להשיג, לשכנע, לעורר, להניע – כללים ליצירת באנר מכירתי אפקטיבי

הפרסום באינטרנט מהווה חלק בלתי נפרד מתמהיל הפרסום של חברות רבות. יותר ויותר תקציבים מופנים למדיה זו, ובצדק. הדבר מביא להצפה של הגולשים בעשרות מסרים פרסומיים המשולבים בדפי האינטרנט – ולנו, המפרסמים, יש צורך לבלוט. במאמר זה אתמקד ביצירת באנר מכירתי אפקטיבי, שיבלוט וילכוד את עיני הגולשים.



ארבעת ה-ל':


מטרות הבאנר בסדר כרונולוגי: להשיג, לשכנע, לעורר, להניע.



להשיג את תשומת לבו של הגולש:



גולש ממוצע, שאינו סובל מתופעת "עיוורון באנרים" (יש דבר כזה), מקדיש מס' שניות בודדות לעיון ועיבוד הבאנרים הפרסומיים שבאתר. לפיכך, תוך שניות ספורות עליכם לזכות בתשומת ליבו האוהדת. קיימות מספר דרכים ליצור עניין ולגרום לגולש להתעכב על באנר מסוים:


– שימוש בעיצוב מושך ובולט.


– שימוש בטכנולוגיה חדשנית.


– שימוש בכותרת מסקרנת, מעניינת, מצחיקה, קריאטיבית.


– שימוש באלמנט ויזואלי.


– כל האפשרויות גם יחד.



אם תנאים אלו יקויימו – יש סיכוי סביר שהגולש יתעכב על הבאנר, ויצפה בו מתחילתו ועד סופו.



משהשגנו את תשומת ליבו של הגולש, ניתן לעבור לשלב השכנוע.



לשכנע = לנו יש את הפיתרון הטוב ביותר לצורך שלך:



עלינו להציג פיתרון יעיל איתו יוכל הגולש להזדהות. עלינו לשכנעו שלנו יש את הפיתרון הטוב ביותר עבור הבעיה/הצורך שלו. הבליטו את היתרון היחסי של המוצר או השירות שלכם על פני זה של המתחרים, ואת התועלת בה יזכה הצרכן אם ישתמש במוצר.




עלינו לעורר אצל הגולש עניין ורצון לדעת יותר על הפיתרון שלנו.



להניע: מטרתנו היא שהגולש יקליק על הבאנר ויעבור לדף הנחיתה (הדף שאליו מוביל הבאנר). שם הוא ייחשף לפרטים נוספים אודות השירות או המוצר.



לסיכום: במידה וכל 4 השלבים הנ"ל בוצעו בהצלחה – סביר להניח שהמטרה תושג והגולש יקליק על הבאנר. ואולם, חשוב לדעת שהקלקה על באנר היא רק אבן הדרך הראשונה בדרך למכירה.


יצירת 'דף נחיתה' אפקטיבי היא השלב המתבקש הבא, בו אעסוק במאמר אחר.




Case Study: קמפיין 'כלל פורקס' באתר "יד 2":


ראו קישור: https://62.90.166.152/yad2/clal_forex/Clal_Forex_260607_700x180_v1.html



1. להשיג – בבאנר זה נעשה שימוש בכותרת מושכת: "מבצע בלעדי לגולשי אתר יד 2" .


2. לשכנע ולעורר – מיד לאחר מכן מופיעה התועלת שיפיק הלקוח: "20% תשואה בפתיחת חשבון בכלל פורקס" . בחרנו להבליט נושא זה כי תועלת זו הינה שונה מהמקובל בשוק ההון.


3. משגירינו את הגולש להתעמק בבאנר, מגיע ההסבר, התומך בהבטחה הפרסומית: "מפקידים 1000$ ומקבלים 200$".


4. הבאנר נסגר עם שם המותג ועם התניה, שהוכחה במחקרים כיעילה: "המבצע מוגבל ללקוחות חדשים בלבד".


5. שימו לב למסרים הקצרים והענייניים.



Case Study: קמפיין "טרייד-אין מאזדה ופורד":


ראו קישור: https://62.90.166.152/yad2/top_trade/Top_Trade_Motors_300x250_v2.html



1. להשיג – בבאנר זה נעשה שימוש בסאונד ודמות מוכרת בכדי להשיג את תשומת ליבו של הגולש.


2. לשכנע ולעורר– הגיעו דגמי מאזדה ופורד 2008.


3. להניע – "זה הזמן לעסקת טרייד אין…".



כללי אצבע נוספים ליצירת באנר פרסומי:



1. השתמשו במסרים קצרים וברורים. יש לכם שניות בודדות לעניין את הצרכן ולגרום לו להקליק על הבאנר. אל תבזבזו זמן על מסרים לא רלוונטיים או לא חזקים מספיק. ככל שהמסר המילולי יהיה קצר יותר – כך הוא יהיה קריא וזכיר יותר.


בלא מעט באנרים אני נתקל בתופעה של בזבוז 'פריים' שלם על משפט טריוויאלי כמו "לחצו לפרטים נוספים".


2. הימנעו מריבוי מסרים פרסומיים, על זה נאמר "תפסת מרובה לא תפסת".


3. השתמשו בהומור. מחקרים רבים מלמדים שפרסום הומוריסטי הינו אפקטיבי וזכיר יותר.


4. השתמשו בעיצוב. באנר מעוצב וקריאטיבי הינו אפקטיבי יותר.


5. חדשו ורגשו, צרו באנר ששווה שידברו עליו (אחרת לא ידברו עליו).


6. השתמשו בשפה הפרסומית של המותג. התאימו את הצבעים בבאנר לצבעי הלוגו של החברה. לא בכדי הבאנרים של חברת פלאפון הם בצבע כחול, ואנו מסוגלים לזהות אותם מייד.


7. התאימו את קצב התקדמות המסרים בבאנר לקצב עיבוד הנתונים של הגולש הממוצע. אם תהיו מהירים מדי או איטיים מדי אתם עלולים לאבד את הגולש.


8. חתמו את הבאנר בסמל המסחרי שלכם (בשם המותג).



בהצלחה!



* הכותב הינו סמנכ"ל השיווק של אתר יד 2 www.yad2.co.il

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח