אם תשאלו מהנדסים על חברת דאסו סיסטמס, הם כנראה יספרו לכם בהתלהבות על היישומים של החברה לעיצוב מנועים וחלקים מכניים, ועל כך שהיישומים מהווים בסיס לחלק גדול מהרכבים, המטוסים והמוצרים הנמכרים בעולם. יודעי דבר גם יספרו לכם על השורשים היהודיים של החברה – מרסל דאסו שהקים את חברת מטוסי הקרב הצרפתית דאסו אוויאיישן, ממנה נולדה דאסו סיסטמס.
אם תשאלו אנשי שיווק לגבי דאסו סיסטמס, הם כנראה לא יכירו את החברה– עדיין.
בשנים האחרונות החברה, שלקוחותיה בישראל כוללים את התעשייה האווירית ורפאל, מטילה את כל כובד משקלה כדי להפוך לשם דבר בתחומים חדשים כגון קמעונאות, אדריכלות ואפילו אופנה – כשהיא משתפת פעולה עם מעצבי אופנה מובילים בצרפת תחת פרויקט הנקרא Fashion Lab.
כחלק מכך, משיקה דאסו סיסטמס בישראל את המדף המושלם (Perfect Shelf). פתרון תלת מימד חדש שפונה למנהלי שיווק, ואשר שנועד לשנות את הדרך בה קמעונאים ויצרנים מנהלים את סידור המדפים בנקודות הקצה.
כדי להשיג זאת דאסו סיסטמס מסתמכת על יכולת מוצרי החברה לייצר סביבות תלת מימד וירטואליות.
פיליפ לואב, מנהל תחום מוצרי ארוזים וריטייל באזור EMEA, הסביר בשיחה עם Allmarketing: "המדף המושלם פונה לתעשיית המוצרים – מוצרי יופי, מזון ארוז, וגם מכוון לחברות שאינן בתחום המזון – כגון טקסטיל וספורט. אצל יצרני המוצרים הארוזים אנו מכוונים למנהלי קטגוריה ומנהלי מוצר, האחראים על המכירות ועל הגדת קו המוצר, וכן אחראים על הדרך בה המוצר יוצג בפני בפני לקוחות כדי לשכנע אותם לקחת את המוצר הנכון, וכדי להגביר את ערך המותג".
תלת מימד לראייה מושלמת
"באצעות יישום התלת מימד אתה יכול לקיים בריינסטורמינג ולקבל החלטות. לא רק לדמיין או לכתוב על נייר את הדברים, אלא גם לראות כיצד זה יתורגם בנקודת המכירה", מסביר לואב. "עבור קמעונאים, אתה לא עובד על משהו דימיוני. ככל שתוסיף להחלטה שלך נקודת מבט של הלקוח ומדדים עסקיים מבחינת הכנסה ומלאי, תקבל סביבה משכנעת יותר, ותמיכה חשובה לתהליך החשיבה השיווקית שלך".
המדף המושלם הוא חלק מחזון התלת מימד הרחב של דאסו סיסטמס, במסגרתו החברה רוצה להפוך את השימוש בסביבות וירטואליות של תלת מימד לכלי שישמש בכל התחומים החל מהצירנים הגדולים ועד למשתמשי הקצה.
"אחד מהמאפיינים המבדלים של הפתרון הוא שהוא לא נועד רק ללקוחות המרכזיים – לא רק לנישה של המשתמשים הרגילים ליצור הדמיות – אלא גם למשתמשים קטנים. יש לנו יחידה טכנולוגית שמתרגמת תמונות דו מימד לתלת מימד, כך שקמעונאים יכולים לייצר בקלות את ההדמיה בעצמם או באמצעות בספק חיצוני", מסביר לואב. "אנו רוצים לספק כלי תלת מימד יומיומיים, כמו שמתשמשים באקסל ופאוור פוינט".
יחידת עילית בחנות
הבדל חשוב נוסף אותו מציין לואב אל מול כלים אחרים הוא היכולת של הפתרון להתאים לרשת של חנויות. בעוד פתרונות קיימים לרוב נמצאים בשימוש רק לחנות הדגל ברשת, המדף המושלם מאפשר לעבוד גם בחנויות קטנות.
"בפתרון ניתן להשתמש במודל דו מימד כדי להבין איך לבנות את המדף, ולבדוק שהרצף נכון. זו אינטגרציה מהתלת מימד למציאות בחנות. אנו מדויקים הרבה יותר לגבי הכמויות שאפשר לשים במדף ומספקים חוויית קניה עשירה יותר", אומר לואב.
כיצד אותה חווית קניה עשירה באה לידי ביטוי מנקודת מבט הלקוח?
"אם תבדקו את החנויות, בחלק מהחנויות חוויית הקניה יהיו מצוינות ובחלק היא תהיה אסון", אמר לואב. "הלקוחות מחפשים חוויות קניה יעילות בהן להתרשם מאיכות המוצרים. נו מדברים על יצירת סביבה ויזואלית באמצעותה אתה מבצע משווה אסטרטגיות, ואתה יכול לעבוד על זו הטובה ביותר, שתכבד את המותגים, את הריטיילרים, ומבטיחה איכות ההוצאה לפועל מול הלקוחות. החוויה שבונים באמצעות המדף המושלם יכולה להתאים למספר רב של חנויות, כך שהחוויה הכוללת תשופר לכל הלקוחות לרוחב כל החנויות, כמו יחידת עילית שנועדה להפוך את החנות. המדף המושלם מספק חופש נרחב לדמיין חוויות משתמש עשירות".
לואב מסביר כי דאסו סיסטמס מביאה תפיסות של תכנון מוקדם ודיוק מהעולם התעשייתי אל עולם הקמעונאות: בעולם התעשייתי קודם כל מדמיינים איך עושים את הדברים ואז מוציאים לייצור. לעומת זאת, בקמעונאות קודם כל אנו עושים את הדברים בחיים ואז בודקים איך ניתן לשפר.
חיזוק פעולה בין היצרן לקמעונאי
מעניין לשמוע כיצד החזון של דאסו סיסטמס אינו עוסק רק בשיפור נקודת המכירה, אלא גם מתייחס לאקו סיסטם הרחב של עולם הקמעונאות. על פי החזון, קמעונאים ויצרנים צריכים לשתף פעולה כדי לייצר את הערך הטוב ביותר עבורם, מבחינת מיקום המוצרים, צורת האריזות ונקודות המכירה. התלת מימד מאפשר לכל הגורמים לדמיין יחדיו כיצד הדברים ייראו.
מהו החזון ארוך הטווח שלך לתחום האריזות?
"אנו נמצאים בתחילת הדרך מבחינת השימוש בתוכנות שיתופיות. בעתיד נראה גם שימוש בסביבות וירטואליות בכל מה שקשור לניידות. הטאבלטים יהיו בשימוש בנקודות המכירה כדי להוציא מכירות לפועל וגם כדי להראות ללקוחות אילו מוצרים ישנם ולקבל פידבק. בתחום המסחר האלקטרוני, אנו יכולים לדמיין שהלקוחות שלנו ישתמשו בתלת מימד כדי למכור ברשת בצורה ישירה או על ידי התאמה לאסטרטגיות שונות. היום כשאתה נכנס לקטלוג של אתרים הם לא אידיאליים, האם אתה יכול להציג את המוצרים, האם יש המשכיות בין המוצרים ברשת לאמיתיים? הוירטואל ריאליטי יספק את התשובה לכך".