ליסטריה שקופה ולא היסטריה עמומה

היסטרית הליסטריה במוצרי מעדנות וההתנהלות התקשורתית של החברה ראויים לציון. נראה שמעדנות למדה היטב את הלקח של משברים שתקפו חברות אחרות בעבר ודי אם נזכיר את משבר הסיליקון "האגדי" של תנובה, הטרגדיה במוצרי רמדיה, החתולים של טיב טעם, סבינה בירן וישראייר ואחרים.


הצרכן הישראלי רגיש מאוד לבריאותו ובצדק! והחברות המסחריות רגישות לפעמים יותר לכספן מאשר למוניטין שלהן, ולא בצדק!


היסטוריית ההתנהלות במצבי משבר מוכיחה כל פעם מחדש שקשה להסתיר דברים. קשה?! בעידן האינטרנט והניו מדיה בלתי אפשרי להסתיר דברים. ומשבר הבמבה של אסם שהיה לאחרונה מראה לנו שלעיתים אף נוצרים משברים ללא צורך בעובדות ואירועים.


המסקנה אם כך היא אותו משפט ישן ששנו רבותינו – מודה ועוזב ירוחם. הבעיה היא שעדיין ובכל משבר תמיד יש את המנכ"ל שמנסה להרוויח עוד קצת זמן, להשאיר את הדברים חסויים, קצת לערבב ולבקש מהיחצ"ן שקצת יטייח, יעשה ספין או סתם ישלוף שפן. תמיד יש את המנכל שמבקש להפעיל צבא של יחצנים ויועצים משפטיים שימנעו את השידור, שיאלצו את המערכת לגנוז את הכתבה ואם צריך שיאיימו בחרם מודעות.


טעות. טעות. טעות.


פעם אחר פעם מתברר שההתנהלות השקופה היא העדיפה. נכון, לא נעים לראות תמונות של בעלי מכולת משליכים את המוצרים שלך לפח. נכון, לא כל המוצרים שלך פגומים, נכון בדרך כלל יש יותר היסטריה מליסטריה. אבל, וכאן מגיע האבל הענק – עדיף להפסיד קצת בטווח הקצר ולהציל את המוניטין לטווח הארוך.


יתירה מכך, התעסקות יתירה מדי בניסיונות לחסום, לעכב, לטשטש ולהחרים מגבירה את ההדים לתקלה ומבטיחה שכל מי שלא נחשף לנושא ימתין לכתבה על מנת לדעת על מה כולם מדברים. לא מאמינים? תבדקו את אחוזי הרייטינג של תוכניות חשיפה שניסו למנוע ותשוו אותם לרייטינג הרגיל של אותן תוכניות. מדהים כיצד כותרות רעות מוכרות מדיה טוב. עוד יותר מדהים כיצד מאמצי חסימה מגבירים את התודעה.


זאת ועוד, התעסקות היתר במניעה ובטשטוש גורמת לא פעם להעמקת הצריבה של המשבר במודעות האנשים. מי לא זוכר את הקוליפורמים בקולו הבס של רפי גינת? מי לא זוכר את משבר ישראייר או טיב טעם אבל מי זוכר חשיפות אחרות "רגילות" שלא התעסקו בהן יתר על המידה והן פשוט שודרו וזהו?….


אז עצה לסיכום. פישלת? תפסו אותך? שב, ספר את האמת, אל תנסה להכחיש ולסובב בכחש. פעל למיגור התקלה. שתף פעולה. חסל את המשבר לפני שתגדיל אותו והוא יחסל אותך. שנהיה בריאים.

*הכותב הינו מנכ"ל רובינס שטינמץ יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי. מתמחה בניהול משברים תקשורתיים

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח