בראשון בדצמבר יכנס לתוקף התיקון לחוק התקשורת המגביל את הפצתם של דברי פרסומת בערוצים המקובלים. תכנון נכון לא רק יחסוך עגמת נפש, הוא גם יעזור להמשיך להתקיים ולשגשג.
הדרך הפשוטה ביותר עבור בעלי עסקים להסתבך היא לא להבין את עיקרי החוק ולפיכך להפרו. קומליין יעוץ עסקי פועלת בימים אלו למען הסברת החוק והשלכותיו וכיצד ניתן להמשיך לפעול במסגרתו.
טיפול ברשימות תפוצה
יש לחלק את רשימות התפוצה לקוחות (לקוחות מהעבר ומההווה) ולקוחות פוטנציאליים (וכל השאר). החוק חל רק על אנשים, שאינם לקוחות שלכם בהווה או בעבר ומניח שמי שאי-פעם רכש מכם משהו סיפק את פרטיו מרצונו. בנוסף, אנשים שאישרו מרצונם לקבל פרסומים וישנה הוכחה ברורה לכך, אינם תחת ההגבלה. לצורך החוק הוכחת ההסכמה חייבת לבוא מהלקוח, הוא חייב להירשם או לתת את הסכמתו.
למי שולחים מה?
לרשימת התפוצה של הלקוחות הפוטנציאלים שלא נתנו את אישורם לקבל דברי פרסומת, ניתן לשלוח מסרים אך הם אינם יכולים להיות פרסומיים. מסרים כאלה יהיו טיפים, מאמרים, מתכונים, עלוני מידע, מגזינים וכו'. למשל, אם מסעדה רוצה להפיץ את עצמה במסדרת החוק, היא תוכל לשלוח לרשימות התפוצה שלה מתכון חודשי, אך לא תוכל להכניס מבצעים או כל הזמנה לביקור במסעדה לאותו מייל.
מנהל עסק חכם יהיה בקשר
קמפיין לקבלת הסכמתם של הנמענים ברשימת התפוצה של הלקוחות הפוטנציאליים הוא צעד חכם וסוג נוסף של הפצה מצוינת. פנייה חד-פעמית ללקוח פוטנציאלי לקבלת הסכמתו לקבל דברי פרסומת אינה מהווה הפרה של החוק.
היענות לבקשה
יש להתקין מערכת יעילה להסרת הנמענים שביקשו הסרה. זו פונקציה חשובה ביותר. כדאי לוודא שיש תיעוד של כל בקשות ההסרה. חשוב לא לשכוח לספק אפשרות הסרה בכל מסר שאתם שולחים בין אם הוא לרשימת התפוצה של הלקוחות או של הלקוחות הפוטנציאליים.
יש עוד דרכים
בשלב זה אין שום הגבלה על דיוור רגיל ועל הפצת פליירים (מילוי תיבות הדואר בבניין). חשוב להמשיך להפיץ את עצמכם כי רק כך נחשפים ללקוחות חדשים. נכון שזה יותר יקר, אבל אם זה מבוצע נכון אז התמורה מצדיקה כל שקל שהושקע.
כמוכן, על ידי מתן שירות מצוין ההפצה מפה לאוזן מתחילה לעבוד בשבילכם ובחינם.
אם נבחן את הנושא לעומק נגלה שמספר "עברייני הספאם" בישראל קטן יחסית והבעיה היא ספאמרים בינלאומיים, במיוחד אלה ששולחים וירוסים באינטרנט. החוק של שר התקשורת לא יעזור לתופעה הזאת, היא לא תיפסק בגלל החוק הישראלי (בזירת האינטרנט הבינלאומית מנסים לחסום אותה כבר שנים ללא הצלחה) ולעומת זאת בעלי עסקים הגונים שמפיצים ידיעות שעשויות להיות בעלות עניין רב מאוד עבור הצרכן ייחסמו.
לדף חתימה על העצומה לשינוי החוק לחצו כאן
*כותב המאמר הינו הבעלים של קבוצת קומליין, המכילה קבוצה של חברות ויועץ עסקי משנת 1989. אחת מהחברות היא קומליין יעוץ עסקי המתמחה ביעוץ עסקי וסמינרים בנושאי ניהול ושיווק לבעלי עסקים.