מה חשוב לדעת לפני שמשיקים את האפליקציה לעסק?

אחד האתגרים המשמעותיים ביותר בניהול עסק קטן בינוני – ולא משנה אם מדובר בוטיק אופנה, מוסך, בית קפה – הוא היכולת לשמור על קשר קבוע על הלקוחות. הלקוחות שלנו עמוסים בפרסומות וחומרים שיווקיים המתקיפים אותו מכל עבר, ב – SMSים אשר מזמזמים ללא הפסק עם הצעות מפתות – מה שהופך את היכולת לתפוס את תשומת ליבו בצורה נעימה וידידותית, לאתגר לא פשוט.


בדיוק לשם כך האפליקציות יכולות לסייע לנו לא רק לנווט בכביש או להתעדכן על חשבון הבנק אלא גם ליצור קשר טוב יותר עם הלקוחות. הרי היום מכשיר המובייל והטבלטים הם כלי שנמצא איתנו כל הזמן.


תעיפו מבט רגע ותראו היכן נמצא המובייל שלכם. סביר להניח שהוא במרחק הושטת יד מכם לשימוש מיידי. ולאיזה צרכים המובייל משמש? נתונים ממחקרים מעלים כי מרבית המשתמשים ניגשים לאפליקציות שלהם מעל 60 פעמים ביום ויותר ממחצית מהזמן בו אנו משתמשים בסלולר מוקדש לשימוש באפליקציות. מדהים, לא?


החדשות הן שאפליקציות לעסק הן כבר כלי נגיש גם לעסקים קטנים-בינוניים ולא רק לחברות ענק או לבנקים. העלות הסבירות בהחלט (במחיר של פרסום אחד או הפקת פלייר) ותוך זמן קצר גם אתם תוכלו להציע ללקוחות שלכם להוריד את האפליקציה ולקבל עדכונים בזמן אמת וישירות אליהם – לא באתר האינטרנט, לא בפייסבוק ולא בהודעת SMS.


אז איך לבנות אפליקציה שתשרת אתכם ותגדיל לכם את ההכנסות?


א. לשמור על Look and Feel קבוע – האפליקציה היא חלק מהנראות הכללית שלכם. לכן, הצבעים והעיצוב של האפליקציה צריכים להיות בהתאמה לכלל העיצוב של החומרים השיווקיים שהלקוח בא איתם במגע – אתר האינטרנט, הפייסבוק, הלוגו וכרטיס הביקור. הכל כדי לבנות את המיתוג של העסק שלכם.


ב. לשמור על פשטות – עומס באפליקציה של ריבוי כפתורים ואפשרויות שונות עלול רק לעייף את הלקוח ולגרום לו לאבד את החשק להשתמש בה ואפילו למחוק אותה מהמובייל. אל תשכחו שרבים מהלקוחות אינם מורגלים בשימוש במובייל ולכן חשוב לשמור על אייקונים ברורים, שפה פשוטה והכי חשוב פשטות של הממשק.


ג. תכנון, תכנון ו…תכנון – בנו לעצמכם עם השקת האפליקצייה תוכנית מסודרת מה ברצונכם לשלוח ללקוח ובאיזה מועדים. חשוב לא ליצור עומס של הודעות שעלול לגרום לו למאוס באפליקציה אלא לתזמן בתדירות הגיונית ולא מציקה מדי. עבדו עם לוח שנה וראו את המועדים המתוכננים ל"פיקים" של העסק שלכם (חגים, עונות השנה וכו') ודאגו לתזמן מספיק זמן מראש.


ד. דעו מי הלקוחות – למדו את הלקוחות והבינו איזה מידע הם אוהבים לקבל, כמה הם משתמשים במובייל שלהם, מה הם אהבו מתוך האפליקציה. מידע כזה יסייע לכם לשפר את השימוש באפליקציה ולמקסם את היכולות שלה.



הכותבת היא מייסדת ומנכ"לית חברת Bitfix, המתמחה בפיתוח ואספקת אפליקציות לעסקים קטנים-בינוניים

אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח