כל עסק, בין אם הוא עסק קיים או עסק מתחיל, זקוק לפרופיל חברה. באמצעות פרופיל חברה אתה מציג את הרעיון העסקי שעומד מאחורי העסק שלך, החזון, הדרך והיחודיות שהופכים אותך למי שאתה. כאשר יש לך מסמך הצגה מנוסח היטב, יש לך כלי שיווקי אינפורמטיבי המסייע לך התקשרות מול ספקים, לקוחות פוטנציאלים או מתעניינים המבקשים לדעת יותר אודות העסק.
יחד עם זאת, עסקים חדשים רבים נוטים לחכות עם פרופיל חברה עד אשר העסק יהיה מבוסס יותר בעיקר בשל החששות שונים. פרופיל חברה נועד על מנת להציג את העסק שלך, ברגע שיש לך עסק-אתה זקוק לפרופיל.
העסק קיים תקופה קצרה
פרופיל חברה מתאים לכל עסק, יתרה מזאת, עסק שקיים תקופה קצרה ונמצאי בשלבי שיווק והצגה ראשוניים יכול להיעזר מאוד בפרופיל חברה מקצועי על מנת לשווק את העסק. בפרופיל חברה אתה מתאר את היחודיות של העסק, המוצרים שאתה מוכר או השירות שאתה נותן, כך שעדיף להשקיע תחילה במסמך מאוגד אחד לפני שאתה מפיק חומר פרסומי אחר, מפולח יותר.
לא יהיה לי מה לכתוב
העסק מורכב מרעיון או מאנשים היוצרים אותו, כך שתמיד יש מה לכתוב על מנת להציג את העסק שלך. כשהקמת את העסק היה לך בראש רעיון, תוכנית, מטרות ויעדים שאליהם היית רוצה להגיע, כל אחד מהנתונים הללו מהווה בסיס לכתיבת הפרופיל. איש תוכן מקצועי יודע כיצד לקחת את המידע הזה ולאסוף אותו לפרופיל איכותי שיכול לשמש אותך.
עוד אין לי רשימת לקוחות מפוארת
לא כל פרופיל חייב להכיל רשימת לקוחות. בהחלט ניתן להתגבר על קושי זה באמצעות הצגת פניות עתידיות או ניסוחים כוללניים כמו "העסק מעניק את שירותיו למוסדות, אירגונים ולקוחות פרטיים" , "עסק מבקש להציע את שירותיו ללקוחות פרטיים ועיסקיים" ניסוח נכון יכול למצב אותך כפי שאתה רוצה, למול הקהל שאתה מבקש לפנות אליו, כך שמחר תוכל לפנות ללקוחות מאותו תחום או מגזר.
העסק שלי הוא אני
עסקים רווחיים רבים הם למעשה עסק של אדם אחד. לא צריך להיות חברה ענקית עם המון חטיבות על מנת להפיק פרופיל חברה מקצועי, מה שכן צריך לדעת זה איך לכתוב נכון פרופיל של אדם אחד. ישנם עסקים של איש אחד המבקשים להצניע את המידע הזה ולכן נעשה שימוש בשם העסק ולא בשם האדם או נדבר ברבים ולא ביחיד. יחד עם זאת,ישנם עסקים כמו בתחום הטיפולי שדווקא מתבססים על ניסיונו וחזונו של אדם אחד ולכן נכתוב את הפרופיל כאשר נותן השירות הוא המרכז.
העסק שלי נותן שירות אחד
עסקים רבים נותנים שירות או מוכרים מוצר אחד. העובדה שהעסק שלך בחר להתמקד בתחום אחד לא גורעת מחשיבות פרופיל מקצועי, להפך. עסק שנותן שירות אחד צריך להיות הכי ברור על מנת לבלוט מעל המתחרים שלו. גם אם העסק שלך נותן שירות אחד הוא וודאי מתאים אותו לסוגי קהל שונים ולכן בפרופיל נפנה לכל קהל באופן ספציפי או נציג נישות נוספות שאליהם תרצה להתפתח בעתיד.
*הכותבת הינה קופירייטרית ומנהלת תוכן בסטודיו דף בית