הידיעה פורסמה בידיעון Trends-News.com
מה יותר חשוב, אסטרטגיה או ביצוע? מאמר שהתפרסם ב STRATEGY + מציג תופעה שלעתים התכנון האסטרטגי הופך לעיקר ואילו הביצוע מקבל תשומת לב נמוכה יותר. שלושת כותבי המאמר Ken Favaro, , Evan Hirsh , Kasturi Ranganמרחיקים לכת וקובעים כי לאסטרטגיה אין כל ערך אם אינה מייצרת את התוצאות שהיא אמורה לייצר.
בחלק מהארגונים והתאגידים, יש נטיה להציג אסטרטגיה ברמה של סיסמא, כמו "האסטרטגיה שלנו היא למקסם את ערך הלקוח" או "האסטרטגיה שלנו היא להיות מוביל שוק", מחברי המאמר קובעים כי סיסמאות כאלה אינן מייצרות תוצאות, אך ייתכן שהן יוצרות מוטיבציה מהסוג שמייצר מפקד בצבא. אחת הדוגמאות המובאת במאמר היא התוצאות המשמעותיות יותר של טויוטה לעומת חברת ג'נרל מוטורס. הסיבה לכך, על פי כותבי המאמר היא כי טויוטה הציבה יעדים אסטרטגיים בהירים ורהוטים יותר כמו פלחי השוק מועדפים, והתוותה את הדרכים המעשיות לשווק טוב יותר מאשר המתחרים.
פרשנות העורך: גם בישראל יש לעתים נטייה לדבר בסיסמאות ולהשאיר את הדרך להשגת היעדים באופן מעורפל. גישה זו, יוצרת הגנה מסוימת על המנהלים מפני ביקורת של עובדים בכירים, ובעלי מניות. הדוגמא הבולטת היא בטרפלייס (המכונית החשמלית), שהאסטרטגיה שנוצרה שם התעלמה מחסמי קנייה משמעותיים וריחפה מעל הפרויקט במעוף ציפור בלי לרדת לפרטים כמו התנהגות צרכנית, חסמי שימוש כמו היעדר יכולת להתחבר למקור החשמל הייחודי באזורים אורבאניים צפופים ועוד רבים אחרים.