החרם על הקוטג' הצליח מכיוון שגייס את קהל הנשים, המהווה 77% מקבוצת הקנייה בסופרמרקטים. כך עולה ממחקר חדש של חברת WOW המתמחה במגזר הנשי בשיתוף עם חברת SEBO המתמחה ביעוץ קמעונאי והתנהגות קונים. המחקר בדק מה הגורם המרכזי להצלחת חרם הקוטג' ונערך בקרב יותר מ-300 איש ב-4 מרכזי קניות ברמת גן, גבעת שמואל, אור יהודה והרצליה.
בתשובה לשאלה מי השפיע על ההחלטה להחרים, כ 50% ענו שאישה השפיעה יותר לעומת 17% גברים, והשאר בהחלטה משותפת. קבוצת הגיל הגדולה ביותר במדגם היתה של גילאי 40 (כ 36%) ואחריה גילאי 30 (29%) וגילאי 50 (19%). התפלגות זו מאפיינת את התפלגות הגילאים בקרב קוני הסופרמרקט בישראל.
58% מהנסקרים במדגם היו נשים ו 42% גברים. ממצא זה נותן ייצוגיות יתר לגברים קונים מהשכיחות שלהם בפועל בקרב קוני הסופרמרקט: גברים מייצגים בדרך כלל כ 25% מקבוצות הקנייה בסופרמרקט.
עוד עולה בסקר כי, 97% מקבוצות הקנייה הצהירו שהם יתמכו ו/או יצטרפו לחרם צרכנים עתידי במוצרי החלב או במוצרי המזון בכלל.
לדברי בועז יריב, מנכ"ל משותף בחברת SEBO : "מהסקר עולה כי ב-83% מהמקרים נשים היו אלו שהשפיעו על ההחלטה במשק הבית האם לתמוך בחרם הקוטג' או לא. גברים היו המשפיעים הדומיננטיים רק ב-17% מהמקרים. ה"סף הנשי" ייקבע האם חרם צרכנים במוצרי הצריכה יצליח או לא. מה שגרם לחרם הצרכנים בקוטג' להצליח הוא העובדה שהוא הצליח לגייס את קולקטיב הצרכנים הנשי לתמוך, להשתתף ולהשפיע על מעורבות משק הבית בחרם".
יריב הוסיף: "הנשים מהוות את רוב הקונים בסופרמקרט ומובילות כ 77% מקבוצות הקנייה. גברים מובילים רק בכ-23% מקבוצות הקנייה. בלמעלה מ 50% מהמקרים קבוצות הקנייה בסופרמרקט הן של נשים הקונות בגפן".