כיצד להגדיל מספר הלידים באמצעות white papers?

לפני מספר חודשים פרסם בריאן אייזנברג, במגזין "future now", פוסט העוסק במינוף "ניירות עמדה" / white" "papers, ככלי שיווקי.



מאז שנות ה-90, משמשים white papers, חומרים אינפורמטיביים שהם מעין "ניירות עמדה", כלי שיווקי חיוני וחשוב בתחום העסקי. white papers המופקים על-ידי החברה, הם מסמכים המציגים בעיות בתחום מסוים רלוונטי לפעילות החברה ובמקביל סוקרים מגוון פתרונות לבעיות שהוצגו. white papers אינם חומרים שנועדו לשווק את מוצר החברה באופן ישיר אלא מעין ניירות עמדה לגבי בעיות ופתרונות הקיימות בשוק, אשר מן הסתם מקדמים את הפתרון של החברה הכותבת.



מכאן, ש- white papers מהווים בראש ובראשונה כלי שיווקי, אך חברות רבות מתקשות לנצל את הפוטנציאל שלהם ככלי שיווקי , עקב שימוש לא ממצה באפשרויות הגלומות בו.



על מנת למנף את כוחם של white papers חשוב לספק אותם חינם ללקוחות, כאשר בתמורה לכך הלקוח מספק מספר פרטים אישיים. פרטי הלקוח מהווים כמובן "ליד", וניתן להשתמש בו לצורך בניית מאגר לקוחות פוטנציאליים, שיאפשר את הרחבת פעילות החברה. עם זאת, אייזנברג מדגיש, שכאשר מבקשים פרטים מהלקוח, חשוב לתת ללקוח את ההרגשה שהעסקה כדאית עבורו ושהחומרים שיקבל יהיו בעלי ערך שישתווה, מבחינתו, לפחות לערך פרטיו האישיים. בפוסט, מונה אייזנברג 12 טכניקות שיכולות לסייע להגדיל את האטרקטיביות של white papers ולהגדיל את מספר הלידים שהם מניבים:




  1. כותרת ה- white paper צריכה להיות בעלת עניין לקורא. כותרת כגון- "התפתחויות בתקשורת " נשמעת יבשה לעומת הכותרת- "המירוץ לאינטרנט הסופר מהיר: בזק נגד הוט בקרב על רשת ה-ngn"
  2. יש לעצב עבור ה- white paper עטיפה צבעונית. נקודה. החומרים חייבים להיות משווקים בדיוק כמו כל חומר אחר שצריך למשוך את תשומת לב הלקוח, וזאת מאחר שרובם מעדיפים להדפיסם תחילה ולקרוא אותם בהמשך. חשבו מה יתפוס את תשומת ליבו של אדם עם שולחן עבודה עמוס – מסמך עם עמוד כריכה לבן וחלק או עמוד כריכה צבעוני ומזמין??
  3. מצאו את הדרך להפוך את הטקסט קל לקריאה ולעיכול. לפעמים אנו קוראים מסמכים עם מידע רב אך תהליך הפקת התובנות קשה ומייגע משום שאין בהם כותרות, כותרות משנה, גרפים וטבלאות, והם נראים כמו רצף אחיד של מילים.
  4. תנו ללקוח להבין מה הוא הולך לקבל מקריאת המסמך. צרפו למסמך תוכן עניינים, תמצית, או כל דבר אחר שיגרום ללקוח להבין מה היתרונות בקריאתו.
  5. לפני ביצוע ההורדה, דאגו שיהיו פרטים על ההורדה- פורמט, גודל קובץ, כמה עמודים וכו'.
  6. תנו לאנשים טיזר באמצעות מובאה. אף אחד לא רוצה לקרוא ספר ברמת כתיבה נמוכה ומשעממת. לכן טכניקה נוספת המתאימה גם לשיווק באינטרנט היא להציג קטע מעניין מהמסמך עוד לפני שהלקוח מוריד אותו למחשב.
  7. הוסיפו עדויות מקוראים אחרים, המדברים בשבחו של המסמך, בדיוק כמו שהייתם עושים עבור מסמך רגיל. עדויות הינן נדבך חשוב באטרקטיביות של הטקסט עם קהל היעד.
  8. אל תבקשו מהלקוח יותר מדי אינפורמציה, ואל תתישו אותו. בנוסף, וודאו שגם הטפסים שלכם עברו אופטימיזציה ובקשו רק את המידע הנחוץ לכם באמת. באינטרנט האצבע קלה על ההדק, ולקוח מותש יעבור אתר במקום לסיים את תהליך מילוי הטופס.
  9. הודיעו ללקוח מה בכוונתכם לעשות עם האינפורמציה האישית שלו. תנו לו את התחושה שהוא בידיים טובות ושהפרטיות שלו נשמרת
  10. הקלו על הלקוח לשתף אחרים ולשלוח את המסמך לקוראים נוספים, אם דרך רשתות חברתיות, אי- מייל וכו'.
  11. המשיכו את המומנטום של בעזרת קמפיין שיווקי מתוכנן היטב. שיווק באינטרנט בצורה נכונה משמעותו לספק מידע ולאחר מכן לפעול על פי תוכנית המשך מתוכננת היטב.
  12. דאגו שפרטי ההתקשרות אליכם יהיו גלויים ויופיעו בכל מקום ובכל שלב בו עשוי הלקוח לבקש ליצור עימכם קשר. דבר זה מקנה בטחון ואמינות, וכמו כן מציע כתובת לשאלות ופתח לתקשורת דו- צדדית עם הלקוח.


עד כאן מבריאן אייזנברג, נוסיף עוד כי חלק גדול מהיערות אילו להגדלת היעילות השיווקית של נייר עמדה, הינם בעצם טיפים חשובים לתכנון של כל טופס שמטרתו השגת לידים.

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח