מה בין בניית קישורים ו… דיאטה

בניית קישורים הינה אחת הפעולות החשובות שבעל האתר צריך לעשות אם הוא רוצה להיות מדורג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל ושאר מנועי החיפוש. כמו מרבית פעולות השיווק באינטרנט, גם תהליך זה הינו תהליך מתמשך שלא נגמר לעולם, וזאת הסיבה שזה הזכיר לי… דיאטה.


הנקודות הבאות ידגימו מדוע בניית קישורים דומה לדיאטה, ואיך הדבר יכול לעזור לך להשיג תוצאות טובות יותר בדירוג מנועי החיפוש עבור האתר שלך.


עובדה ראשונה: אין קיצורי דרך


כדי להשיג קישורים מאתרים איכותיים אל האתר שלך, אתה חייב להשקיע זמן ומאמץ. אתה צריך לעמול רבות על התוכן באתר שלך, כדי שאתרים אחרים ירצו להתקשר אליו ולהפנות אליו את הגולשים בהם. ככל שיהיה לך יותר תוכן איכותי, כך יגדלו הסיכויים שאתרים אחרים יתקשרו אליך.


סיפור לדוגמה: באתר מועדון קריאה, אותו אני מנהל, יש דפים אל מרבית אתרי הסופרים הישראלים, וביניהם מאיר שלו, יוכי ברנדס, דויד גרוסמן, א.ב. יהושע, אמיר גוטפרוינד, שולמית לפיד ואחרים. מצאתי שיש אתר אחר שגם בו יש דף לכל אחד מהסופרים שציינתי ולעוד רבים אחרים. שלחתי לבעל האתר הודעת דואר וביקשתי החלפת קישורים. כלומר, הוא יפנה אלי ואני אפנה אליו. חיכיתי שבוע, חיכיתי שבועיים – אין קישורים וגם אין מענה. שלחתי דוא"ל נוסף במחשבה שאולי ההודעה הראשונה לא הגיעה ליעדה, אך גם הודעה זו לא נענתה. חיפשתי דרך אחרת ליצור קשר ומצאתי את מספר הטלפון של מנהל האתר, ואז התברר לי שמנהל האתר יושב פיזית ב… ארצות הברית. חיכיתי לשעה 22:00 לפי שעון ישראל שזה 10:00 לערך לפי שעון ארה"ב, חייגתי לארה"ב ובשיחת טלפון לבבית סגרנו את נושא החלפת הקישורים. במהלך השבוע הקמנו את הקישורים ההדדיים ולאחר שבוע גוגל "גילה" אותם. אתם שואלים בוודאי: מה לגבי הדירוג? חפשו בגוגל ישראל ותקבלו עבור חיפוש מאיר שלו קיבל האתר שלי את המיקום ה-3, עבור יוכי ברנדס – מיקום 2, עגנון – מיקום 4, דויד גרוסמן – מיקום 3, ועוד.


גם בדיאטה צריך להשקיע. צריך להזיע בחדר כושר, צריך להשקיע בהכנת אוכל בריא יותר, צריך לשנות דפוסי חשיבה והרגלים, ועוד מיגוון פעילויות שיחד יתרמו להורדת משקל.


חייבים לפעול כל הזמן ליצירת קישורים חדשים אם רוצים לעבור את המתחרים שלכם בדירוג.


עובדה שנייה: צריך לפעול כל הזמן


אי אפשר להוריד 10 קילו במהלך חודש ימים וגם אי אפשר לבנות מערך קישורים לאתר שלך שיביא אותך למקום ריאלי בתוצאות החיפוש באותו פרק זמן.


אין טעם להשיג קישורים רבים בבת אחת ואחר כך לנוח. מנועי החיפוש עלולים לחשוד שביצעת פעולת תרמית, ואולי קנית "חבילת קישורים". הדבר עלול לפגוע במוניטין של האתר שלך.


גוגל עורך מעקב אחר הקישורים המפנים אל האתר שלך. לא רק הכמות קובעת, אלא גם כמה קישורים נוספים לאורך זמן.


אם תתאמן בחדר כושר 12 שעות ביום אחד, ואחר כך לא תעשה דבר, ספק רב אם דרך פעולה זו תעזור לך להוריד במשקל. כך גם לגבי קישורים. אם יצרת קישורים רבים בבת אחת ואחר כך עוברת תקופה ארוכה ללא הוספת קישורים חדשים, גוגל עשוי לחשוד שאולי הפסקת להיות רלוונטי, וזה כמובן עשוי להשפיע על דירוג האתר שלך.


אם רוצים לרדת במשקל, חייבים להיות עקביים. בהתחלה התוצאות נמוכות ואפילו עשויות להיות מאכזבות, כי די קשה להבחין בהן, אבל זה קורה – כל יום יש שינוי קטן. לאחר פרק זמן השינוי נראה ומורגש, וצריך להחליף את תכולת ארון הבגדים.


בניית קישורים מאוד דומה מהבחינה הזאת. אל תנסה לרמות את גוגל על ידי הצטרפות לחוות קישורים או לשרשרת קישורים בתשלום. בנה לך תוכנית להשגת קישורים לאורך זמן, עשה אופטימיזציה לדפי התוכן שבאתר שלך, וצפה איך הדירוג משתפר… לאט אבל בטוח.


עובדה שלישית: יש הרבה נוכלים


תעשיית SEO מלאה בנוכלים ורמאים המבטיחים לכם פתרונות קלים ומהירים. צריך להיות מאוד זהיר. אם משהו נשמע יותר מידי טוב, אז כנראה זה לא אמיתי. באנגלית זה נשמע כך: "If something sounds too good to be true, it probably is". בעולם SEO הייתי אומר: "If something sounds too good to be true, it definitely is". אין פתרונות קלים, אין טריקים ואין קיצורי דרך (את זה כבר הבהרתי).


כך גם לגבי דיאטה. יש הרבה מאוד סוגים של גלולות הרזייה, תה משלשל ושאר מוצרי פלא המבטיחים ירידה מהירה ומשמעותית במשקל. אולם – כל זה לא אמיתי ואינו פועל כמובטח!


עובדה רביעית: על טעויות משלמים


יש אמנם בשוק סוגי דיאטות ומוצרי הרזייה רבים שמסייעים להוריד משקל במהירות. אבל, ירידה זו באה על חשבון משהו אחר ויכולה להתבטא בפגיעה בכבד, במערכת הדם, בעצבים ובמה לא.


כך גם לגבי בניית קישורים. מידי פעם איזה מתכנת מוצא את הפרצה ואת הדרך להערים על גוגל ולהשיג דירוג טוב מבלי להתאמץ.


בדרך כלל, לוקח לגוגל שבוע, שבועיים ולפעמים גם חודשים עד שהוא מאתר את הפירצה. ואז, גוגל מעניש את האתרים פורעי הסדר על ידי הרחקה מתוצאות החיפוש. ראוי לדעת שגוגל לא שולח התרעות, הוא פשוט מסיר את האתר מתוצאות החיפוש.


עובדה חמישית: התוצאות שוות את הזמן והמאמץ


אתם זוכרים את האנשים: לפני שעשו דיאטה ולאחר מכן. פרט לשינוי הנראה לעין במשקל ובבגדים, יש עוד שינוי אחד וזה – החיוך הגדול על פניהם. אנשים שהורידו משקל הם יותר בריאים, יותר מאושרים ומסתכלים סביבם בחיוך נסוך על פניהם. להיות מספר אחד בגוגל בביטוי המתאים יכול להתבטא ביותר גולשים ויותר עסקים.


סיכום


השגת דירוג גבוה בתוצאות מנועי החיפוש דורשת זמן ומאמץ. מנהלי האתר חייבים לעשות אופטימיזציה לדפים ולקישורים הפנימיים. מסיבה כלשהיא, מנהלי האתרים אינם עושים זאת. במקום למטב את התכנים, ליצור תכנים מעניינים, הם בוחרים לחפש קיצורי דרך שרק יכולים לסכן את מיצוב האתר במנועי החיפוש.


אל תתפתו לרכוש מוצרים שמבטיחים תוצאות מהירות וקלות. רוב המוצרים והשירותים האלה אינם פועלים כמובטח, ורק יכולים לסבך אתכם עם הלוגיקה של גוגל ומנועי החיפוש האחרים ולהעמיד את האתר שלכם בסיכון, כי פעילות זו עלולה להחשב כפעולת ספאם.


אם אתם באמת רוצים להצליח, התחילו עכשיו: חיקרו את מילות המפתח הרלוונטיות, כיתבו תכנים מעניינים ודאגו שיהיו שזורים בהם מניעים לפעולה, אך ללא הגזמה. דאגו לתשתית אתר ידידותית עבור גוגל ומנועי חיפוש אחרים. בנו מערך קישורים אל האתר שלכם מאתרים רלוונטים בלבד. דרושים לכך זמן וסבלנות, אבל כשזה קורה – כולם יראו את החיוך על פניכם, ולא רק בגלל המיקום, אלא גם ובעיקר – בגלל פריחת העסקים (ולמעשה, לזה אתם שואפים).


בהצלחה!


*זהר עמיהוד, שיווק וקידום אתרים באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מומחה לקידום אתרים אורגני בהתאמה אישית. מרצה במרכזי טיפוח יזמות ובמכללות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט. מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה".

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח