הפרסום באינטרנט למרות כל הנסיונות להפחית מערכו, כבר נמצא בתודעת המפרסמים ובהחלט מהווה מדיה חשובה בתיבת המדיה של המפרסמים. בזמן האחרון יותר ויותר מפרסמים פונים לאינטרנט כמדיה סולידית מבחינת עלויות, ממוקדת מבחינת קהל מטרה וזמינה יותר לקהל רחב של משתמשים. לגבי שיטות ואופי הפרסום, יש הרבה על מה להתווכח. לפני מספר ימים נכנסתי לאחד הפורטלים הישראליים המועדפים עליי בחיפוש אחר מידע מקצועי. לא חלפה שנייה ולחלון הדפדפן שלי הצטרף באנר שליווה את הגלילה והציק למהלך הגלישה, הצלחתי "להיפרד" ממנו רק לאחר שלחצתי על כפתור יחיד שמאפשר לסגור אותו. יצאתי משערי האתר ופניתי לאתר אחר. שנייה חלפה מרגע כניסתי לאתר ושוב אותו ז'אנר פרסומי חדש הפעם של מפרסם אחר, מלווה אותי ומפריע למהלך גלישתי. פניתי לאחד מחברי העוסק בתחום הפרסום באינטרנט לתהות על פשר התופעה החדשה, "מה קרה לך בן אדם !" , זאת המילה האחרונה בפרסום, הפרסומת נדבקת ללקוח פוטנציאלי מציקה ללקוח, "ותאמין לי שאם הלקוח מתעצבן וזה מציק לו סימן שהמסר נכנס לראש". נהדר! מהיום אף אחד לא יוכל להתעלם מהפרסום שלי, אמרתי לעצמי. אפנה לעיתונים ויחד נפתח סטארט-אפ שלא מאפשר לקורא להעביר דף – עד שלא קרא את המודעה ונבחן עליה בכתב. יחד עם הטלויזיה ניצור מערכת שלא מאפשרת ללקוח להעביר ערוץ אם לא נהנה עד תום ממקבץ הפרסומות. ואיך אפשר בלי רדיו? – המאזין לא יוכל לשמוע חדשות או מוסיקה עד שלא "ייהנה" מקצת פרסומות. ועכשיו קצת יותר ברצינות…….. לא פעם נכנסתי לאתרים דרך באנרים, ואף ביצעתי רכישות כשבשורה התחתונה מה שגרם לי להיכנס כלקוח – הוא המסר הפרסומי, הצעת המכר המיוחדת, או המבצע המשתלם. אסור לתת ליכולת הטכנית לגבור על הקריאיטיבית, ואין לתת לשיטת ההצקה החדשה לגבור על האינטליגנציה או הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי במוצר. שימוש לא נכון בפרסום או במדיה עשוי לגרום נזק רב הן למפרסם והן לאתר המפרסם בשיטה מסוג זה. אל לנו המעונינים בקידום הפרסום באינטרנט ובכלל להרחיק לקוחות אלא להשתמש בכישורינו כאנשי קריאייטיב ,בכישורי האסטרטגים ואנשי המחקר שלצדנו כדי למשוך לקוחות בדרכים חיוביות. מי שחושב שיוכל לכפות על קהל המטרה שלו פרסום טועה ובגדול ולמעשה הופך תהליך פרסומי חיובי שמושקע בו ממון, לתהליך שלילי שיוצר עבורו "אפקט בומרנג" הרסני. * הכותב הוא בעל סטודיו לפרסום , קופירייטינג ועיצוב. לתגובות: zimet@matavtv.net |