לירון קטלן, יזם דיגיטלי והבעלים של חברת ניהול
מוניטין מציין כי יזם דיגיטלי הוא אדם שמתלהב מהאינטרנט ומטכנולוגיה חדשה, אדם שכל
הזמן מחפש דרכים שונות בשביל למצא פרויקטים חדשים ומעניינים שלא קיימים כיום במטרה
להיות חלוץ בתחומו.
לירון קטלן מסביר כי יזם
דיגיטלי צריך להיות בעל חזון, בעל רוח יזמית, ובעל רמה גבוהה של יצירתיות. הם
צריכים להיות מסוגלים לקחת סיכונים ולא לפחד מכישלון.
יזם דיגיטלי הוא מישהו שבונה חברה שמשתמשת
באינטרנט כדי ליצור ערך.
ההגדרה של מהו יזם דיגיטלי עדיין מתפתחת. יש
אנשים שטוענים שאפשר להיות יזם בלי להשתמש באינטרנט ושניתן למצוא יזמים בכל
תעשייה.
במאמר זה, אדון בסוגים השונים של יזמים דיגיטליים
וכיצד הם תורמים לחברה וגם לעסק שלהם.
המונח "יזם דיגיטלי" הוא מונח חדש
יחסית שנטבע כדי לתאר את האנשים שמשתמשים באינטרנט כדי להתחיל ולנהל את העסקים
שלהם.
היזם הדיגיטלי הוא האדם שמשתמש בטכנולוגיה כדי
ליצור עסק מאפס. הם משתמשים בטכנולוגיה ככלי, לא כמטרה בפני עצמה. זה כולל אנשים
המשתמשים בשיווק ברשתות חברתיות, בלוגים, מסחר אלקטרוני ועוד. ככל שהעולם הופך
לדיגיטלי, יותר ויותר אנשים הופכים ליזמים. זו הסיבה שהמונח "יזם
דיגיטלי" הוטבע.
יזם דיגיטלי הוא מישהו שיש לו חזון לרעיון חדש
שניתן ליישם במרחב הדיגיטלי. לדוגמא, צ'אט בוט חכם ומתקדם, יש
להם מושג ברור כיצד הם יהפכו את הרעיון שלהם למצליח, בין אם זה באמצעות שיווק
באמצעות תוכן, שיווק במדיה חברתית או אפילו סתם מכירת המוצר שלהם באינטרנט דרך
צ'אט בוט.
לירון קטלן טוען כי יזמות דיגיטלית הוא מונח חדש
שעדיין מומצא. זה קיים כבר כעשור, אבל זה הפך יותר ויותר פופולרי בשנים האחרונות.
ישנם סוגים רבים ושונים של יזמים דיגיטליים, כמו אלה שמנהלים עסקים מקוונים וכאלה
שיוצרים אפליקציות או אתרים וטכנולוגיות אינטרנטיות.
המאפיינים של יזם דיגיטלי משתנים מאדם לאדם. חלקם
עשויים להיות המייסדים של עסק מקוון בעוד שאחרים עשויים להיות מפתחי אפליקציות או
בעלי אתרים. אחרים עשויים להיות רק אנשים שמנהלים את חשבונות המדיה החברתית שלהם
או בלוג באינטרנט.
יזם דיגיטלי הוא אדם שיש לו את הכישורים, הלך
הרוח והמשאבים ליצור חברה או מוצר חדש בעולם הדיגיטלי. כמה מהמאפיינים המרכזיים של
יזם דיגיטלי הם:
– יש להם חשיבה יזמית – עסקית
– יש להם רעיון חדשני שהם רוצים להפוך לעסק מניב
– יש להם ניסיון יזמי במגוון תחומים
– הם מחפשים מימון ממשקיע או עושים הכל לבד
מדוע חשוב לעשות ניהול מוניטין
וכיצד זה קשור ליזמות דיגיטלית?
קמפיין ניהול מוניטין אינו רק פעולת
שיפור תדמית של החברה. מדובר גם בפעולה של ניהול המוניטין של עצמו. זה כולל דברים
כמו כיצד לטפל בתלונות לקוחות וכיצד לנהל את הנוכחות המקוונת שלך.
ישנן סיבות רבות מדוע חשוב לבצע ניהול מוניטין.
ראשית, זה עוזר לך להימנע מפרסום שלילי שיכול לפגוע במותג ובעסק שלך. שנית, זה
עוזר לך לשמור על ערך המותג שלך על ידי לוודא שהלקוחות יודעים מי אתה ומה החברה
שלך מייצגת. שלישית, אם נעשה בצורה טובה, זה יכול לעזור לשפר את שירות הלקוחות על
ידי הגדלת שביעות רצון הלקוחות ושיעורי השימור.
חברות משתמשות לעתים קרובות בפלטפורמות מדיה
חברתית כמו פייסבוק או טוויטר כדי לקדם את המוצרים או השירותים שלהן על מנת להגדיל
את טווח ההגעה של שם המותג שלהן ומודעות המוצר/שירות בקרב קהל היעד שלהן.
החשיבות של ניהול מוניטין היא שהוא יכול לעזור לך
להגן על המותג, העסק שלך ועל עצמך מפני פרסום שלילי.
היתרונות של ניהול מוניטין הם שהוא יכול לעזור לך
במספר דרכים. זה גם יכול לעזור לך לשפר את הדירוג שלך במנועי החיפוש, להגביר את
המודעות למותג שלך, ואפילו להוביל ליותר מכירות.
ניהול מוניטין הוא תהליך של
שיקום או בניית מוניטין של חברה לאחר שנגרם נזק.
אמנם חשוב לעשות ניהול מוניטין, אבל חשוב גם
להבין איך אפשר להשתמש בתהליך הזה. ישנן דרכים רבות בהן תוכל להשתמש בתהליך זה
ואחת הנפוצות שבהן היא באמצעות חברת ניהול מוניטין.
הרעיון של ניהול מוניטין צריך להיות משהו שכולם
צריכים לחשוב עליו בחברה של היום. עם האופן שבו החברה השתנתה, אנשים נוטים יותר
לשתף את דעותיהם ומחשבותיהם במדיה החברתית, מה שעלול להוביל לביקורות ומשובים
שליליים.
שירותי ניהול מוניטין מספקים דרך לחברות לנהל את
המוניטין שלהן באינטרנט על ידי היפטרות מביקורות ומשובים שליליים עוד לפני שהם
מתרחשים.
כמו כן, חשוב לציין כי יזם דיגיטלי שאין לו
מוניטין באינטרנט הוא יזם שיכול להיכשל בקלות. יש צורך רב לתדמית חיובית בגוגל
וברחבי הרשת מכיוון שלקוחות או משקיעים פוטנציאליים ירשמו בגוגל את שם היזם ויקראו
עליו דברים חיוביים ואוהדים בלבד.