מגאזין לכל אישה

אני רוצה לשתף אתכם בקמפיין ייחודי במינו שיצרנו לאחרונה.



מאדינה מילאנו הנה רשת קמעונאית מובילה למוצרי איפור באיכות גבוהה, המיוצרים ע"י מאדינה פררי, מאפרת בעלת שם עולמי ממילאנו, איטליה ,ומנוהלת בארץ ע"י רם ואופק קאירי.



בעונת החורף האחרונה, השיקה מאדינה מילאנו את קולקציית מוצרי החורף שלה Wired Woman 2007 במהלך חדשני ששינה את המשמעות של התאמה ממוקדת ללקוחות, בישראל ואולי אף בעולם – באמצעות מגזין פרסונאלי בצבע – שהודפס לכל לקוחה בנפרד, ב-30,000 ורסיות שונות !



הפלטפורמה המרכזית שאפשרה את הפרויקט החדשני הזה, היה מועדון הלקוחות של מאדינה מילאנו, באמצעותו הרשת אספה מידע רלוונטי על מגוון הלקוחות החברות בו. ניתוח הנתונים בוצע ע"י צוות האנליסטים ובעזרת מתודולוגיות מחקר מתקדמות נבנה פילוח של הסגמנטים השונים ברשת, כגון: לקוחות חדשות, VIP , לקוחות בסיכון נטישה, מאפרים מקצועיים ועוד, אליהם נשלחו גרסאות שונות של המגזין. הפרסונאליזציה הוטמעה בצורה כל כך הדוקה במגזין כך שכל עמוד הותאם להתנהגות הצרכנית האופינית של הלקוחה שקבלה אותו. הלקוחות שקבלו אליהן את המגזין הופתעו לגלות שהמגזין עוצב והודפס במיוחד עבורן, כאשר השם הפרטי כמו גם שם המשפחה שולבו בעמוד השער, וברחבי המגזין. בנוסף, עמוד השער התייחס גם למזל האסטרולוגי של הלקוחה (עפ"י תאריך יום ההולדת). מעבר לכך, כל המגזין כולו כלל מסרים אישיים ונושאים מותאמים ללקוחה, אשר שונו מסגמנט לסגמנט. בנוסף, צורף למגזין שובר הטבה שהותאם גם הוא עפ"י הסגמנטים השונים, וכלל את שם הלקוחה.



על מנת להמחיש לך את התחכום של הפקת המגזין, סרקנו מספר עמודים לדוגמא ממגזינים אמיתיים שנשלחו ללקוחות, כל מקום שמופיע עיגול אדום, מציין איזור בהדפסה, שבו התחלפו תמונות / טקסטים / עיצוב – הכל בהתאם להתנהגות הצריכה ונתונים דמוגרפיים של כל לקוחה בנפרד !… תיהנו 🙂



בכדי לייצר 30,000 גרסאות שונות של אותו המגזין, נעזרה SEGMARKETING בטכנולוגיה מתקדמת במיוחד על מנת לייצר מגזין אישי בן 12 עמודים, שכל אחד מהם פונה ללקוחה אחרת באופן אינדיבידואלי. אחד מכלי המפתח להצלחת המגזין היה ניסוי שנערך בטרם נשלח המגזין לכלל הלקוחות. הניסוי מדד פרמטרים חשובים שמטרתם הייתה למקסם פוטנציאל ותשואה מן הקמפיין ולקבוע אילו מסרים במגזין ישיגו את ה- ROI (החזר ההשקעה)הגבוה ביותר.



התוצאות היו מדהימות:



מעל 47% תגובה !


250% גידול בפדיון, בקרב לקוחות נוטשות ורדומות


190% גידול בפידיון, בקרב לקוחות חדשות


110% סה"כ תוספת לרווח הגולמי במהלך שבועיים ראשונים


המגזין השיג גם תוצאות מעבר לנתונים הנ"ל. מלבד הגידול האדיר בטראפיק והפיכת המגזין לשיחת היום בקרב מנהלים בסביבה הקמעונאית, הלקוחות שקבלו את המגזין התרגשו מאוד מהקמפיין והרגישו כי הן באמת חשובות לחברה. מטה החברה של מאדינה מילאנו הוצף בהודעות אי-מייל ושיחות טלפון מלקוחות, שפשוט ביקשו להודות לחברה על המגזין המיוחד שקיבלו.



ראש פתוח ותעוזה עזרה לגבש את המגזין והפקתו. דוגמא זו ממחישה את כוחו של שיווק ממוקד לקוח וההשפעה שיש לקריאייטיב פרסונאלי על הלקוחות וכמובן, על השורה התחתונה



מעניין אם נראה יותר ויותר שימושים יצירתיים במידע ופרסונליזצייה בקמפיינים שיווקיים



מה דעתכם ?



הכותב הוא מנכ"ל חברת SEGMARKETING, חברת ייעוץ ייחודית, המתמחה בקמעונאות ממוקדת לקוח ותכניות נאמנות בישראל ובעולם, החברה מלווה עשרות מותגים בתהליכי שימור ושיפור תשואה מלקוחות, ומפעילה את פורטל המידע והחדשות www.segmarketing.com




אולי יעניין אותך

14966picaaaa1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מוקאפ
חנויות ספורט
שולחן קינוחים