חברת מאסטרקארד ערכה מחקר עולמי ייעודי ליום האהבה(Mastercard Love Index) המתבסס על ניתוח חיובי אשראי ועסקאות תשלום על פני תקופה של 3 שנים בימים שלפני יום האהבה ובמהלכו (11-14 לפברואר בין השנים 2016-2018) ביותר מ-200 מדינות בעולם, לרבות ישראל. במסגרתו נבדקו מגמות הצרכנים בעולם בעת בחירת מתנה לבן או בת הזוג.
על פי מדד האהבה השנתי של מאסטרקארד כ-30% מהעסקאות בעולם הן רכישות של "הרגע האחרון" ביום האהבה עצמו. בישראל, לעומת זאת, לא מחכים ליום האחרון וכשליש מהרוכשים עושים זאת שלושה ימים לפני המועד. בנוסף, הנתונים מצביעים על עליה דרמטית של 76% בקניות און-ליין ב- 3 הימים בין חג האהבה של 2016 ל- 2018.
הזוגות הישראלים מראים כי הרומנטיקה לא חלפה מהעולם ומציגים נסיקה של 78% בהוצאות על פרחים ביחס לשנת 2016, סך העסקאות עלה ב-48%. לצורך השוואה, טורקיה מציגה ירידה של 38% בהוצאות על פרחים והגידול העולמי בהוצאות עומד על 7% בלבד, למרות שכמות העסקאות עלתה ב-36%.
לילה מפנק במלון נשאר בראש רשימת המתנות לולנטיין; הנתונים מגלים כי כמות העסקאות הגלובליות על מלונות עלתה ב -9% מ -2016 עד 2018, וסכום ההוצאה עלה ב- 5% בהתאמה.בישראל חל עליה משמעותית בהרבה עם גידול של 99% בהזמנת חדר למלון ביום האהבה ו-79% בסך ההוצאות על מלונות. בארה"ב חל קיטון של 20% בכמות העסקאות במלונות ו-10% בסך ההוצאות ואילו הזוגות האירופאים מציגים עליה של 30% בעסקאות ו-23% בכמות ההוצאות על מלונות ביום האהבה בין השנים 2016-2018.
יום האהבה גורם לאנשים לטוס יותר, באירופה מספר העסקאות הקשורות לתחום התחבורה (טיסות, רכבות, מוניות וכו') ביום האהבה עלה ב-43% ומהווה כשליש (33%) מסך כל ההוצאות של אותו היום. בישראל יש עליה קלה של 8% בכמות העסקאות הקשורות לטיסות נתון המהווה כ-14% מסך ההוצאות של הישראלים ביום האהבה.
מה בנוגע לתכשיטים?
המחקר מצא כי הישראלים הציגו עליה של 20% בהוצאות על תכשיטים ביום האהבה. הזוגות האמריקאים מציגים ירידה של 16% בהוצאות על תכשיטים ביום האהבה, בשוק הסיני זנחו כמעט לחלוטין את ההוצאות על תכשיטים עם ירידה של 73%. במדינות אירופה נראה כי יש מגמה מעורבת בנושא: בריטניה ירידה של 28%, איטליה עליה של 12%, הולנד ירידה של 32% ורוסיה עליה של 48%.
מלבד הפרחים והפינוקים במלון, הישראלים מציגים עליה של 85% בכמות העסקאות ובגידול של 77% בכמות ההוצאות על מסעדות בין השנים 2016-2018. האירופאים אף הם מציגים גידול בכמות העסקאות הקולינריות עם עלייה של 43% במספר העסקאות ו-15% בהוצאות. נתון מפתיע נוסף מצביע כי דווקא בארצות הברית חלה ירידה משמעותית בנושא, עם קיטון של 17% בעסקאות ו-25% בכמות ההוצאות על מסעדות ביום האהבה בשלוש שנים האחרונות.
מצ"ב הודעה.