לא רק מילניאלס: מחקר של SAP חושף – גם הבייבי בומרס קונים און ליין

דו"ח Influential Shopperשערכו החברות סקר יותר מ -4,000 צרכנים ברחבי העולם ובחן את ההוצאות של הצרכנים
לפני תחילת המגיפה ובמהלכה, ברקע הפערים הבין דוריים. הסקר ביקש לאמוד את הרגלי
ההוצאה ואת ערוצי הקניות המועדפים לפני המגפה ובמהלכה. הדו"ח מראה מגמה ברורה
של צרכנים שעוברים יותר ויותר לקניות באינטרנט גם עבור פריטים חיוניים (אוכל,
מוצרי ניקיון) וגם עבור פריטים פחות חיוניים (הלבשה, הנעלה ואלקטרוניקה).


המחקר מצא כי למרות שההוצאה החודשית הקמעונאית
הכוללת במדינות הנסקרות ירדה ב -9% בטווח הזמן הנסקר, ההוצאות המקוונות גדלו ב
-15% בממוצע.
באופן
לא מפתיע, המילניאלס (צרכנים שנולדו בין השנים 1996-1981) היא קבוצת הדור הכי
דומיננטית בכל הנוגע לקניות מקוונות, כשיותר ממחצית מהקניות שלהם נעשות און ליין. אך
גם קבוצות הדור האחרות הגדילו משמעותית את הקניות המקוונות שלהן:
בייבי
בומרס (1964-1946) מ- 25% ל- 37% ודור ה-
X (1980-1965) מ-39% ל-47%.

עוד מצא המחקר שבמהלך המגפה, קניות מקוונות
של מוצרים חיוניים כגון מצרכי מכולת וחומרי ניקיון גדלו משמעותית, כאשר ההוצאה
החודשית הממוצעת גדלה ב- 78% וב- 4
% בהתאמה לשתי הקטגוריות. גם קניות פחות חיוניות כגון בגדים ואלקטרוניקה
רשמו עליה של 10-11%. מבין המוצרים שנקנו יותר: משלוחי אוכל (בקרב בייבי בומרס מדובר
בעליה של 81%), מוצרי היגיינה וניקיון (עליה משמעותית בקרב כל קבוצות הגיל).


היכולת לעשות קניות בכל מקום ובכל זמן
היא הסיבה העיקרית לכך שהנשאלים בכל הדורות אוהבים קניות ברשת (כך ענו 49%). סיבה
זו צוינה על ידי אחוז משמעותי של
בייבי
בומרס
(59%) ו- דור ה-X(51%) בהשוואה למילניאלס ו- דור ה-
Z (42% כל אחד). סיבה נוספת שנתפסה כמשמעותית היא
הימנעות מהתקהלות (כך ענו 52% בייבי בומרס, 49% מקבוצת דור ה-
X,
והרבה פחות בקרב מילניאלס ודור ה-
Z – 40% ו-35% בהתאמה).


אין ספק שפלטפורמות מקוונות וחווית
קניה חלקה ופשוטה יתרמו רבות להתאוששות עסקים בתקופת פוסט קורונה. המפתח להצלחה,
בעולם וגם בישראל, הוא לענות על הצרכים העכשוויים של הלקוחות במהירות וביעילות,
ולספק להם חווית לקוח מוצלחת, כך שירצו לחזור ולקנות שנית – אם באופן מקוון או
בחנות הפיזית". מסר טל זייברט, מנהל תחום חווית לקוח ב-
SAPישראל.


זייברט מוסיף, "אני חושב שמה
שלמדנו מהסקר הזה, ומתקופת הקורונה באופן כללי, הוא שדור המילניאלס הם לא היחידים
שמעוניינים לרכוש און ליין. יש כיום נכונות גם בקרב צרכנים מבוגרים יותר, שבעבר
היו אולי ספקנים לגבי קניות ברשת, או שמא התקשו להתרגל לחוויה הדיגיטלית, לרכוש
מוצרים ברשת. כיום, הדור המבוגר מוכן יותר לקנות מוצרי מזון באופן מקוון, ואפילו
ספרים ואלקטרוניקה, וזאת גם שמתאפשרת קניה פיזית."

על
המחקר:

המחקר
מבוסס על סקר של יותר מ-4,000 צרכנים בארה"ב, גרמניה, אנגליה (
UK),
איטליה וספרד בחלוקה לקבוצות דור: בייבי בומרס (1964-1946), דור ה-
X (1980-1965),
מילניאלס (1996-1981), ודור ה-
Z (2010-1997). כל המשיבים היו מעל גיל 18. המחקר
נערך בספטמבר 2020.

אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח