חברת "פנדה מדיה", בראשות הפרסומאים אשר דמבה ואלון סקר, הקימה חברה חדשה בשם "signs plan" שפיתחה כלי ייחודי למדידת רייטינג לענף שילוט החוצות.
התוכנה החדשה והייחודית הוגשה לרישום כפטנט רשום בארץ ובארה"ב, והיא מאפשרת תכנון ומדידת אפקטיביות בתחום שילוט החוצות, מדידת רייטינג וכן פלטפורמות ייחודיות נוספות המהוות פריצת דרך טכנולוגית לטובת משרדי הפרסום, חברות המדיה והמפרסמים הסופיים המשתמשים במדיית החוצות.
תחום שילוט החוצות בישראל נמצא במגמת צמיחה והוא מקיף כ-22,000 שלטים הפזורים בכל רחבי הארץ הכוללים פוסטרים (תחנות אוטובוס), מכוונים, בילבורדים, שלטי קיר, שלטי ענק, פרסום על גבי אוטובוסים ומדיות נוספות כגון פרסום בתלת מימד. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ויפעת בקרת פרסומים עולה כי קטגוריה זו נמצאת בצמיחה. על פי הנתונים בשנת 2005 גלגל ענף זה כ-62 מיליון דולר, ב-2006 כ-71 מיליון דולר ובשנה הנוכחית תחום זה עשוי להגיע לכ-76 מיליון דולר.
אלון סקר: "הגיע הזמן שלפרסומאים, המפרסמים וחברות המדיה יהיה מדד אמיתי למדידת רייטינג בת חום השילוט. המטרה שלנו להיות הכלי הישראלי האולטימטיבי למדידת רייטינג בתחום שילוט החוצות ולהעמיד לעוסקים בתעשייה הפרסום בישראל את הכלים המקצועיים, האיכותיים והמדויקים ביותר למדידת רייטינג בתחום. התוכנה הייחודית שפיתחנו במשך כשנתיים הורכבה מפרמטרים שונים – אובייקטיביים וסובייקטיביים. באמצעות הכלי שפיתחנו ה-"signs plan" העוסקים בענף יוכלו לבצע תכנון מוקפד לרכישה מדיה אפקטיבית הן על ידי פילוח גיאוגרפי, דמוגרפי וכן על ידי שימוש בפרמטרים ייחודיים שמציעה התוכנה".
אשר דמבה: "באנו במטרה לעשות סדר בענף החוצות. מדובר בשינוי משמעותי במפת ענף פרסום החוצות. עד היום ב- 35 שנות שילוט חוצות, לא נעשה מעולם צעד מקצועי שכזה ,המסוגל לנתח כל קמפיין, ארצי או מקומי, למדידה עד רמת הציון הסופי המשוקלל לכל שלט או חבילה.
כיום, כל מי שמשתמש במידיות של החוצות יודע שמדיה זו "עמוסה" בחברות גדולות וקטנות ואין שום גורם או גוף שמפקח ו/או יכול לתת לצרכן הסופי נתונים אמיתיים ומדויקים בצורה נטרלתי על כל שלט ושלט בישראל, על כל סוגי שלטי החוצות בענף, תוך כדי קביעת ציון לגבי כל פרמטר סובייקטיבי. באמצעות התוכנה הייחודית שפיתחנו ניתן יהיה לנתח כל קמפיין חוצות, כל חבילת שלטים או כל שלט בפני עצמו, ברמת דיוק מקסימאלית. וכמובן כל הפרמטרים האובייקטיבים שאינם ניתנים לשינוי כגון: ספירת תנועה, גודל השלט, מיקום גיאוגרפי, חזות השלט – אסטטיקה וסביבה של הלוקיישין".
מ"פנדה מדיה" נמסר כי איסוף כל החומרים ופיתוח התוכנה ארך כשנתיים, בהשקעה של כ- 300,000 $ התוכנה פותחה בסיוע צוותי פיתוח, אנשי תוכנה, עיבוד נתונים, צלמים, חברות למדידת כלי רכב, צוות פיתוח עסקי, משרד יועצים ועוד. הכלי החדש יאפשר לתעשייה גישה נוחה באמצעות האינטרנט לתוכנה שמטרתה הסופית לפלח את השלטים ולתת להם ציון רייטינג סופי לכל שלט וציון משוקלל לכל פריסה או חבילת שלטים בקמפיין פרסום ארצי ומקומי.
זאת ועוד, בהתייחס לצרכים הייחודיים של משתמשים מסוימים, כך שכ"א מהמשתמשים יוכל להגדיר פרמטרים ולשנות את משקלם הסגולי כולל סדרי עדיפויות שיפלחו ע"י שכבות הקיימות בתוכנה ( שכבות כמו : – פילוחים דמוגרפיים, גיאוגרפיים, אוכלוסיות שונות וכו…).