מחקרסיילספורס: הצרכנים עברו להעדיף קנייה מקוונת, בנייד ודרך הרשתות החברתיות

ברת סיילספורס, המובילה העולמית בתחום ה-CRM ושירותי הענן, פרסמה השבוע סיכום של מגמות הרכישה בעונת החגים האמריקאיים. סיילספורס חשפה נתונים על פעולות הרכישה של מיליוני משתמשים גלובליים, ביותר מ-30 מדינות ברחבי העולם, באמצעות נתוני עסקאות שהפיקה מתוך ענן המסחר שלה, מיליארדי פעולות שעברו דרך ענן השיווק שלה ומיליוני פניות צרכנים שנקלטו בענן השירות שלה. המידע שוכלל עם המחקר שביצעה סיילספורס השנה, בנושא הרגלי צריכה והתנהגות צרכנית – Shopper-First Retail.


ממצאים מרכזיים משבוע הסייבר בשנת 2018



  • ההנחות התחילו מוקדם והסתיימו מאוחר:השנה, ההנחות החלו להופיע ביום רביעי שלפני חג ההודיה, נשארו גבוהות במשך סוף השבוע והסתיימו בעלייה מהירה נוספת בסייבר מאנדיי, במהלכו נרשמו הנחות שיא של 31% בממוצע. המשווקים פיתו את הצרכנים מוקדם יותר באותוהשבועבאמצעות הודעותSMSוהודעותדואר האלקטרוני, כמות שעלתה השנה ב-159% ו-26% בהשוואה לשנה החולפת בחג ההודיה ובהתאמה ב-69% ו-23% בסייבר מנדיי. בסייבר מנדיי נראתה עלייה של 84% בהזמנות עם משלוח חינמי, שהשפיעה גם על ערך ממוצע ההזמנות (AOV), שכן הרוכשים לא נאלצו להוסיף מוצרים על מנת להפחית במחיר המשלוח.

  • רוב הקונים גלשו ורכשו דרך הנייד: השנה, יותר מבכל שנה אחרת ויותר מכל מכשיר אחר, פנו הצרכנים לרכישות דרך הניידים שהתנועה (Traffic) בהם נעה סביבות 70% במרבית ימי שבוע הסייבר. נתוני ההזמנות דרך המכשירים הניידים היו גבוהים ביותר בחג ההודיה – 54% בהשוואה ל-49% בבלאק פריידי ו-45% בסייבר מנדיי.

  • הקונים פנו לכלים דיגיטליים על מנת לקבל שירות: הנתונים של חברת סיילספורס מראים כי בחישוב כולל, כמות הפניות לנציגי השירות עלתה ב-10% בסייבר מנדיי, ביחס לשנה שעברה. עם זאת, הצרכנים לא ממש הרימו את הטלפון. השיחות למרכזי שירות הלקוחות היו בירידה קטנה משנה לשנה כאשר החברות שינו את אופן התקשורת עם הצרכנים על ידי העברה לערוצים דיגיטליים כמו רשתות חברתיות, הודעות טקסט וצ'ט.

  • פייסבוק ואינסטגרם הובילו את תנועת הקניות ברשת; פלייסטיישן, אפל ואמאזון הובילו את הבאז החברתי: 94% מכלל התנועות ברשתות החברתיות המובילות לאתרי מסחר קמעונאים בוצעו דרך פייסבוק ואינסטגרם, עלייה קלה מ-92% בשנת 2017. כאשר החלו להירגע הדילים של שבוע הסייבר, צרכנים דיברו על גאדג'טים, קמעונאות גדולה ובנוסף, במפתיע, אתר אטסי (Etsy), בוטיק אופנה מקוון ליצירות ועבודת יד. חמשת המוצרים המדוברים ביותר בסייבר מנדיי היו: סוני פלייסטיישן, אייפון של אפל, אמאזון אקו, אייפד של אפל ומכשיר קינדל של אמאזון. אתרי הקמעונאות המדוברים ביותר בשבוע סייבר היו אמאזון, וולמרט, אטסי, איביי ובסט ביי.

אוליביה אלבז, סגן נשיא אזורי וסמנכ"ל מכירות סיילספורס ישראל אמר: "צרכנים פנו באופן ישיר לצריכה המקוונת, לנייד ולרשתות חברתיות בשבוע הסייבר, ותרמו לצמיחה דיגיטלית בריאה עבור הקמעונאים. בעונת החגים הזו, הצרכנים הגיבו בצורה הטובה ביותר ליוזמה הקמעונאית בניידים, באמצעות אופן התשלום הדיגיטלי וביצוע העסקאות ברשתות החברתיות, המאפשרים חוויית צריכה רציפה ומותאמת אישית – משלב סימון המוצר ועד לרכישה."


סיילספורס מניעה את שבוע הסייבר: החברה רשמה הצלחה בכמות עצומה של עסקאות דרך שירותי CRM ללקוחות (B2C). אלו חלק מהדרכים בהן סיילספורס מסייעת לקמעונאים לחזק את שירותי המסחר המותאם אישית, יכולת השיווק ושירות הלקוחות לאורך שבוע הסייבר:



  • ענן המסחר: גידול של 16% בהכנסות הדיגיטליות של סייבר מנדיי ו-13% בהכנסות הדיגיטליות של בלאק פריידי. הזמנות דרך המכשיר הסלולרי רשמו שיא ביום חג ההודיה, של 54% מכלל ההזמנות. החל מסוף נובמבר ועד לסייבר מנדיי, סיפק ענן המסחר 20.1 מיליון הזמנות דיגיטליות, יותר מ-34% בהשוואה לשנה שעברה (YoY).

  • ענן השיווק: דרך הענן נשלחו מעל ל-3.6 מיליארד הודעות בדוא"ל, הודעות SMS והתראות בבלאק פריידי וכמעט 4.2 מיליארד הודעות בסייבר מנדיי. במהלך כל שבוע הסייבר נשלחו יותר מ-21 מיליארד הודעות.

  • ענן השירות: נציגי ענן השירות קיבלו יותר מ-68 מיליון פניות של לקוחות ומעל ל-21 מיליון שיחות טלפוניות מלקוחות בבלאק פריידי, יותר מ-21% בהשוואה לשנה החולפת. נתון זה עלה ל-108 מיליון פניות של לקוחות ויותר מ-44 מיליון פניות טלפוניות בסייבר מנדיי, ששיאם במעל ל-497 מיליון פניות לשירות הלקוחות ו-182 מיליון שיחות שהתקבלו במהלך שבוע הסייבר.

אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח