו אם ישנן מודעות שהעליתם במיוחד לחגים והינן רלוונטיות ורווחיות גם בתום תקופה זו.
מומלץ לבחון פרסום בתקופת החגים ברשת התוכן של גוגל:
ניתן להשתמש גם ברשת התוכן של גוגל על מנת לפרסם באתרים שונים בעלות נמוכה יחסית לקליק. יש לזכור כי פרסום זה הוא פחות ממוקד, אך עשוי להיות אפקטיבי דווקא בתקופת החגים, כשאנשים פתוחים יותר להצעות לגבי מוצרים חדשים.
בהצלחה ובברכת חג שמח.
*הכותב הינו מרצה ב-WEBSEMINAR, מרכז הדרכה מורשה ל-Google AdWords ושותף בחברת WEBSEM המתמחה בניהול קמפיינים במנועי חיפוש | www.webseminar.co.il www.websem.co.il