"ככל שנשים מעמיקות את שליטתן בעולם הקניות באינטרנט, משווקים שוקדים על התאמת האסטרטגיות שלהם בתחום הרכישות המקוונות על מנת להתאים אותן טוב יותר לנשים", כך קובע מחקר של eMarketer, המתפרסם ב- Advertising Age.
נשים מגיל 3 ומעלה מהוות 52% מאוכלוסיית האינטרנט – נתון המשקף את האחוז שלהן באוכלוסייה. עד 2008, צפויות להיות 10 מיליון נשים יותר מן הגברים באינטרנט. בנוסף, כיוון שנשים מהוות 75% מן ההשפעה על הרכישות עבור הבית בעולם שמחוץ לאינטרנט – החל בתרופות ועד חופשות – הן משפיעות כיום באופן דומה גם באינטרנט.
ב- 2003 נשים היו אחראיות ל- 60% מן הרכישות באינטרנט", קבע מחקר של Goldman, Sachs & Co, Harris Interactiv ו- Nielsen/NetRatings. מוצרים הנחשבים לנרכשים בדרך כלל על ידי נשים הפכו להיות המוצרים הצומחים ביותר בתחום המסחר האלקטרוני. מכירת תכשיטים ושעונים גדלו ב- 67% בין השנים 2003 ל- 2004, רהיטים וכלי בית גדלו ב- 58%.
"אך לנשים עדין נוח יותר לרכוש בחנויות פיזיות משום שהסביבה האינטרנטית אינה מספקת מענה לצרכים שלהן", אומרת דברה אהו וויליאמסון, אנליסטית בכירה ומחברת המחקר של eMarketer. "לדוגמא, באתרי חנויות אופנה קיימות תמונות של חולצות בלבד, במקום לשים תמונות של חולצות בשילוב מכנסיים, חצאיות ואביזרי אופנה נוספים, כך שנשים תוכלנה לצפות בהתאמה של החולצות עם לבוש נוסף, כפי שהן עושות בחנויות בקניונים. "נשים פועלות יותר מגברים באינטרנט בצורה דומה להתנהגות שלהם בחנויות פיזיות".
בתחום של אביזרים לבית, בו נמצא כי 38% מן ההחלטות מבוצעות על ידי נשים, בעלי חנויות מקוונות מעצבים מחדש את אתרי האינטרנט שלהם על מנת לתפוס את עינן של הנשים. הום דיפו, המחזרת באופן אקטיבי אחר הנשים בחנויות, מציגה מוצרי עיצוב לבית במקומות מרכזיים בדף הבית של האתר שלה. כמו כן, יותר נשים נראות בתמונות הדמיה של חדרים בבתים בהם משולבים המוצרים של הום דיפו.
נשים אוהבות לדעת מה קונות נשים אחרות רכשו ולחלוק בממצאים שלהן ובעסקאות שהשיגו עם חברות נוספות – הן און-ליין והן אוף-ליין. בנוסף, נשים אוהבות לקבל הודעות e-mail מן החנויות המקוונות.
חברת פרוקטר אנד גמבל יצאה עם קמפיין relationship marketing במסגרתו נתנה ללקוחות להירשם לקבלת דוגמא חינם של אבקת הכביסה Tide ולאחר מכן איפשרה לשלוח מייל לחבר/ה עם פרטים על המבצע. פרוקטר אנד גמבל איפשרה ללקוחות המעבירים מייל לדעת את נתיב ההפצה של המייל שהן שלחו ועל ידי כך נתנה להן לראות כיצד הן השפיעו באופן אישי על הקמפיין. יותר מ- 789,800 אנשים שיתפו פעולה עם הקמפיין הזה.