כיצד להגביר את הסיכוי להופיע בעיתון?

הגידול בהיקפי הפעילות הכלכלית בשנים האחרונות הפך את הזירה העסקית למאוד תחרותית. כל חברה הרוצה להצליח בעסקים צריכה לבלוט אל מול כל שאר מתחרותיה. וכיצד ניתן לבלוט? התשובה היא – באמצעות פעילות של תקשורת שיווקית: פרסום, יחסי ציבור, קידום מכירות ופעילויות שיווקיות נוספות שמטרתן להביא את החזון של הארגון, הזהות הארגונית ומוצריו אל קהל המטרה.

בתמהיל התקשורת השיווקית נחשבת פעילות יחסי הציבור לפעילות בה תופס הקהל את המסרים שמעבירה החברה כמסרים אובייקטיביים. בנוסף, נחשב מרכיב זה בתמהיל למרכיב שאינו יקר בהשוואה לפעילות פרסום או פעילות קידום מכירות. עם זאת, ליחסי הציבור יש בעיה אחת, הנובעת מעצם העבודה מול כלי תקשורת: המסרים המועברים על ידי הארגון או באמצעות משרד יחסי הציבור שלו, מסוננים על ידי כתבים ועורכים. הקושי הוא לשלוט באופן מדויק כיצד והאם בכלל יתפרסמו המסרים של הארגון.

התחרות הגדולה בשוק המודרני גורמת לתחרות גם על ליבו של העיתונאי והעורך, המתמודד מידי יום עם עשרות עד מאות מסרים המגיעים אל שולחנו מגורמי מידע שונים. כל אותם גורמים מנסים לשכנע את העיתונאי כי הידיעה שלהם היא הידיעה החשובה והמרכזית ביותר של היום.

אז כיצד ניתן לבלוט ולהצליח בכל זאת ליצור עניין בלב העיתונאי? אין לכך תשובה ברורה וחד משמעית. נושא המעניין מאוד עיתונאי אחד, עלול שלא לעניין כלל עיתונאי אחר. בין המרכיבים המוכיחים מקצוענות של משרד יחסי ציבור ואנשי יחסי הציבור העובדים בו הוא הידע וההיכרות הקרובה שלהם עם העיתונאי ותחומי העניין שלו (כמו גם תחביביו האישיים), עם אופי העיתון, תכניו וקהל המטרה שלו. ומן הצד השני ההיכרות המעמיקה עם הלקוח. איש יחסי ציבור מקצועי יידע בדרך כלל ל"שפץ" את כותרת הידיעה ואת התוכן שלה כך שתוכל למשוך את תשומת הלב של העיתונאי ותשאף לקלוע למה שהעיתונאי מחפש בידיעה.

קיבצתי כאן מספר כללים ההופכים ידיעה למעניינת עבור כל עיתונאי (כמעט) והעשויים לסייע להגביר את הסיכוי של ידיעה להתפרסם באמצעי התקשורת:

1. תזמון נכון – משלוח ידיעה אודות המוצר או השירות הנכון בזמן הנכון, תגביר סיכויי פרסומה בעיתון. כך לדוגמא, ידיעה על תוכנת אנטי וירוס חדשה עם פתרון ייחודי תתפרסם בודאות קרובה לאחר מקרה של התקפת וירוס מחשב שעשה נזקים רבים. ידיעה אודות תכונותיו של גלאי עשן ייחודי, עשוייה להתפרסם בקלות רבה יותר לאחר שריפה גדולה (לא עלינו…).

2. חדשנות – על פי המילה חדשות, ניתן להבין כי דברים חדשים, אשר כמוהם לא נראו הם אלו שיתפרסמו. ידיעה על מוצר או שירות חדש שלא היו קודם לכן ועונים על צורך אמיתי, תהיה מעניינת עבור העיתונאי.

3. ייחודיות – אם כבר קיימים מוצרים או שירותים אחרים דומים למוצר שלך, יהיה לך קשה להשיג חשיפה. עליך למצוא תכונה ייחודית המבדלת את המוצר או השירות שלך מן האחרים ולהבליט תכונה זו.

4. השפעה – האם למוצר או לשירות תהיה תכונה כזו שתשפיע על כמות רבה של אנשים או על פלח מסויים? אם כן, יש לידיעה סיכוי טוב להתפרסם. לדוגמא, ידיעה אודות הקמת מערכת אינטרנט לתשלום חשבונות במדינת טקסס לא תעניין את הקהל הישראלי. עם זאת, ידיעה דומה על יישום מערכת תשלומים באינטרנט עבור לקוחות חברת החשמל הישראלית, תעניין גם תעניין.

5. השפעה על בטחון ובריאות – ידיעות העוסקות בליקויים בטחוניים, או במוסדות בריאות, או לחילופין חדשות העוסקות בפתרונות לבעיות בטחון או בריאות, מעניינים ציבור רחב משום שבטחון ובריאות נוגעים לכל אחד ואחד.

6. הפעם הראשונה – ידיעה העוסקת בפעולה שנעשתה בפעם הראשונה, זוכה לעניין. הנחיתה בפעם הראשונה על המאדים, הקפת כדור הארץ בבלון פורח, או בעולם העסקים – חתימה ראשונה על חוזה לשיתוף פעולה בין מתחרים, הגעה לשיא בתוצאות עסקיות וכדומה, הם פעילויות המעניינות עיתונאים.

7. אופנה/ מגמה / עונתיות – נושא חם ואופנתי הוא תמיד נושא שבו ישמחו לעסוק העיתונאים, לספר ולנתח מכל זוית. בעולם הבוגרים היוו תופעות כמו מהפכת האינטרנט, סטארט אפים ומחסור העובדים בהיי-טק כנושאים חמים בשנים האחרונות. בעולם הילדים, מהפכת הפוגים, הפוקימונים, הקורקינטים והטלטאביז הן אופנות בהן עסקו כתבים רבים. נושאים כמו אמצעי התגוננות מפני גשמים, תאונות דרכים בקיץ, שביתת המצילים ושביתת מורים, הם תמיד נושאים ששבים ונידונים בכל שנה באותה תקופה.

8. נוגע ללב ומרגש – סיפורים נוגעים ללב ומרגשים, דוגמת סיפורי אהבה מיוחדים, סיפורי הבראה ממחלה, סיפורי גבורה, סיפורי עזרה לזולת או תרומת ארגון לקהילה, הם סיפורים מעניינים שאנשים אוהבים לקרוא, לדעת ולהתרגש.

9. מידע מסייע – אם המידע יכול לסייע לאנשים לקבל החלטה חשובה או להימנע מטעות, הוא מעניין. סקרים, מחקרים וסטטיסטיקות יכולות תמיד לסייע לקורא ללמוד אודות מגמה. חומרים כמו: איך להכין את רכבך לחורף, כיצד להימנע מטעויות בטיול לחו"ל, כיצד לנצח את מכונות המזל וכדומה, הם נושאים מעניינים לעסוק בהם.

* אורן בסון הינו עורך פורטל השיווק הישראלי Allmarketing, מנכ"ל חברת הייעוץ התקשורתי-שיווקי אולמדיה www.allmedia.co.il ומדריך ב- Allmarketing Training

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח