חג הפסח מסמן את היציאה מעבדות לחירות, הרבה עצמאיים מזדהים עם הביטוי הזה וההרגשה הנפלאה של להיות עצמאי ואחראי לחיים שלך וליהנות מכך שמה שעושים, זה עבור העסק שלנו. כמובן שלהיות בעל עסק כוללת גם המון אחריות, התוצאות של המעשים שלנו יכריעו אם נצליח, אם תהיה הכנסה מספיקה ונצליח לשרוד את הסטטיסטיקות ולקום בכל בוקר (גם ביום ראשון) עם חיוך ואנרגיה לקראת יום עבודה שנוצר מהבחירה שלנו.
החגים הארוכים קצת מוציאים אותנו העצמאים מהיומיום ולחלק מהעסקים זה זמן שפעילות העסק יורדת. בכדי שיהיה לכם יותר קל "לשרוד" את התקופה הזאת, להלן כמה הכוונות שיעזרו לכם לצלוח את החג בשלום (ולא מדובר על הקלוריות), לחזור אחרי מוכנים ורגועים:
אחרי החגים – הביטוי המעצבן ביותר שיכולים להגיד לנו אבל בואו נהפוך את המצה למצברייט ונעמוד מאחורי זה! עשו רשימה מפורטת של כל מי שאמר לכם "אחרי החגים" עם פירוט על מה דיברתם, כדי שכאשר תחדשו את הקשר תהיו מכוונים למטרה וגם יעריכו אתכם על המיקוד.
רצוי מאוד לשאול מתי ליצור קשר, מומלץ להימנע מהיומיים הראשונים מיד אחרי החג כי יש לחץ לגשר על הפער של מה שהצטבר ורוב הסיכויים שינפנפו אתכם גם אם יש בכם צורך.
נטוורקינג – כדאי להקפיד ולהגיע לכמה שיותר מפגשים לפני ואחרי החג. יש שירותים שנצרכים יותר לפני החגים ויש כאלו שנדחות למייד
אחרי ואתם רוצים להיות שם עבור מי שמחפש את המוצר / השירות המבוקש.
קבעו פגישות מיידיות ועתידיות, יש בעלי עסקים בדיוק כמוכם שעובדים במהלך החג ובעצם אפשר לנצל את ההזדמנויות האלו שאין לחץ ועומס כמו בזמנים אחרים להיפגש וליצור שיתופי פעולה פוריים.
אם אתם מחליטים לא לעבוד בזמן הזה, תארגנו את היומן מראש לפחות לשבועיים לאחר החג, אל תחכו להגיע לקבוע את הפגישות אחרי החג כי אתם עלולים להיתקל בתשובות שליליות לתקופה של עד חודש.
תכנון השיווק בכמה צעדים פשוטים:
כ- 30% מהזמן של העסק צריך להיות מכוון לשיווק, גם אם אתם עסוקים עד מעל לראש וגם אם אתם בחופש, אסור להוריד את הרגל מהגז. תחשבו שהשיווק זה האוכל של העסק ואם אתם לא יכולים בלי אוכל, העסק לא יכול בלי השיווק.
בחרו 2-3 פלטפורמות אונליין (על נטוורקינג ופגישות כבר דיברנו) והכינו את מה שצריך כדי שהחג לא יהווה מכשלה.
אם אתם עובדים ברשתות החברתיות, הכינו סטטוסים להעלאה בהמשך, כמובן שבפייסבוק אפשר לתזמן אותם מראש וכך לחסוך את ההתעסקות.
אם יש לכם ניוזלטר על בסיס קבוע, כתבו את התוכן לפני ורשמו ביומן תזכורת מתי להוציא אותו – לא מומלץ במהלך החג או ביומיים לאחר מכן.
אם אתם צריכים לכתוב מאמרים על בסיס קבוע, כתבו אותם מראש או כדי להקל קצת, קחו איש מקצוע בתשלום להכנת התוכן.
חשוב להבין שאם משאירים את כל עומס העבודה ל- אחרי החגים, זה לא אומר שהעבודה תיעלם ופשוט תיעשה מעצמה, חשוב לחלק את העומס כדי שיהיה ריאלי להשתלט עליו בזמן ולא יפלו דברים בין המצות…
* כנרת איזנברג היא בעלים של 'מפגשי נטוורקינג ויין'