סקר חדש שנערך ביוזמת חברת יעל קופר תקשורת שיווקית, המתמחה ביחסי ציבור וניהול משברים בתחום הבריאות, באמצעות מכון המחקר Market Watch בניהולו של אבינעם
ברוג, בדק את מידת החשיפה של הציבור לכתבות בנושא בריאות בכלי התקשורת ואת
השפעתן על התנהגותו. הסקר, אשר נערך בשבוע האחרון של חודש ינואר, בהשתתפות
מדגם כלל ארצי מייצג של 500 איש, מגלה הבדלים משמעותיים בין נשים וגברים,
בין צעירים למבוגרים, בין חילוניים לדתיים ואף בין תושבי הערים השונות ברחבי הארץ.
רוב הגברים אדישים, רוב הנשים מאמצות התנהגות בריאה יותר
כאשר נבדקו ההבדלים בין נשים לגברים, ניכר הבדל משמעותי לטובת הנשים
כאשר 76.6 מהן הצהירו כי הן נוהגות לאמץ התנהגות בריאה יותר על פי החלוקה
הבאה, 8.6% מהן הצהירו כי הן תמיד מאמצות את הכתוב, 68% מהן הצהירו
כי הן לפעמים מאמצות התנהגות בריאה ורק 23.4% הצהירו כי הן עוברות הלאה.
בקרב הגברים ניכרת אדישות גדולה יותר ורק 3.8% הצהירו כי הם מיישמים
כל מה שכתוב,47.7% טענו כי הם לפעמים נוהגים לאמץ התנהגות בריאה יותר
ואילו 48.5 מהם הצהירו כי הם אדישים. כפי שעולה מהטבלה הבאה.
מין | תמיד מאמצים ומיישמים כל מה שכתוב | לפעמים נוהגים לאמץ התנהגות בריאותית יותר | אדישים, קוראים ועובר הלאה |
גברים | 3.8% | 47.7% | 48.5% |
נשים | 8.6% | 68 % | 23.4% |
"המציאות היומיומית המחייבת נשים להיות רב משימתיות ולתפקד במספר זירות בו
תושבי ירושלים ובאר שבע – אדישים יותר
הבדלים משמעותיים ניכרים גם בין תושבי האזורים השונים בארץ. רק 1.9% מתושבי באר שבע הצהירו על אימוץ כל מה שכתוב בעוד באזור השרון, 9% הצהירו על כך ואף 62.6% טענו אומנם באופן שאינו מובהק סטטיסטית כי לפעמים הם נוהגים לאמץ בעוד רק 55.1% מתושבי באר שבע והדרום. את שיא האדישות קטפו 37.6% מתושבי ירושלים ותושבי הדרום בעוד רק 28.4% מתושבי השרון העידו על עצמם כאדישים.