מובייל בשירות ענף התיירות

ענף התיירות הינו אחד הענפים שחווה את הצמיחה המשמעותית ביותר מבחינת מסחר מקוון (M Commerce), הודות למגמה הולכת וגדלה של לקוחות המבצעים הזמנת בתי מלון, טיסות ומוצרי תיירות נוספים ישירות מהמכשירים הניידים שלהם.


יחד עם זאת, מעט מאוד גופי תיירות בדגש על מלונות מצליחים למנף את השימוש הגובר בערוצי המובייל ע"י הצרכנים ולהציע שירותים דיגיטליים נוספים מלבד ביצוע ההזמנה. בזמן שיותר ויותר צרכנים מבצעים סקר שוק ולאחר מכן הזמנה של מוצרי תיירות דרך המובייל – בדגש על חופשות של הרגע האחרון, משווקי תיירות יכולים ואף צריכים לשאוף ולהציע שירותים נוספים דרך האפליקציות ואתרי המובייל שלהם לשלב שאחרי ביצוע ההזמנה, ובדגש על ההגעה עצמה למלון.


אחת הרשתות המרכזיות שמיישמת הלכה למעשה את הרעיון הזה ולוקחת אותו צעד קדימה היא "Marriott" שמאפשרת ללקוחות שלה לבצע צ'ק-אין בהגיעם למלון ישירות מהאפליקציה, ללא צורך להגיע בכלל לעמדת הקבלה בלובי. במקביל לביצוע הצ'ק-אין במלון, רשת "Marriott" מעודדת את הלקוחות לסייע לה לשפר את השירות ע"י מתן פידבק ודירוג התהליך באפליקציה במטרה מרכזית לדעת בדיוק מה הלקוחות רוצים לחוות בתהליך.





נאמנות לקוח, Up Sale ושיפור שירות – והכל במובייל
אך בנוסף למתן אפשרות לביצוע צ'ק-אין במלון, קיים מגוון שלם של שירותים וכלים שמלונות יכולים להנגיש ללקוחות שלהם דרך המובייל, כגון: הזמנת שירות חדרים, תשלום בבריכה על מזון ומשקאות, הזמנת מקומות לספא, קבלת מידע אודות מסעדות ואטרקציות בסביבת המלון ועוד ועוד, והכל בשילוב תכנית נאמנות המתגמלת את הלקוחות על עצם השימוש בשירותים הללו במובייל, ובכך לייצר בידול והעדפה אל מול המתחרים וכמובן לייצר דו שיח שבהמשך הופך לקשר בין רשת בתי המלון לבין הלקוחות.


לחשוב מעבר לאפליקציה
למרות ההשקעה המרכזית של גופי תיירות ומשווקי מלונות בפיתוח אפליקציות, כדאי לקחת בחשבון את הצורך לבנות נוכחות חכמה גם באתרי מובייל עם התאמה לטאבלטים. הסיבה היא, שלאור העובדה שמוצר תיירות פוגש לקוחות אחת לשנה לערך (בזמן חופשה משפחתית ברוב המקרים), אין הצדקה ממשית ללקוח להוריד אפליקציה לסמארטפון או לטאבלט שלו ולהמשיך להשתמש בו אחרי השהייה במלון.


במקום זאת, כדאי להשקיע חשיבה ובניית אסטרטגיה שיווקית בכלים משלימים שיובילו את הלקוחות לנכסים הדיגיטליים (אתרי מובייל) כגון שיווק בדוא"ל, שימוש ב- SMS וכמובן פרסום ממומן ומטורגט. שלושת הכלים הללו הם בעלי פוטנציאל גבוה יותר להפוך לקוחות ישנים ללקוחות חוזרים ואם מחברים לזה תכנית נאמנות אפקטיבית מבחינת הלקוח אז הרווח הוא כפול- לכל הצדדים.


כמו כן, כדאי כאמור להתייחס להתאמה הגבוהה של החוויה בטאבלטים ביחס לסמארטפונים כשמדובר במוצרי תיירות, כיוון שבאופן טבעי השימוש בטאבלטים בהקשר זה מתקשר לעולמות הפנאי (חוויית lean-back behavior"r"). מה גם מדובר במכשיר שלרוב הלקוחות ייקחו איתם לחופשה או לביקור במלון ובכך יכול להוות פלטפורמה מעולה לחיבור דיגיטלי בין הלקוח לבין המלון והשירותים שהוא מציע.



פורסם בRedefine | Digital Inspiration & Strategy

אולי יעניין אותך

keyboard1
seo4
lian1
yaniv11
tesla25
tomerchen1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח