כיצד לכתוב את המילים הנכונות בפרסומת?

במאמר זה ניתן לכם מספר עצות איך לכתוב פרסומת נכונה בקמפיין שיווק אינטרנטי.



הצגת יתרונות המוצר מול תכונותיו



בין אם אנחנו בונים קמפיין בגוגל, יאהו או פייסבוק –עקרונות הקופירייטינג של הפרסומות זהה- שורת כותרת, מספר שורות טקסט ושורת כתובת הן הכלים שלך לגרום לגולש פוטנציאלי להפוך לרוכש רוכש ואני מדגיש רוכש בגלל שהמטרה שלנו היא לא להביא הרבה תנועה לאתר, אלא להביא תנועה איכותית לאתר.



קודם כותבים יתרונות, אחרי זה כותבים תכונות. היתרונות אמורים להשפיע על הרגש אך רגש לבד לא יגרום לאדם לקנות, הוא יגרום לו ללחוץ על הפרסומת אבל הוא לא יגיע לאתר מוכן לקנות, הוא יכנס לבדוק אם השירותמוצר מתאימים לו מבחינת התכונות שלו.



לדוגמא:


נעלי איציק


נעלי ההרים האולטימטיביים!


נעליים איכותיות למטייל הישראלי.


www.xyz.co.il



יש רצון מאוד חזק מצד המפרסם להעביר את התלהבותו מהמוצר לגולש, אך מטיילים מקצועיים יודעים מה הם מחפשים ויודעים גם ממה להימנע, לכן יש צורך להציג להם את התכונות שמבדילות אותך מהמתחרים ושלדעתך יענינו אותו ויגרמו לו לרצות לקנות.



נעלי הרים מקצועיים


תדאג לרגליים שלך, נעלי הרים מקצועיות


סוליות גומי מחורצות, אחריות לשנתיים.


www.xyz.co.il



הצגת התכונות מאוד חשובה, היא הבשר שעל העצמות – היתרונות. התכונות הן אלו יענינו את הלקוחות הפוטנציאליים.


טיפ נוסף: שימוש במספרים – אחוזים או כסף זו דרך מצוינת להציג תכונות של מוצר או שירות.



מלונות ים המלח


מבצעי קיץ חמים, חופשת החלומות שלך


החל מ 325 ₪ לאדם בחדר. הזמן עכשיו.


www.xyz.co.il



בסך הכול אנחנו צריכים להציג לאנשים משהו מעבר להתלהבות שלנו, הרי ברור שאנחנו חושבים שהמוצר שלנו הוא הכי טוב, אבל בשביל למכור, צריך להציג תכונות ופחות התלהבות.




אופטימיזציה של פרסומות



דרך הסתכלות נכונה על קמפיין פרסום צריכה להיות הוליסטית, החל מעיצוב האתר, נוחות השימוש ועד בחירת מילות מפתח לקמפיין.


אנחנו ננסה לבודד את החלק של אופטימיזצית המודעות עצמן.



אז מה זה אופטימיזציה? אופטימיזציה זה התהליך שמוביל לתוצאה האופטימאלית, הטובה ביותר של הביצועים. למשל מנהל קמפיין רוצה מעוניין ב CTR של 4%, או בעלות לפניה של פחות מ 10$. אופטימיזציה זה התהליך שיוביל אותו לתוצאות אלו.



תהליך האופטימיזציה הוא תהליך מדעי למדי, לוקחים 2 פרסומות באותה קבוצת מודעות ומראים אותם לכמות שווה של גולשים, לאחר מספר חשיפות בודקים איפה אחוז ההקלקות היה גבוה יותר.


לפני שנתחיל לבחון את תהליך האופטימיזציה לעומק, אציין מספר טיפים לכתיבת מודעה טובה:




  1. כדאי להכניס את ביטויי החיפוש בכותרת המודעה. הביטויים מופיעים בצורה מודגשת דבר שמושך את העין.
  2. תכונות המוצר/שירות יבואו בחלק השני של המודעה (מוסבר בהרחבה בפוסט הקודם)
  3. נסו לא להראות התלהבות יתרה, מודעות צריכות להיות אינפורמטיביות.
  4. נסו להשתמש בכל התווים העומדים לרשותכם, אל תשאירו מקום פרסום ריק.


תהליך האופטימיזציה



בזמן הקמת הקמפיין מומלך לרשום לפחות 3 וריאציות של פרסומות לכול קבוצת מודעות, ככה נוכל לבדוק לאיזו מהן ביצועים עדיפים.


בחרנו במילות החיפוש המתאימות ורשמנו מספר מודעות מדליקות, עכשיו מפעילים את הקמפיין.


ברגע שיגור הקמפיין אנחנו מתחילים לאסוף נתונים, נתונים שיעזרו לנו לבצע החלטות לגבי שינויים – המטרה בתהליך האופטימיזציה היא לכתוב את הפרסומת המתאימה ביותר למילות החיפוש שבחרנו.



סטטיסטית כדאי לחכות לפחות עד שמקבלים 30 הקלקות על המודעות, כל סט הקלקות כזה צריך לקחת את המודעה שהכי מצליחה ולהעביר אותה לקבוצה חדשה ולרשום וריאציות חדשות. את קבוצת המודעות הישנה יש למחוק. לאחר מספר ניסיונות נגיע למודעה האופטימאלית.



מספר אלמנטים שכדאי לבדוק בואריאציות:



  1. שינויים בשורת הכתובת למשל:
    www.yoursite.com לעומת www.YourSite.com לעומת YourSite.com
  2. לרשום מספר כותרות
  3. ציון מספרים / אחוזים / מחירים כבר במודעה.
  4. סוגים שונים של ביטויים להנעה לפעולה.
  5. יצירת לחץ של זמן

תהליך האופטימיזציה הוא תהליך מיגע למדי ויכול לקחת מספר ימים ואף שבועות. לא כדאי לצאת מנקודת הנחה שהמודעה הראשונה שרשמתם היא זאת שבוודאות תביא לתוצאות למעשה, סביר להניח שזה יהיה ההיפך.



חשוב לא להתאכזב מתוצאות התחלתיות גרועות, מתחילים למלטה ובונים בהתמדה מודעות מצוינות.



חשוב לנסות הכול – כמה שיותר וריאציות.



בהצלחה.

* הכותב הינו מומחה לשיווק ופרסום במנועי חיפוש, Z-@

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח