מדוע חשוב לפרסם ולהפיץ וכיצד ניתן למדוד תוצאות?

כולנו רוצים שליטה על תוצאות הפרסום שלנו, לדעת מה עובד ומה לא, ומה מביא תוצאות. התחום של יחסי ציבור, שיווק ופרסום הוא לעתים עמום, ולא תמיד קל לדעת מה עובד ומה לא עובד.



הסכנה היא שיקרה מה שקרה להרשל'ה (או לגוחא, או לחכמי חלם). הרשל'ה רצה לשלוח מכתב לקרוביו לספר להם על מסיבת בר-מצווה, במברק משלמים על כל מילה, והרשלה עבר על המילים אחת אחת, כל אחת מהן נראתה לו ברורה מאליה, ולכן החליט לוותר עליה, ולבסוף שלח מברק ריק. כשבעל עסק מחליט לוותר על פרסום, הוא עושה זאת מצידוקים אחרים כמו:"ניסיתי פליירים, וזה לא עובד" "ניסיתי במקומון וזה לא עובד", "הלקוחות שלי מגיעים מפה לאוזן" וכולי…. אך כמו הרשל'ה- הוא לא מעביר את המסר….



זה נכון שלקוחות מגיעים מפה לאוזן, אבל עסק שלא דואג להזרים דם חדש, ושאינו משקיע מחשבה ופעולה בנושא, סופו שיהיה תלוי ברצונם הטוב של לקוחותיו לספר עליו. כל שינוי קטן במצב הרוח הלאומי יכול לפגוע במכירות ואז לא נשאר לו אלא לבכות על המיתון…



אבל, איך יודעים איזה פרסום עובד?


התשובה היא לנסות (כמובן כלי תקשורת הפונים אל הקהל שלך) ולא לנסות באופן חד פעמי, אלא לאורך תקופה של לפחות 6 פרסומים. בפרסום יש לשלב מבצע ייחודי, שיזהה את הפונים, וכך ניתן לראות האם יש פניות.


לא פחות חשוב יש לבדוק- האם מאז תחילת הפרסום היתה עליה בפניות באופן כללי. זאת משום שישנו חוק טבע האומר שפניות החוצה גורמות לפניות פנימה, ולא תמיד מאותו המקום. אם התחלתם במסע יחסי ציבור ופתאום פנה אליכם אישית עיתונאי, שאיש יחסי הציבור שלכם טרם הגיע אליו, זה לא קרה סתם, כשמפרסמים (או כשמפיצים בצורה אחרת, כמו בהפצה של הודעות לעיתונות), יש פניות!


עוד דבר חשוב- פעמים רבות פרסום בערוץ אחד בלבד אינו מספק, משום שבדרך להחלטה על רכישה, האדם צריך להתרשם שמדובר במוצר רציני. אתן דוגמא מתחום המופעים שהוא התמחותנו. אם אדם קרא בעיתון על מופע חדש וחשב- זה נראה נחמד. אחרי זה הוא שמע אייטם ברדיו, ונהנה ואמר, "אולי פעם…."" הוא נתקל בפוסטר ברחוב, וגם קיבל פלייר ביציאה מהקונצרט. ייתכן שהוא יקנה את הכרטיס רק אם המבצע יגיע אליו למייל עם מספר טלפון …


אנשים הם שונים, ולכל אחד כלי התקשורת העדיף עליו, לכן רצוי לפרסם בכמה ערוצים במקביל. עם הזמן, מתחילים לראות אילו ערוצים עובדים יותר וממשיכים איתם. עם זאת, חשוב מדי פעם לחדש, לנסות דברים חדשים. בעיקר בתקופות בהן העסקים מתחילים "לחרוק", ורצוי שמעט קודם לכן.
אחרון חביב- אנשים אינם מגיבים באופן ישיר לפרסום. נסו לבדוק על עצמכם כמה זמן עבר מרגע שראיתם פרסום עד שביצעתם קניה בתחומים שונים: מעדן חלב חדש, ספר, מכונית…. עם זאת, פרסום שיצא, אינו נעלם. הוא חי לעתים בזיכרון הרבה אחרי שהפלייר הספציפי או הכתבה בעיתון נזרקה לפח. ככל שתפרסמו יותר, כך יגיע המידע החוצה, ואנשים אכן משתמשים בו. פרסום אינו הולך לאיבוד, ואין להסתכל עליו כעל זריקת כסף לפח. לעולם אינכם יכולים לדעת, לידי מי הוא הגיע.


אנחנו באוצר תרבות גילינו למשל שבניוזלטר שלנו משתמשים רכזי תרבות שאנו לא מכירים אותם ככאלה, כי הם נרשמו לניוזלטר מבלי לדעת שיש לנו רשימה נפרדת של רכזי תרבות, או שישנם חובבי תרבות שבאופן קבוע לוקחים את כל החברים שלהם ביחד איתם, כך שמכותב אחד רוכש עשרה כרטיסים או יותר….אנחנו גילינו זאת, מבלי שיש דרך לשלוט על המידע, פשוט כי נתקלנו באנשים אחרי תקופה והם סיפרו לנו שהיו במופע הזה והזה והזמינו את האמן הזה והזה….


לסיכום כמה כללים בסיסיים


1. כל פרסום עדיף על אין פרסום – בעיקר כשמתחילים להרגיש ירידה בעסק, אבל כמובן שכדאי לפרסם לפני שזה קורה


2. כדאי כמובן לפרסם לקהל המתאים – עם זאת כשמתחילים עסק חדש, או כשיש סכנה, כדאי להפיץ בכל אמצעי זמין (גם לדבר עם השכנה…גם לשלוח לחברים שבדרך כלל אנחנו לא מטרידים אותם וכולי…).


3. לנסות כל פרסום לפחות 6 פעמים רצופות


4. לפרסם בעוד ערוצים במקביל – בנוגע לבחירת הערוצים ראו גם מאמר נוסף שלי בנושא
בהצלחה, הילה קומם




אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח