כך תנצחו את האלגוריתם החדש של פייסבוק

המאמר נכתב על ידי נאור נרקיס, בעלים של האתר "תוכניסט" – פורטל עולם התוכן



האלגוריתם החדש של פייסבוק יכנס לתוקף בימים הקרובים. החדשות מבית הענק הכחול במסגרתן תוכן שישותף על ידי חברים ומשפחה יקבל קדימות בפיד על חשבון מפרסמים (למשל אתרי חדשות) ועסקים, הביאו את העוסקים בתחום בשבוע האחרון לסוג חדש של פאניקה. המשמעות של הצעד – אפילו האנשים שעשו לכם לייק ועוקבים אחריכם, יחשפו כעת לפחות תוכן מכם תוך העדפה ברורה לחבריהם ומשפחתם.



האלגוריתם השתנה: מי ירוויח ומי יפסיד?



בשביל חלק מאיתנו, השינוי באלגוריתם מהווה חדשות מצויינות. בשביל אחרים, הרבה פחות. המרוויחים הגדולים הם אנשים שצברו כמות גדולה של עוקבים בפייסבוק וזוכים לשיעורי שיתוף גבוהים. במצב החדש הרבה יותר סביר שהם יופיעו בראש הפיד של קבוצה גדולה יותר של אנשים. אתרים כמו מאקו, הארץ, ynet – הולכים להיפגע ובגדול. גם אם אנשים בחרו לעקוב אחריהם – הם יקבלו הרבה פחות חשיפה. וזה מגיע אחרי גל הורדה בחשיפה האורגנית שדווח בחודשים האחרונים. פייסבוק החליטה להיכנס בהם חזק מסיבות ברורות – הם זורקים אנשים החוצה מפייסבוק לתוך האתרים שלהם.


צעד ראשון: גרמו לאנשים לשתף את התוכן שלכם




בין ״לייק״, ״תגובה״ ו-״שיתוף״ – הפיצ׳ר הכי חשוב בזמן הקרוב הולך להיות ״שיתוף״. ברגע שאנשים ישתפו את התוכן שלכם, הסיכוי שהוא יקבל תיעדוף באלגוריתם החדש של פייסבוק הוא גבוה יותר. זה נכון גם לגבי פוסטים ממומנים – מקדם המינוף שלכם יהיה גדול יותר אם תצליחו לגרום לאנשים לשתף את התוכן. אני לא מפציר בכם לעשות ״תחרויות שיתוף״ שיגרמו לאנשים לעשות לכם אנלייק לעמוד ולכם לחלק פרסים מיותרים, אלא לנסח את הפוסטים ככה שיהיו יותר שתיפים (Sharable). ראשוניות למשל היא אלמנט חשוב בשיתוף. או משהו מאד בלעדי. או משהו מרגש.



היזהרו משלושת הדברים הבאים


פייסבוק הגדירה את שלושת הדברים הכי שנואים על משתמשים – אם תעשו אותם, האלגוריתם הולך להתעלל בכם:


– לבקש מאנשים לקנות מוצר או להתקין אפליקציה
– פוסטים שמבקשים מאנשים להיכנס לפרסומות או להנחות שונות
– פוסטים שמשתמשים בקריאייטיב של פרסומת
– ספרו את הסיפור בפייסבוק, אל תשלחו ללינק חיצוני



אחד הדברים שפייסבוק עומדת להיאבק בהם הוא הלינקים החיצוניים, בעיקר של אתרי חדשות. אתרי המדיה הגדולים בעולם נשענו על פייסבוק כדי להגדיל את הטראפיק לאתריהם. עם השקת Instant articles בחודשים האחרונים (שבארץ לפחות לא נחל הצלחה) החליטה פייסבוק להיאבק באתרי החדשות. השינויים החדשים באלגוריתם הולכים לפגוע עוד יותר במלכודות הקליקים של אתרי החדשות – והדרך להתגבר על זה היא לספר את החדשות בפייסבוק, ולא לשלוח לכתבה חיצונית באתר. זו כמובן לא דרך אידיאלית – כי האתרים כן רוצים לשלוח לאתר שלהם – אבל זו הדרך להתגבר כרגע על ההחלטה של פייסבוק להוריד להם את החשיפה.



האלגוריתם מצווה: חדשות יותר חברתיות ופחות חדשותיות


אני יודע שזו הצהרה. אבל אנשים פחות משתפים תוכן פוליטי קלאסי של חדשות או עסקים ונוטים יותר לשתף תוכן חברתי, מצחיק, רלוונטי לחייהם או מקומי ומשפחתי. אם אתם רוצים לקבל קדימות באלגוריתם החדש – אתם צריכים להבין את זה. ולהגדיל את כמות התוכן שמדבר על אנשים ועל הצרכים שלכם. במילים אחרות, העמוד שלכם צריך לנסות לקבל יותר אופי של חבר או בן משפחה מאשר אופי של עמוד עסקי או מערכת חדשות. תהיו יותר אנושיים בצורה בה אתם מגישים את התוכן. למשל, במקום לספר שיש השקה חדשה של מוצר ולשים שם פרסומת שלו, העלו פוסט של מה מישהי מסויימת חשבה על המוצר וכתבו פוסט כמו:״9 דברים שדנה כהן למדה כשהיא ניסתה את מוצר x בפעם הראשונה״.



ומה קורה בין השורות?


הצעד הזה מגיע לאחר שנה לא פשוטה לפייסבוק. למרות גידול לכאורה במספר המשתמשים, חלה ירידה בכמות התוכן האישי שאנשים משתפים . לצד השקות כמו שידורי הלייב או תמונות ב-360 מעלות, נראה שפייסבוק עושה מאמץ גם לשיפור הפיד כדי לגרום לנו להיות תקועים בתוך פייסבוק זמן רב יותר במשך כל יום. זוהי אם כן הסיבה היותר עסקית לשינוי הזה והכוח המניע מאחוריו.


אולי יעניין אותך

seri1
gidi-lerrer1
tomaharon1
assaf-shmuelli1
mike1
Federico1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח